Hitto että rasittaa nämä meillä pyörivät lapsen kaverit.
Kengät jalassa marssitaan sisälle, takapihalta kuuluu koko ajan kun vaatii mun lasta pyytämään multa jotain herkkua, jäätelöä, mehua, mansikoita, pyytää lapseni tavaroita itselleen omaksi yms.
Opettakaa lapsenne käytöstavoille ihan viimeistään kouluiässä, aika vaivaannuttavaa kertoa tollaselle, että meillä riisutaan kengät, meidän leluja ei saa viedä kotiin, mansikoita ei ole enempää, jäätelöä ei saa lisää.
Kommentit (37)
Kerjäläispenskoja ei pidä hyysätä. Kerjäämään ei lopu koskaan.
Meille olisi kaverit tervetulleita mutta koko kesänä ei ole näkynyt kummankaan lapsen kavereita.
Luultavasti alle kolmekymppinen. Niistä aika moni on noin avuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Meille on aina ollut tervetulleita lasten kaverit. Kaverirumba alkoi 1994 ja jatkuu edelleen vuonna 2025. Kengät jätetään joko etuoven eteiseen tai takaovella terassille. Meille ei koskaan kukaan ole tullut kengät jalassa sisälle. Yövieraat saa ruokaa, muuten on aina tarjolla juotavaa ja jos on karkkia/shipsejä/ jäätelöä, niin myös kaverit saa. T: Ison perheen äiti
Just näin. Säännöt pitää tehdä jämäkästi selväksi heti alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti alle kolmekymppinen. Niistä aika moni on noin avuttomia.
Jaa siis se ap:n lapsi vai?
Vierailija kirjoitti:
Meille on aina ollut tervetulleita lasten kaverit. Kaverirumba alkoi 1994 ja jatkuu edelleen vuonna 2025. Kengät jätetään joko etuoven eteiseen tai takaovella terassille. Meille ei koskaan kukaan ole tullut kengät jalassa sisälle. Yövieraat saa ruokaa, muuten on aina tarjolla juotavaa ja jos on karkkia/shipsejä/ jäätelöä, niin myös kaverit saa. T: Ison perheen äiti
Tää ei nyt auta yhtään aloittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei nyt auta yhtään aloittajaa.
Aloittajaa ei auta mikään.
Olen tolle yhdellekin 7-vuotiaalle sanonut tänään 4 kertaa, että kengät jätetään ulos. Normaalisti kasvatettu lapsi jättää kengät ulos ilman erillistä sanomista, tai viimeistään ensimmäisen sanomisen jälkeen. En halua kieltää lapseni leikkejä, mutta ihmettelen, että miten nämä jotkut vanhemmat jättävät kokonaan kasvatustyön tekemättä. Odottavat vissiin että naapuri tai opettaja hoitaa. Ja joku irvileuka siellä kommentoi, että olen lapanen? Mulla ei ole tapana huutaa vieraille(kaan) penskoille. Jos normaali kehotus tai ystävällinen ohjaus ei toimi, en ymmärrä missä vika ja sillä ei ole mitään tekemistä mun jämäkkyyden kanssa. Ap
Sano kerjäläiselle, että mene pyytämään omalta vanhemmaltasi syötävää.
Minä sanoin yhdelle penskalle, että mene äidiltäsi pyytämään. En edes tunne koko penskaa, ja mulla ei ole lapsiakaan.
Kerjääminen huipussaan.
Muistan myös kun muksuna ravasin jatkuvasti tädin ja sen miehen luona kun olivat ostaneet uuden Sega Megadriven. Silloin en sitä tajunnut mutta kyllä sen näin jälkeenpäin ymmärsi miten heitä rasitin eikä täti oikein olisi jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen tolle yhdellekin 7-vuotiaalle sanonut tänään 4 kertaa, että kengät jätetään ulos. Normaalisti kasvatettu lapsi jättää kengät ulos ilman erillistä sanomista, tai viimeistään ensimmäisen sanomisen jälkeen. En halua kieltää lapseni leikkejä, mutta ihmettelen, että miten nämä jotkut vanhemmat jättävät kokonaan kasvatustyön tekemättä. Odottavat vissiin että naapuri tai opettaja hoitaa. Ja joku irvileuka siellä kommentoi, että olen lapanen? Mulla ei ole tapana huutaa vieraille(kaan) penskoille. Jos normaali kehotus tai ystävällinen ohjaus ei toimi, en ymmärrä missä vika ja sillä ei ole mitään tekemistä mun jämäkkyyden kanssa. Ap
Sano, että ei saa tulla sisälle.
Vierailija kirjoitti:
No sinun täytyy ottaa tavaksi. Jotkut ei usko muuta, kuin kovaa komentoa. Mutta eihän sinusta siihen ole.
otappa selvää muuten, voihan olla että ne lapset on keksineet että "siellä saa aina keksia ja pullaa" kun sun lapsi e laita hanttiin!
KYSY!
ja nyt STOP sille sisällä olemiselle!
Anna penskoille pakasterasiat käteen, ja sano, että menkää poimimaan marjoja.
Sitten saatte syödä ne täällä pihalla.
Meidän naapurin lapsi kävi 7 vuotiaana poimimassa mustikoita.
Minä kävin kaverin kanssa myös marjassa. Tehtiin mustikka-sokerihilloa.
Vielä pienempänä keräsin mukin täyteen mustikoita, ja tein mustikkamaitoa.
Nykypäivän kakarat ovat nimenomaan tottuneet lapasiin aikuisiin, jotka pyytelevät käskemisen sijaan. Itsellä ei ole lapsia, mutta kyllä sain lumipalloja ikkunaan viskelleet pihan pojat kuriin, kun karjaisin: "VIELÄ YKSKIN V***N LUMIPALLO MUN IKKUNAAN, NIIN S*****A ETTÄ TULEE SELKÄÄN!! TULIKO SELVÄKS?!?!" Varpaitaan kattelivat ja piipittivät "joo"
Anna selkään niille.