Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen voi asua kerrostalossa?

Vierailija
19.07.2025 |

Miten joku pystyy asumaan noissa?

Eikö yhtään vituta?

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä itse elää niin että joka kuukausi tulee tilille vain 3000 euroa palkkaa. Vuokra on 1300 euroa/kk.Ei noilla rahoilla omakotitaloja ostella. Vituttaa joo. 

Talo Espoossa. Ostohinta hinta 600 000€. Omaa ostopääomaa n. 150 000€ aiemmasta kerrostalokämpästä. Lainalyhennys n. 1300€ (sis. korot). 

Päälle tulee tietysti kk asumiskulut n. 400€. 

Neliöitä 190m2. Kivitalo. Oma tontti n. 2500m2. Hyvä asuinalue.

Hullua maksaa 1300€/kk vuokraa - täysin hukkaan heitettyä pääomaa. 

Pieni omistusasunto --> pientä myyntivoittoa --> seuraava omistusasunto --> lisää myyntivoittoa --> jne. 

Juju on ostaa oma kämppä HETI, kun vain mahdollista. 

Vierailija
22/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperseen vastakohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä itse elää niin että joka kuukausi tulee tilille vain 3000 euroa palkkaa. Vuokra on 1300 euroa/kk.Ei noilla rahoilla omakotitaloja ostella. Vituttaa joo. 

No mut omakotitalolle voi myös muuttaa vuokralle.

Älkää antako omakotitaloa vuokralle, ainakaan jos siinä on puutarha. Kollega oli pari vuotta ulkomaankomennuksella ja sinä aikana vuokralainen onnistui p@skomaan hienon puutarhan piloille.

Vierailija
24/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin aikoinani ok-talossa. Työleirihän se oli, ja matkoilla oli aina huoli talosta.

Nykyään asun mieheni kanssa Tampereella ihanassa kattohuoneistossa, neliöitä on lähes 200. 

Mutta kukin tyylillään. :(

Eli asut miehesi asunnossa. Miten sille okt:lle kävi, lunastiko sun ex sut pihalle siitä?

Vierailija
25/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä omakotitalossa että rivitalossa. Nyt vuokralla jo vuosia kerrostalossa ja olen tosi tyytyväinen!  Hyvä siisti kerrostalo, normaalit naapurit, lemmikit sallittu, on lapsia ja elämää. Jokainen tekee ja elää omia juttujaan kaikessa sovussa. Ei heippalappu-porukkaa tai häirikköjä. Palvelut kävelymatkan päässä.

Ainoastaan kivaa kerrostaloasumista talossa jossa huolto kaikissa asioissa pelaa kuin unelma.

Tosin jos muuttaa vahingossa kamalaan kerrostaloon missä onkin pekottava asua tai rauhatonta, on asumismukavuus täysin toista.

Vierailija
26/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro.

Vierailija
27/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut ok-talossa ja kun muutin omaan kotiin, se oli kerrostalossa. Edelleen asun kerrostalossa, vaikka olen jo lähes 50v. Silloin kun perin vanhempieni talon, pohdiskelin jäisinkö siihen asumaan. Mutta oikeasti se kiinnosti vain tunnesyistä, ei mulla ole mitään hinkua asua ok-talossa. Kerrostalossa on paljon mukavampi asua mun mielestä. 

Vierailija
28/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut omakotitalolle voi myös muuttaa vuokralle.

Ei ole rahaa maksella omakotitalon vuokria. Enkä halua muutenkaan asua missään vanhassa asunnossa.

Itse pääsin 100 neliön omakotitaloon kaikilla mukavuuksilla vuokralle ja vuokra on vain 400e

Vierailija
29/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua v*tuttaisi elää kadun varrella, että kyllä se kerrostalo aina ojanpenkan voittaa ylivoimaisesti 

Vierailija
30/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu kerrostalossa tuijottaa vastapäätä olevaa kerrostaloa, onko hyvät näkymät?

Vierailija
31/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen. Sellainen, jota ei kiinnosta omakotitalon ylläpitotyöt. 

Muutin just rivarista takaisin kerrostaloon 10 vuoden jälkeen ja oon nauttinut nyt joka hetkestä. Kauniit luontomaisemat pk-seudulla. Korkealta näkee kauas. Kaunista. 

Vierailija
32/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kultaseni. Yhtään ei vtuta, että huoltoyhtiö hoitaa pihatyöt eikä tarvitse itse mennä kolaamaan lumia jne. 

Vierailija
33/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni Suomi on täynnä kyseisiä rakennelmia

Vierailija
34/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas, sellainen joka haluaa asumismukavuutta.

Juuri näin.

Mitä varakkaampi, sitä todennäköisemmin hän asuu betonikuutiossa.

Vierailija
35/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kerrostaloasujat hoitavat perusharrastusvälineiden huollon? 

Itsellä ainakin maastosfillarit, maantiefilllarit, useita paria laskettelusuksia, muutaman lumilauta, sukelluskamat, 2*kajakki, vaelluskamppeet... Kaikki pitää tasaisesti huoltaa, purkaa, rasvata, teroittaa, vahata, kuivata, säilyttää... 

Asuuko kerrostaloissa vain porukkaa, joilla ei ole mitään harrastuksia?

Vierailija
36/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu kerrostalossa tuijottaa vastapäätä olevaa kerrostaloa, onko hyvät näkymät?

Mä olen paljon ulkona luonnossa, tänäänkin olin koko päivän ulkona. Ei mua yhtään haittaa vastapäätä oleva talo.

Vierailija
37/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloissa on liian monta ikkunaa pestäväksi ja piha hoidettavana. No thanks. Haluan päästä helpolla.

Vierailija
38/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta. Naapuritalo on kaunis, välissä on puita ja pihaa. Tuntuu mukavalta, että olen taas kaupungissa. Ihmisten keskellä. 

Suurista valoisista ikkunoista näkyy naapuritalon ja korkeiden puiden lisäksi myös paljon taivasta. Arvostan enemmän kuin puutarhaa tai maan tasalla asumista. 

Vierailija
39/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, koska toisella puolella ikkunasta näkyy puistotie ja toisella puolella järvi. 

Vierailija
40/155 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kultaseni. Yhtään ei vtuta, että huoltoyhtiö hoitaa pihatyöt eikä tarvitse itse mennä kolaamaan lumia jne. 

Laiskat ihmiset on toinen mitä en käsitä.

Ei jakseta edes pihatöitä tehdä. Ne olis just hyvästä noissakin tehdä itse.

Saisitte tekin läskiperseet hieman sitä fyysistä kuntoa nostettua.