Minkälainen ihminen voi asua kerrostalossa?
Miten joku pystyy asumaan noissa?
Eikö yhtään vituta?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku voi asua omakotitalossa. Aina jotain laitettavaa. Lumitöitä, nurmikon ajoa ja muuta paskaa.
Patalaiskalle ihmiselle kaikki pienikin tekeminen on paskaa.
Onneksi neukkukuutiossa voi vaan maata hetekalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kultaseni. Yhtään ei vtuta, että huoltoyhtiö hoitaa pihatyöt eikä tarvitse itse mennä kolaamaan lumia jne.
No ei niitä lumia tarvitse kolata talossakaan, jos se niin pelottaa. Meillä on tuossa mönkijä, missä puskulevy ja linko. Itseasiassa kunnon pyryn jälkeen on tappelu, kumpi pojjista pääsee tekemään lumityöt.
Ja asutaan pk-seudulla, joten kyllä - mönkkäreitä on täälläkin. Samalla mönkijällä toinen teini kurvailee kesäisin treeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakas, sellainen joka haluaa asumismukavuutta.
Hyvää sarkasmia.
No eipä todellakaan ollut sarkasmia.
Voit uskotella itsellesi niin, mutta me kaikki tiedämme totuuden.
Kukaan varakas tai asumismukavuutta kaipaava ei todellakaan asu kerrostalossa.
Hah, olen elänyt kymmenessä omakotitalossa tai paritalossa, enkä mistään hinnasta muuttaisi kumpaankaan. Valitsen kerrostalon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kultaseni. Yhtään ei vtuta, että huoltoyhtiö hoitaa pihatyöt eikä tarvitse itse mennä kolaamaan lumia jne.
Laiskat ihmiset on toinen mitä en käsitä.
Ei jakseta edes pihatöitä tehdä. Ne olis just hyvästä noissakin tehdä itse.
Saisitte tekin läskiperseet hieman sitä fyysistä kuntoa nostettua.
Sua vaan ketuttaa kun sun on itse pakko. Siinäpä painat menemään hiki persvaossa.
Huoleton on pihaton. Siksi kerrostalo. Autuutta tämä on. Inhoan koko sydämestäni pihatöitä ja huoltotöitä. Ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Missä kerrostaloasujat hoitavat perusharrastusvälineiden huollon?
Itsellä ainakin maastosfillarit, maantiefilllarit, useita paria laskettelusuksia, muutaman lumilauta, sukelluskamat, 2*kajakki, vaelluskamppeet... Kaikki pitää tasaisesti huoltaa, purkaa, rasvata, teroittaa, vahata, kuivata, säilyttää...
Asuuko kerrostaloissa vain porukkaa, joilla ei ole mitään harrastuksia?
Joogamaton huolto onnistuu sillä, että suihkuttelen puhdistusainetta ja pyyhin puhtaaksi. Poikkihuilun huollon hoitaa ammattilainen. Kirjoja ei tarvitse huoltaa, kun niistä pitää huolta. Ei kaikki harrastaminen vaadi järkyttävää määrää kamaa.
55 vuotta asunut kerrostalossa. Mitä luulet?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin maastosfillarit, maantiefilllarit, useita paria laskettelusuksia, muutaman lumilauta, sukelluskamat, 2*kajakki, vaelluskamppeet... Kaikki pitää tasaisesti huoltaa, purkaa, rasvata, teroittaa, vahata, kuivata, säilyttää...
Mulla ei ole varsinaisesti välineharrastuksia. Enempi vaan liikun luonnossa, että hyviin kenkiin ja ulkoiluvaatteisiin sijoitan.
Kokemukseni mukaan
-mekkaloija jota ei itseäänkään haittaa toisten mekkalat
-kuuro
-hiljaisuudesta ahdistuva joka tykkää että ympärillä kuuluu elämää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niitä lumia tarvitse kolata talossakaan, jos se niin pelottaa. Meillä on tuossa mönkijä, missä puskulevy ja linko. Itseasiassa kunnon pyryn jälkeen on tappelu, kumpi pojjista pääsee tekemään lumityöt.
Ja asutaan pk-seudulla, joten kyllä - mönkkäreitä on täälläkin. Samalla mönkijällä toinen teini kurvailee kesäisin treeneihin.
Pahin painajaseni olisi joku mönkkäri pörräämässä pihassa heti aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu kerrostalossa tuijottaa vastapäätä olevaa kerrostaloa, onko hyvät näkymät?
En tiedä, koska toisella puolella ikkunasta näkyy puistotie ja toisella puolella järvi.
Suomessa lienee tosi harvoja asuinalueita, joista ei näkyisi luontoa ikkunoista. Ehkä Helsingissä joitain paikkoja. Pasila? Siinäkin on keskuspuisto vieressä. Jätkäsaari? Kalasatama? Niissä näkyy sitten merta.
Tärkeämpiä kysymyksiä: Miksi ap teit tämän aloituksen? Vittuillaksesi? Ylimielisyydestä? Painaaksesi muita alaspäin?
Miksi sinulla on tällainen tarve? Mikä puute omassa elämässäsi on, joka tähän ajaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on fillari parvekkeella, laskettelukamat vuokraan silloin kun menen laskettelemaan. Noin muuten harrastuskamppeet mahtuvat oikein hyvin vaatehuoneeseen.
Aivan äärimmäisen suuri vitutus päällä.
Miksi en asu kartanossa maaseudella?
Vierailija kirjoitti:
Huoleton on pihaton. Siksi kerrostalo. Autuutta tämä on. Inhoan koko sydämestäni pihatöitä ja huoltotöitä. Ei enää ikinä.
Ja joka asiaan lupa isännöitsijältä tai yhtiökokouksen kautta. Haluat vaihtaa saunaan kiukaan.. selvä, paperit yhtiön kanssa, että sinulla on kolhoosin muista asukkaista poikkeava varustelu eikä yhtiö vastaa. Sähkötyöt maksaa moninkertaisesti, koska isännöitsijän edustajan pitää joka välissä tarkistaa, että vesi on suljettu, sähköt sitä ja tätä, vesi on avattu...
Sama joka pikku jutussa.
Omakotitalossa mies tekee ja mies vastaa itse. Tai jos tilaa urakoitsijan, sen voi tehdä yhdellä puhelisoitolla - sille urakoitsijalle - ja homma hoituu.
Kerrostalossa asuminen on orjien ja hallintoalamaisten hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Entä perheesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asuin aikoinani ok-talossa. Työleirihän se oli, ja matkoilla oli aina huoli talosta.
Nykyään asun mieheni kanssa Tampereella ihanassa kattohuoneistossa, neliöitä on lähes 200.
Mutta kukin tyylillään. :(
Eli asut miehesi asunnossa. Miten sille okt:lle kävi, lunastiko sun ex sut pihalle siitä?
Ihan on meidän yhteinen velaton asunto tämä nykyinen kattohuoneisto. Ok-talo myytiin ihan normaalisti.
Minulla on lisäksi useita sijoitusasuntoja Tampereella. :)
Jos mulla olis rajattomasti rahaa, niin en sitä kyllä ok-taloon tai rivariin laittaisi. Ehkä muuttaisin jonnekin vielä nätimpään ja luonnonläheisempään, keskustaa lähempään paikkaan pk-seudulla, mutta en tiedä onko sellaisia. Eli oon kyllä ihan optimiasunnossani nyt, kerrostalossa.
Millainen ihminen olen? Luontoa ja kulttuuria arvostava. Varmaan aika tavis keski-ikäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
55 vuotta asunut kerrostalossa. Mitä luulet?
Olet elinkautisvanki sitä minä luulen, et uskalla tulla ulos siitä kuutiosta.
No hö, täällä ei tarvitse kaivata asukasmukavuutta, täällä on sitä, runsaasti😀