Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen voi asua kerrostalossa?

Vierailija
19.07.2025 |

Miten joku pystyy asumaan noissa?

Eikö yhtään vituta?

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kultaseni. Yhtään ei vtuta, että huoltoyhtiö hoitaa pihatyöt eikä tarvitse itse mennä kolaamaan lumia jne. 

No ei niitä lumia tarvitse kolata talossakaan, jos se niin pelottaa. Meillä on tuossa mönkijä, missä puskulevy ja linko. Itseasiassa kunnon pyryn jälkeen on tappelu, kumpi pojjista pääsee tekemään lumityöt. 

Ja asutaan pk-seudulla, joten kyllä - mönkkäreitä on täälläkin. Samalla mönkijällä toinen teini kurvailee kesäisin treeneihin. 

Pahin painajaseni olisi joku mönkkäri pörräämässä pihassa heti aamusta. 

Miksi se pörräisi siinä heti aamusta? Teinit nukkuu vapaapäivänä puolille päivin. Pihasta pääsee kyllä neliveto-SUVilla, vaikka pihatiellä olisi 40cm lunta. 

Unohdit varmaan sen ok-naapurin, jonka metelöinnile et voi mitään. 

Vierailija
82/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä eläkeläisnainen valtion pitkän ja kapean leivän syöjänä.Parvekkeella +37. Yhden naapurin koira ulisee, toinen naapuri vetää ties mitä. Kaukana sijaitseva kesämökki tankkaa akut täyteen talveksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kerrostaloasujat hoitavat perusharrastusvälineiden huollon? 

Itsellä ainakin maastosfillarit, maantiefilllarit, useita paria laskettelusuksia, muutaman lumilauta, sukelluskamat, 2*kajakki, vaelluskamppeet... Kaikki pitää tasaisesti huoltaa, purkaa, rasvata, teroittaa, vahata, kuivata, säilyttää... 

Asuuko kerrostaloissa vain porukkaa, joilla ei ole mitään harrastuksia?

Mulla on fillari parvekkeella, laskettelukamat vuokraan silloin kun menen laskettelemaan. Noin muuten harrastuskamppeet mahtuvat oikein hyvin vaatehuoneeseen. 

Vuokraat? Et taida laskea paljon :D Paljonko on pohja- tai sivukantit vuokraamon vehkeissä? Lähteekö parkissa hyvin vuokrakamoilla? 

Voi luoja... 

Oletan, että partsilla on joku "mark

Mikä sulla on hätänä? Miksi sinulla menee noin kovasti tunteisiin, että jollekin kamojen vuokraaminen ei ole minkään ongelma, koska rahaa on? Eikä kaikille laskettelu ole elämää tärkeämpi asia, vaikka sinulle on. Sori siitä. 

Vierailija
84/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton on pihaton. Siksi kerrostalo. Autuutta tämä on. Inhoan koko sydämestäni pihatöitä ja huoltotöitä. Ei enää ikinä.

Ja joka asiaan lupa isännöitsijältä tai yhtiökokouksen kautta. Haluat vaihtaa saunaan kiukaan.. selvä, paperit yhtiön kanssa, että sinulla on kolhoosin muista asukkaista poikkeava varustelu eikä yhtiö vastaa. Sähkötyöt maksaa moninkertaisesti, koska isännöitsijän edustajan pitää joka välissä tarkistaa, että vesi on suljettu, sähköt sitä ja tätä, vesi on avattu... 

Sama joka pikku jutussa.

Omakotitalossa mies tekee ja mies vastaa itse. Tai jos tilaa urakoitsijan, sen voi tehdä yhdellä puhelisoitolla - sille urakoitsijalle - ja homma hoituu. 

Kerrostalossa asuminen on orjien ja hallintoalamaisten hommaa.

Ostaa just rempatun kämpän tai lähes uuden. Idea on just se, ettei tarvitse rassata, huoltaa ja rempata. Voi nauttia elämästä harrastaa ja matkustella. 

Vierailija
85/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kultaseni. Yhtään ei vtuta, että huoltoyhtiö hoitaa pihatyöt eikä tarvitse itse mennä kolaamaan lumia jne. 

No ei niitä lumia tarvitse kolata talossakaan, jos se niin pelottaa. Meillä on tuossa mönkijä, missä puskulevy ja linko. Itseasiassa kunnon pyryn jälkeen on tappelu, kumpi pojjista pääsee tekemään lumityöt. 

Ja asutaan pk-seudulla, joten kyllä - mönkkäreitä on täälläkin. Samalla mönkijällä toinen teini kurvailee kesäisin treeneihin. 

Pahin painajaseni olisi joku mönkkäri pörräämässä pihassa heti aamusta. 

Miksi se pörräisi siinä heti aamusta? Teinit nukkuu vapaapäivänä puolille päivin. Pihasta pääsee kyllä neliveto-SUVil

Me akateemiset työssäkäyvät käymme töissä etänä. Eli sinänsä aivan sama, vaikka pihassa olisi lunta kuin Overlook Hotellissa. 

Ja jos osaisit lukea, siinä oli, että perus nelkku vääntää sen etelän maksimi 40cm lumitiputuksen läpi ihan vaivatta. 

Vierailija
86/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin maastosfillarit, maantiefilllarit, useita paria laskettelusuksia, muutaman lumilauta, sukelluskamat, 2*kajakki, vaelluskamppeet... Kaikki pitää tasaisesti huoltaa, purkaa, rasvata, teroittaa, vahata, kuivata, säilyttää... 

Mulla on fillari parvekkeella, laskettelukamat vuokraan silloin kun menen laskettelemaan. Noin muuten harrastuskamppeet mahtuvat oikein hyvin vaatehuoneeseen. 

Vuokraat? Et taida laskea paljon :D Paljonko on pohja- tai sivukantit vuokraamon vehkeissä? Lähteekö parkissa hyvin vuokrakamoilla? 

Voi luoja... 

Sulla ei ole kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
87/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

55 vuotta asunut kerrostalossa. Mitä luulet?

Olet elinkautisvanki sitä minä luulen, et uskalla tulla ulos siitä kuutiosta.

Miksi sä noin väität? Olen käynyt töissä 19v. lähtien. Harrastukset ovat kodin ulkopuolella. Elän normaalisti. Olen asunut monessa paikassa elämäni aikana.

Vierailija
88/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella ihmiselle tekee hyvää asia kerrostalossa. OKT-asukkaat vaikuttavat hyvin ahdistuneilta ja pahoinvoivilta. Hirveä parku siitä, kun joku ei harrasta jotain mäenlaskua suksilla :D

Vierailija
89/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tietää tämän aloittajan henkilöllisyyden irl. Väkertää samantyyppisiä aloituksia palstalla viikosta toiseen.

On tosielämässäkin pelkkä sääliö. 🤗

Vierailija
90/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ragebaittaa

Vierailija
91/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tässä on asua. Palvelut vieressä, lenkkimaastot vieressä, upea hoidettu oma tontti ympärillä. Puita säästetty rakennusvaiheessa 1970-luvulla paljon, joten nyt ne antavat kivasti varjoa pihalle ja suojaavat taloakin. Ei ylety kädet runkojen ympäri.

Kaupungin korkeimmalla kalliolla pysyy jalat kuivina rankkasateellakin eikä viemärit tulvi.

Oma väestönsuoja jne. 

Ja mikä parasta: häiriköitä ei suvaita ja niistä päästään eroon. Yritäpä ap itse päästä eroon omakotinaapurisi laittomasta kaatopaikasta tai naapurin kännissä järkkäämistä kovapanosammunnoista.

Vierailija
92/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja... 

"Kun pikkutrolli suksillaan, laski mäkeää. Niin jänöjussi peloissaan katsoi vierestä. Ja niinhän siinä sittenkin, kävi niin kuin arveltiin. Ja vatselleen kinokseen trolli lensi suksineen" :D

Vierailija
93/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja...&n

Tunteisiin? Ei.  Mutta jos puhutaan harrastamisesta ja joku höpisee vuokraavansa laskettelukamat lasketelessaan - hän ei harrasta laskettelua. 

"Rahaa on?" .. että voi vuokrata parhaimmilaankin keskinkertaiset kamat muutamalla kympillä? 

Alkuperäinen pointti kun oli, että jos harrastaa jotain, tarvitsee tilaa. Itse esimerkiksi vedän tarkat kantit suksiin, kun lähden lajitreeneihin. Kun lähden parkkiin hyppimään, on tarkkaa, miten kamat on laitettu jne. Hence, the harrastus. Mikä asettaa vaatimuksia. Mikä asettaa tilavaatimuksia. 

Vierailija
94/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat todella katkeralta ja onnettomalta, ap. 

Onko elämäsi elämisen arvoista?

Vierailija
95/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja...&n

Tunteisiin? Ei.  Mutta jos puhutaan harrastamisesta ja joku höpisee vuokraavansa laskettelukamat lasketelessaan - hän ei harrasta laskettelua. 

"Rahaa on?" .. että voi vuokrata parhaimmilaankin keskinkertaiset kamat muutamalla kympillä? 

Alkuperäinen pointti kun oli, että jos harrastaa jotain, tarvitsee tilaa. Itse esimerkiksi vedän tarkat kantit suksiin, kun lähden lajitreeneihin. Kun lähden parkkiin hyppimään, on tarkkaa, miten kamat on laitettu jne. Hence, the harrastus. Mikä asettaa vaatimuksia. Mikä asettaa tilavaatimuksia. 

Lapselle tiedoksi, että ne sukset voi vuokrata vaikka joka päivä. Yllättikö? Vain typerys kuvittelee, että harrastaminen=hirveä määrä tavaraa. Harrastaa voi vaikka tanssia. Siihen ei tarvita kuin tossut ja vaatteet. 

Vierailija
96/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siinä sulle vastaus.

Vuonna 2023 noin 1,36 miljoonaa asuntokuntaa asui kerrostaloissa, mikä oli 48% kaikista asuntokunnista Suomessa.

Vierailija
97/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vähän väliä tulee näitä talopakottajia. Jos itse on niin henkeen ja vereen omakotitalo-ihminen, voi olla vaikeaa käsittää, että jotkut asuu kerrostalossa ihan omasta halustaan. 

Ja on kyllä kokemusta omakotitalossa asumisesta, ei kiitos enää sitä. 

Vierailija
98/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen pointti kun oli, että jos harrastaa jotain, tarvitsee tilaa

Mihin mä sitä tilaa kotonani tarvitsen, kun hevoset on talilla ja ratsastuskamppeet mahtuvat yhdelle hyllylle? 

Vierailija
99/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen kyselee otsikon kaltaista asiaa? Yksinkertainenko?

Vierailija
100/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esim. Hesan ökyalueilla asuvilta.