Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lajittelisin jätteet kun mulle ei makseta siitä mitään?

Vierailija
19.07.2025 |

Ei vaan huvita tehdä mitään ilmaiseksi.

N47

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse olla ongelmajätettä

Vierailija
22/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehän maksamme sinun elämisesi, ihan kiva olisi, että toimeentulotukesi eteen jotain hyödyllisestäkin tekisit.

En tiedä ap:sta, mutten minä ainakaan saa toimeentulotukea.

t. laiska lajittelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään satanen vuokranalennusta! Sitten vois harkita lajittelua.

Eihän ae vuokranantaja sinun jätteitäsi tuota, vaan sinä irse. Kyllä kannattaisi lajitella, ellet jalua hukkua pas..an.

Vierailija
24/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata persettäkään pyyhkiä jos siitä ei makseta

Ihan suihkulla pesen, pullon avulla jos luonnossa.

Vierailija
25/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas keksimällä keksitty ongelma. Itellä on keittiön kaapissa ämpärit biojätteille, sekajätteille ja muoville. Itellä se lajittelu tapahtuu ihan automaattisesti.

Vierailija
26/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas keksimällä keksitty ongelma. Itellä on keittiön kaapissa ämpärit biojätteille, sekajätteille ja muoville. Itellä se lajittelu tapahtuu ihan automaattisesti.

Tämä on palstaincellin aloitus, jollet vielä huomannut.

Vierailija
27/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko 47 vuotias olla oikeasti noin lapsellinen.  Lakkaa tuottamasta jätettä.

Vierailija
28/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jostain syystä suomalaiset on saatu uskomaan että muualla jätteet lajitellaan vaikka todellisuudessa suurin osa maailmaa dumppaa jätteet samaan kasaan

suomalaiset maksavat aivan kaikesta kiltisti ilman kapinaa, ei ihme että Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon

Täällä on kallista ja hinnat nousee ja ostovoima laskee. Se on totta. 

Suomessa on myös aina kerätty paperia ja lasia ja siksi meillä on perusteeton käsitys siitä että Suomi on joku kierrätyksen mallimaa. Tosiasiassa ei ole näin - kaikkialla länsi-euroopassa lajitellaan ja monessa maassa enemmän kuin meillä. Jopa aurinkorannikolla lajitellaan ainakin saman verran. 

Vierailija
29/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä maksat, jos kerron?

Vierailija
30/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kysyisin, paljonko avaaja luulee häneltä menevän viikossa aikaa jos hän lajittelisi jätteensä? Paljonko hän haluaisi lajittelusta tunnissa? Miksi hän ei arvosta puhdasta luontoa miksikään. Milloin hän on viimeksi käynyt työssä?

Poikamiestaloudessa minulta menee jätteiden lajitteluun ja katokseen vientiin  ehkä puoli tuntia viikossa, koska sama aikahan menee laittoi kaikki yhteen pussiin tai kahdeksaan astiaan ja sama aika kuluu aina saman määrän jätteitä viemiseen ulos, vaikka ne ovatkin eri pusseissa. 

Vierailija
31/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe muuta vaihtoehtoa kuin tehdä kansalaispidätyksen, jos yllätän itse teosta.

Vierailija
32/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat pahvit vien, kaikki muut samaan pussiin ja eiku sekajätteeseen. Mulla on muutakin tekemistä kuin lajitella roskia. T. Nainen 57 v

Vierailija
33/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa, kun jätteet loppuviimeksi päätyvät samaa kekoon.

Jos sekajätteen vieminen maksaa enemmän / kerta, niin vie sitten vähän harvemmin. Loppujen lopuksi se ei sitten kuitenkaan tule kalliimmaksi.

Minusta on ikävää se, että kun jätteiden vientiä vaikeutetaan koko ajan, niin voin kuvitella että monet rupeavat miettimään että kantsisko heittää johonkin metsikköön tai pusikkoon. Yök.

Vierailija
34/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lajittele siksi kun ei mun keittiöön mahdu kaappiin kun se yksi tai kaksi roskakoria. Enkä halua mitään biojäteastiaa. Tai no kyllä mä lehdet ja mainokset vien paperinkeräykseen, ja ainakin isoimmat pahvipakkaukset pahvinkeräykseen. 

Vierailija
35/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanko ap:lle siis Vauva-palstalle kirjoittelusta? Seksistä? Suihkussa käymisestä? 

Vierailija
36/36 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tehdä asioita oikein ihan vaan siksi, että se on oikein ja hyödyllistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä