Miten kierukka
Eli kävin laitattamassa kierukan ja nyt ärsyttää kaikki! Tiuskin koko ajan kaikille ja aloin itkeä puhelimessa tuntemattomalle ihmiselle täysin järjettömästä syystä. Eli tasaantuuko tämä vai varaanko ajan poistoon heti? Onko kokemuksia? Lääkärit tietysti alentavasti sanoo että ei voi mitenkään johtua kierukasta ei ei ei, että naisten ehkäisy ei voi aiheuttaa naiselle mitään ongelmia ja että sama se miten paljon hormoonia naisen sisälle pumppaa niin ei aiheuta mitään ongelmaa, mutta tietysti tiedän olevani ihan outo ja että ainut muuttunut asia on kierukka, eli poistan kapistuksen, jos ei muutosta ole tiedossa.
Kommentit (13)
Minulle kierukka eli kuparikierukka on sopinut todella hyvin ja olen käyttänyt useita putkeen. Aivan mahtava keksintö, suosittelen.
Tuttua on. Taitaa olla itsellä sama jonka laitoin joskus. Puoli vuotta oli aika helvettiä. Varmaa ne hormonit vaikuttaa ihmiseen siloo aluksi enenpi enne ku tottui elimistö siihe. Oli kyl kauhea kipu stn laiton jälkee. Kun pelkkä särkylääke piti ottaa ennen sitä asenusta. Viimeinen kierukka mitä ikinä laitoin.
On ollut vasta kaksi viikkoa. Siksi onkin niin selvää nähdä mihin mielialani muutos liittyy. On kuin olisin painanut valokatkaisijaa päässä ja naps yhtäkkiä olen masentunut. Mieheni myös sanoi tänä aamuna, että on joutunut lähipäivät elämään kuin munankuorilla kävellen ja ihmettelee mikä minulla on.
Joo tuo on kyllä ahdistavaa miten vähätellään naisten oireita jotka johtuvat hormoonivalmisteista! Olen itsekin kokenut saman. Ei, ei voi mitenkään johtua ehkäisystä eikun jatkat käyttöä. Pistää miettimään saako lääkärit jotain provikkaa näistä resepteistä vai miksi jauhavat tällaista?
Tottakai hormoonit kehossa aiheuttavat mielialaan muutoksia. Olivatpa hormoonit kehon omia tai ulkopuolelta tulleita valmisteita.
Kaksi viikkoa on aika lyhyt aika. Itsellä vei aikoinaan kolme kuukautta ennen kuin tiputteluvuoto ja mielialanvaihtelut loppuivat. Nyt Mirenalla 9 vuotta enkä vaihtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa on aika lyhyt aika. Itsellä vei aikoinaan kolme kuukautta ennen kuin tiputteluvuoto ja mielialanvaihtelut loppuivat. Nyt Mirenalla 9 vuotta enkä vaihtaisi pois.
Lainaan itseäni lisätäkseni:
totta kai itse tunnet itsesi parhaiten. En sano, että sinulla kaikki menisi yhtä hyvin kuin mulla, kaikille kaikki ei sovi. Itse odottaisin sinuna vielä pari viikkoa, mutta itse tiedät parhaiten.
Hormonit on perseestä eikä niitä tarvi kaikkien käyttää vaikka lääkärit, nuo lääketehtaiden koirat, muuta väittää. Kuparikierukka on parempi, siinä ei ole hormonia.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo on kyllä ahdistavaa miten vähätellään naisten oireita jotka johtuvat hormoonivalmisteista! Olen itsekin kokenut saman. Ei, ei voi mitenkään johtua ehkäisystä eikun jatkat käyttöä. Pistää miettimään saako lääkärit jotain provikkaa näistä resepteistä vai miksi jauhavat tällaista?
Lääketeollisuus on valtava bisnes. Jo lääkiksen opiskelijoita lahjotaan eri firmojen toimesta. Olin joskus terveyskeskuksessa töissä ja lääke-esittelijä tuli lääkärien ruokatunnille tuomaan herkkuja. Myös apteekit tienaa.
Pakko olla joku salaliitto tässä takana. En ymmärrä miten muuten kukaan, saatika yhtään asiasta jotain tietävät voisi väittää etteivät hormoonivalmisteet aiheuta naisille vaikeitakin mieliala ongelmia.
Ja otsikon piti olla Mirena kierukka