Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto että rasittaa nämä meillä pyörivät lapsen kaverit.

Vierailija
19.07.2025 |

Kengät jalassa marssitaan sisälle, takapihalta kuuluu koko ajan kun vaatii mun lasta pyytämään multa jotain herkkua, jäätelöä, mehua, mansikoita, pyytää lapseni tavaroita itselleen omaksi yms. 

Opettakaa lapsenne käytöstavoille ihan viimeistään kouluiässä, aika vaivaannuttavaa kertoa tollaselle, että meillä riisutaan kengät, meidän leluja ei saa viedä kotiin, mansikoita ei ole enempää, jäätelöä ei saa lisää. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tolle yhdellekin 7-vuotiaalle sanonut tänään 4 kertaa, että kengät jätetään ulos. Normaalisti kasvatettu lapsi jättää kengät ulos ilman erillistä sanomista, tai viimeistään ensimmäisen sanomisen jälkeen. En halua kieltää lapseni leikkejä, mutta ihmettelen, että miten nämä jotkut vanhemmat jättävät kokonaan kasvatustyön tekemättä. Odottavat vissiin että naapuri tai opettaja hoitaa. Ja joku irvileuka siellä kommentoi, että olen lapanen? Mulla ei ole tapana huutaa vieraille(kaan) penskoille. Jos normaali kehotus tai ystävällinen ohjaus ei toimi, en ymmärrä missä vika ja sillä ei ole mitään tekemistä mun jämäkkyyden kanssa. Ap

Sano, että ei saa tulla sisälle.

Mene sen lapsen viereen siihen eteiseen ja sano: heps tykkänään, meillä kaikki jättävät ulkokengät eteiseen eikä kukaan kävele niillä sisätiloissa. Ja sitten vaan odotat, että ottaa pois ne kengät!

Vierailija
42/47 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole yhtään vaivaannuttavaa katkaista: kengät pois! Ovi kiinni! Ei jääkaapille! Olkaa hiljaa! Menkää ulos huutamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele itse avaamaan suusi niille lapsille. 

Oikea neuvo! Mun lasten kaverit sai käydä meillä leikkimässä vuosien ajan, välipalaakin saivat tarvittaessa! Nyt aikuisina jokaisella heistä (3) on paljon hyviä kavereita eikä minulla ole yhtään moittimista heistä.

Tekisin ilman muuta saman uudestaan:)

Vierailija
44/47 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä metsäläisiä. Missä asutte? Missä lapsia kasvatetaan noin huonosti?

Vierailija
45/47 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa kavereita. Yksi per viikko.

Vierailija
46/47 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ne kakarat usko niin sano niiden vanhemmille että ne ei tottele ja että ei tarvii enää tulla jos sama touhu jatkuu.

Vierailija
47/47 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei käy lasten kavereita.