Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen voi asua kerrostalossa?

Vierailija
19.07.2025 |

Miten joku pystyy asumaan noissa?

Eikö yhtään vituta?

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisitte tällä hetkellä Ukrainassa vieläkö teille kerrostalo asuminen olisi numero yksi? vai olisiko bunkkeri mukavampi  vaihtoehto.

Vierailija
102/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä eläkeläisnainen valtion pitkän ja kapean leivän syöjänä.Parvekkeella +37. Yhden naapurin koira ulisee, toinen naapuri vetää ties mitä. Kaukana sijaitseva kesämökki tankkaa akut täyteen talveksi.

Mulla 74 neliötä ja kiva parveke, jonka lasien takana valtavat puut.

Ei yhtään ulisevaa koiraa eikä häirikkönaapureita. 

Asunnon voi valita viisaasti tai vuokran perusteella.  Mä katselin muutamaa ja ostin tämän ja olen viihtynyt. Naapuritkin viihtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraat? Et taida laskea paljon :D Paljonko on pohja- tai sivukantit vuokraamon vehkeissä? Lähteekö parkissa hyvin vuokrakamoilla? 

Voi luoja...&n

Tunteisiin? Ei.  Mutta jos puhutaan harrastamisesta ja joku höpisee vuokraavansa laskettelukamat lasketelessaan - hän ei harrasta laskettelua. 

"Rahaa on?" .. että voi vuokrata parhaimmilaankin keskinkertaiset kamat muutamalla kympillä? 

Alkuperäinen pointti kun oli, että jos harrastaa jotain, tarvitsee tilaa. Itse esimerkiksi vedän tarkat kantit suksiin, kun lähden lajitreeneihin. Kun lähden parkkiin hyppimään, on tarkkaa, miten kamat on laitettu jne. Hence, the harrastus. Mikä asettaa vaatimuksia. Mikä asettaa tilavaatimuksia. 

Tämä voi nyt järkyttää, mutta kerron silti: Laskettelu ei ole ainut keino harrastaa jotain. Hyvin suuri osa harrastuksista ei tarvitse kotona juurikaan tilaa, koska se harrastaminen ja välinehuolto tehdään kodin ulkopuolella. 

Vierailija
104/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kesäkuukaudet vanissa ja loppuvuosi todellakin kerrostalossa 😄 tasapaino on se juttu, kumpaankin ääripäähän kyllästyy.

Vierailija
105/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu kerrostalossa tuijottaa vastapäätä olevaa kerrostaloa, onko hyvät näkymät?

En tiedä, koska toisella puolella ikkunasta näkyy puistotie ja toisella puolella järvi. 

Suomessa lienee tosi harvoja asuinalueita, joista ei näkyisi luontoa ikkunoista. Ehkä Helsingissä joitain paikkoja. Pasila? Siinäkin on keskuspuisto vieressä. Jätkäsaari? Kalasatama? Niissä näkyy sitten merta. 

Asun Pasilassa, meillä näkyy ikkunasta Linnanmäki, mutta eipä sitä ihminen juurikaan tuhlaa aikaansa ikkunasta tuijotteluun. Kotona tehdään ihan muita asioita. Ruokaa laitetaan, syödään, siivotaan, katsellaan viihdettä, soiutetaan pianoa tai kuntoillaan, luetaan kirjoja, vaalitaan parisuhdetta.Ei mulla ole aikaa kytätä ulkomaailmaa kotonani. 

Vierailija
106/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja lienee persuvajakki. Kannattaa vilkaista etuovi.com sta, minkä hintaisia Helsingin kantakaupungin kerrostaloasunnot ovat.

Vierailija
107/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laps

Okei, Aune-mummo....

Selvästi mummelit ja muut nysvärit nyt ei ymmärrä rinnelajeista mittään, mutta se on okei. Ne olivat tässä alunperin esimerkki tilantarpeesta omakotiasumisessa. Itselläni ei ole taretta tällä palstalla todellakaan keskustella alppilajeista ymv. Voidaan seuraavaksi väitellä sukelluskamojen huollosta ja kuunnella vesijuoksijoiden näkemyksiä lajista? 

Harrastukset >> Tilantarve. 

Ja kyllä, sitä voi harrastaa sukankutomista ilman tilantarvetta. Se vain on ihan perkeleen tylsää ja kertoo sinällään jotain, jos alle eläkeikäiset harrastavat asioita, joita pystyy tekemään 10m2 kerrostalohuoneessa. Ne ihmiset on ihan *vetin tylsiä. 

Onnekseni minun ei tarvitse heitä nähdä IRL. Tunne epäilemättä molemminpuolinen. 

Vierailija
108/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttais miettiä, milloin viitsisin maalata seinät tai leikata nurmikon.  Veikkaan, että ap:n röttelö rapistuu käsiin kun tyyppi spämmää paskaa kännissä.

Täällä kaikki huoltohommat hoituu ja mä vain viihdyn. 

Vierailija
109/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen ja ystävällinen ihminen jolla 100 000 säästötilillä. Ei rasita korot tai putkiremontit, asun siis kaupungin vuokra-asunnossa. Aika paljon ulkomaalaisia naapureita, paljon lapsia. Ei tarvitse kuunnella kantasuomalaisten vinkumista ja valitusta eikä osallistua jäkis- tai rusettiluistelutreenien kimppakyytirinkeihin. Pyykit saa pestyä pyykkituvassa ja pihalle voi mennä jos haluaa juttuseuraa :)

Vierailija
110/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisitte tällä hetkellä Ukrainassa vieläkö teille kerrostalo asuminen olisi numero yksi? vai olisiko bunkkeri mukavampi  vaihtoehto.

Niin, sodan tullessa joutuu tyytymään epämukavampaan asumismuotoon, sehän on selvää. Mutta en mä ala etukäteen elämään epämukavasti ihan vaan että JOS tulee sota.

Vierailija
111/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laps

Okei, Aune-mummo....

Selvästi mummelit ja muut nysvärit nyt ei ymmärrä rinnelajeista mittään, mutta se on okei. Ne olivat tässä alunperin esimerkki tilantarpeesta omakotiasumisessa. Itselläni ei ole taretta tällä palstalla todellakaan keskustella alppilajeista ymv. Voidaan seuraavaksi väitellä sukelluskamojen huollosta ja kuunnella vesijuoksijoiden näkemyksiä lajista? 

Ja kyllä, sitä voi harrastaa sukankutomista ilman tilantarvetta. Se vain on ihan perkeleen tylsää ja kertoo sinällään jotain, jos alle eläkeikäiset harrastavat asioita, joita pystyy tekemään 10m2 kerrostalohuoneessa. Ne ihmiset on ihan *vetin tylsiä. 

Onnekseni minun ei tarvitse heitä nähdä IRL. Tunne epäilemättä molemminpuolinen. 

No mitä sä sitten roikut täällä meidän tylsien sukankutojien kanssa? Mene hyvä lapsi rassaamaan niitä rakkaita sukellus- ja laskettelukamojasi ja lopeta turha riehuminen. 

Vierailija
112/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan kesäkuukaudet vanissa ja loppuvuosi todellakin kerrostalossa 😄 tasapaino on se juttu, kumpaankin ääripäähän kyllästyy.

Ihanaa, että ootte löytäneet itsellenne sopivan tavan elää. Kun itse voi hyvin ja uskaltaa toteuttaa itseään, ei tarvii ihmetellä tai kettuilla muillekaan. 

Vierailija
113/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laps

Okei, Aune-mummo....

Onneksi tuttavapiiriini ei kuulu yhtään kaltaistasi aivotonta ääliötä.

Vierailija
114/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laps

Okei, Aune-mummo....

Rakkaudesta se hevonenkin potkii, Veeti-kulta. Ethän sä olisi täällä, jos sä et tykkäisi Aune-mummosta. Pusipusi <3

Vierailija
115/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen ihmeellisempi ihminen kuin muualla asujakaan. Joskus ei ole edes valinnan varaa asuuko kerrostalossa vai jossain muualla.

Vierailija
116/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laps

Okei, Aune-mummo....

Ihan ohiksena, meillä on kerrostalossa erillinen huone harrastuksia varten. On se isompi kuin 10 neliötä, mutta sieltä löytyy perhonsidontapöytä, klaffilipasto ompelukoneineen, jääkaappipakastin ruokaprojekteille, minikasvihuone ja kippipenkki. Kaapit ovat täynnä meidän retkeilyroinaa ja kalavehkeitä, kaikki sulassa sovussa. Eläkeikään on vielä 20 v. Mielikuvituksesta on pula jos et saa kerrostaloon muuta kuin sukankudonnan. 

Vierailija
117/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite asuisin ennemmin teltassakin kuin kerrostalossa.

Onneksi on omakotitalo.

Et vaikuta onnelliselta,

Vierailija
118/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella ihmiselle tekee hyvää asia kerrostalossa. OKT-asukkaat vaikuttavat hyvin ahdistuneilta ja pahoinvoivilta. Hirveä parku siitä, kun joku ei harrasta jotain mäenlaskua suksilla :D

Todellakin. Okt-asujilla näyttäis olevan joku hirvee tarve pröystäillä elämäntyylillään. Miksi jollekin on vaikea kestää, että toiset elää tyytyväisinä eri tavalla? 

Vierailija
119/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että ootte löytäneet itsellenne sopivan tavan elää. Kun itse voi hyvin ja uskaltaa toteuttaa itseään, ei tarvii ihmetellä tai kettuilla muillekaan. 

Juuri näin! Kerran täällä vain ollaan, ehkä, joten kannattaa käyttää se aika mielekkäästi. Terkut täältä Norjasta.

Vierailija
120/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin korkeita lämpötiloja ja ääniä sietävä.

Tämä mun kerrostalo on hyvinkin hiljainen, koska hyvällä alueella ja asukkaat pääasiassa osakkaita. Ja ilmastointilaite löytyy myös, ei ole yhtään kuuma. Talossa on myös tupakointikielto.