Miksi Torissa tavara ei käy kaupaksi?
Alle puolet uuden hinnasta olen hinnoitellut, kunto hyvä, alkuperäupakkaukset jäljellä. Vain tyyliin kympin tuotteet liikkuvat.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Hinnoissa on kyllä eroja. Ostettiin siisti koulupöytä tytölle kympillä ja toiset pyytää vastavasta 60 - 80 euroa. Uusi maksaa halvimmillaan 100 €.
Työkaveri myi juuri sohvan 20 eurolla. Ostaja pesi sen ja laittoi myyntiin hintaan 499 euroa. Työkaveri mietti olisiko pitänyt pyytää vähän enemmän. Ostaja toki on tehnyt työtä laittaakseen tavaran uudestaan myyntiin ja noutanut tuotteen mikä sekin vie aikaa ja rahaa.
Torissa vain köyhiä tinkaajia, joiden pitäisi saada kaikki lähes ilmaiseksi ja mieluusti tuotuna johonkin huitsiin tänään klo 18.25.
Menkääs nyt "ostajat" itseenne. Maksatte kunnon hinnan ja sillä siisti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Huutonetin ja Torin ostosysteemit ovat vanhanaikaisia verrattuna esim. Amazoniin ja Ebayhin. Jos haluan tuotteen postitettuna, en halua ruveta veivaamaan viestejä ja ynnäillä toimituskuluja yms. yms., vaan haluan maksaa kaikki valmiiksi laskettuna kerralla ja nopeasti. Samalla saan arvion toimitusajankohdastakin. Suomalainen tekniikka on tosiaan pahasti ajastaan jäljessä. Miksi meidän tuppisuiden maassa pitää ruveta säätämään jotain yksinkertaista ostosta? Ymmärrän kyllä, että joskus on paikallaan esittää lisäkysymyksiä tai sopia noudosta, mutta tosiaan jos on kyse pelkästä tavaran tilaamisesta postitettuna, ostamisen pitäisi voida sujua nopeasti.
Oletko ikinä ostanut torista? Yhtään viestiä ei tarvitse vaihtaa. Painat osta heti -nappia, ja seuraavaksi saat viestin arvioidusta toimitusajanohdasta. Täysin mutkatonta tuo on, kunhan et itse aloita mitään viestittelyrumbaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset vieläkään käsitä että nykyisin halutaan päästää kaikesta turhasta eroon, miksi joku sitten ostaisi toisten vanhoja romuja tilalle? Kaikki ekot ja kontit tavaraa täysi ja lisää tulee joka päivä. Ja jos jotain tarvitsee en itse ainakaan mihinkään toriin mene, se on kontti tai eko sitten.
Sinä et ole kaikki. Itse myynyt torissa hyvälaatuista, vähänkäytettyjä kodin tuotteita ja hyväkuntoisia vaatteita kierrätystyyliin. Ei mitään vanhoja romuja todellakaan ja hyvin on kauppa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset vieläkään käsitä että nykyisin halutaan päästää kaikesta turhasta eroon, miksi joku sitten ostaisi toisten vanhoja romuja tilalle? Kaikki ekot ja kontit tavaraa täysi ja lisää tulee joka päivä. Ja jos jotain tarvitsee en itse ainakaan mihinkään toriin mene, se on kontti tai eko sitten.
Höpö höpö. Aina on lapsiperheitä, jotka tarvitsevat suurempia lastenvaatteita. Aina on opiskelijoita, jotka sisustavat uutta kotiaan. Aina on pienituloisia, joilla ei ole aina varaa uuteen. Aina on kesämökin remontoijia, jotka tarvitsevat halpaa rakennustarviketta.
Vierailija kirjoitti:
Teemusta saa uutta tavaraa halvemmalla
Miksi kukaan ostaa roskaa?
Vierailija kirjoitti:
Menkääs nyt "ostajat" itseenne. Maksatte kunnon hinnan ja sillä siisti.
Myyjäthän täällä ruikuttavat miten kauppa ei käy, eivät ostajat. Ostajat eivät tarvitse toria enää mihinkään kun ovat löytäneet paljon parempia vaihtoehtoja.
Ostajat ovat kadonneet torista siksi että ne ovat huomanneet saavansa jooa EU-alueen verkkokauppoista kuten amazon.de torin käytettyjen hinnoilla uuden tuotteen kotiin toimitettuna täysillä takuilla ja turvallisella maksutavalla.
Temusta saa uutta romua jopa halvemmalla kuin torista käytettyä ja jälleen kotiin toimitettuna, palautusoikeudella sekä turvallisella maksulla.
Hinnat alemmaksi. Jos olet sitä mieltä, että ennemmin heität vaikka roskiin kuin myyt hinnalla millä joku ostaisi, niin et ole ainoa. Erikoinen ajattelutapa toki oikeastaan, eikä kovin luontoystävällinen, mutta tavallaan ymmärrän, kun olen myynyt trokarille jonka toiminta sitten kauppojen jälkeen ärsytti (yli 2x hintaa pyysi tavaroistani). Ei sitä haluaisi tukea mulkeroiden toimintaa. Mutta nykyään vaan myyn hintaan millä lähtee, jos joku tekee siinä voittoa niin tehköön. Vaivansa hänkin näkee.
Olet hinnoitellut tuotteet liian kalliiksi. Harva haluaa maksaa käytetystä tuotteesta puolet uuden hinnasta. Uudesta saa kuitenkin palautusoikeuden, takuun, jne.
Maksaisin käytetystä tavarasta tuon 40-50% uuden hinnasta ainoastaan jos kyseessä olisi jokin kalliimpi elektroniikkalaitteiden, josta olisi vielä takuuta jäljellä. Eli vaikkapa kaksi vuotta vanhasta tonnin telkkarista voisin maksaa sen 400-500e. Jos taas takuuta ei jäljellä, niin en ostaisi. Jos taas kyse on jostain vaatteesta,niin unohda - alesta saa uusia vaatteita -70%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnoissa on kyllä eroja. Ostettiin siisti koulupöytä tytölle kympillä ja toiset pyytää vastavasta 60 - 80 euroa. Uusi maksaa halvimmillaan 100 €.
Työkaveri myi juuri sohvan 20 eurolla. Ostaja pesi sen ja laittoi myyntiin hintaan 499 euroa.
Kyllähän sitä voi laittaa myyntiin vaikka 49 999 euron hinnalla. Myyminen onkin sitten eri juttu.
Kuvitteletko oikeasti että nyt sen sohvan hinta nousi euroakaan saati sitten puoleen tonniin vain siksi että myyjä laittoi sille tuollaisen pyynnin?
Ostajat ovat hylänneet torin juuri siksi että se on täynnä näitä pässejä jotka avaavat viikottain uusia ketjuja joissa haukutaan persaukisia tinkijämulqquja kun mun kympin sohva ei menekään kaupaksi viidellä sataa. Minähän en tingi.
Pelkästään tänä vuonna n. 2000 € arvosta sekalaista tavaraa myynyt Torin kautta, enkä ole trokari.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään tänä vuonna n. 2000 € arvosta sekalaista tavaraa myynyt Torin kautta, enkä ole trokari.
Niin niin, kesä on asuntomurtojen kulta-aikaa. Talvi puolestaan mökkimurtojen.
Vierailija kirjoitti:
Eli vaikkapa kaksi vuotta vanhasta tonnin telkkarista voisin maksaa sen 400-500e.
Kaksi vuotta sitten markkinoille tullut 1000€ hintainen telkkari tai kännykkä tai läppäri jne maksaa tänään tarjouksessa uutena ja täydellä takuulla 400-500€ kun kikantti tai poveri siivoaa varastoistaan vanhoja malleja
Kaksi vuotta vanhasta tonnin telkkarista voi saada puolet siitä 400-500€ hinnasta jolla uuden saa tänään eli 250€.
Tätä faktaa eivät ostokuittia tuijottavat torikauppiaat tahdo hyväksyä.
Kun ostat kulutuselektroniikkaa niin kirjaa koko summa alas ostohetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaikkapa kaksi vuotta vanhasta tonnin telkkarista voisin maksaa sen 400-500e.
Kaksi vuotta sitten markkinoille tullut 1000€ hintainen telkkari tai kännykkä tai läppäri jne maksaa tänään tarjouksessa uutena ja täydellä takuulla 400-500€ kun kikantti tai poveri siivoaa varastoistaan vanhoja malleja
Kaksi vuotta vanhasta tonnin telkkarista voi saada puolet siitä 400-500€ hinnasta jolla uuden saa tänään eli 250€.
Tätä faktaa eivät ostokuittia tuijottavat torikauppiaat tahdo hyväksyä.
Kun ostat kulutuselektroniikkaa niin kirjaa koko summa alas ostohetkellä.
Joo, siis tuo oli lähinnä esimerkki, toki ensin tarkistaisin kuinka paljon sama/vastaava telkkari maksaa tällä hetkellä uutena, ennen kuin maksaisin sen 50% uuden hinnasta. Vastasin siis mututuntumalta asiaan paremmin perehtymättä. Joten korjataan - maksaisin hinnan vaikkapa puoli vuotta vanhasta telkkarista. :)
Yksi merkittävä kaupan este on huonot kuvat. Moni tavara on sen takia jäänyt ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri myi juuri sohvan 20 eurolla. Ostaja pesi sen ja laittoi myyntiin hintaan 499 euroa. Työkaveri mietti olisiko pitänyt pyytää vähän enemmän. Ostaja toki on tehnyt työtä laittaakseen tavaran uudestaan myyntiin ja noutanut tuotteen mikä sekin vie aikaa ja rahaa.
Kukaan, toistan kukaan, ei maksa käytetystä sohvasta 499 euroa vaikka olisi kuinka pesty, ei edes nahkasohvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Huutonetin ja Torin ostosysteemit ovat vanhanaikaisia verrattuna esim. Amazoniin ja Ebayhin. Jos haluan tuotteen postitettuna, en halua ruveta veivaamaan viestejä ja ynnäillä toimituskuluja yms. yms., vaan haluan maksaa kaikki valmiiksi laskettuna kerralla ja nopeasti. Samalla saan arvion toimitusajankohdastakin. Suomalainen tekniikka on tosiaan pahasti ajastaan jäljessä. Miksi meidän tuppisuiden maassa pitää ruveta säätämään jotain yksinkertaista ostosta? Ymmärrän kyllä, että joskus on paikallaan esittää lisäkysymyksiä tai sopia noudosta, mutta tosiaan jos on kyse pelkästä tavaran tilaamisesta postitettuna, ostamisen pitäisi voida sujua nopeasti.
Oletko ikinä ostanut torista? Yhtään viestiä ei tarvitse vaihtaa. Painat osta heti -nappia, ja seuraavaksi saat viestin arvioidusta toimitusajanohdasta. Täysin mutkatonta tuo on, kunhan et itse aloita mitään viestittelyrumbaa
Tuo koskee ainoastaan Tori-diilejä ja Tori-diilillä ostaakseen täytyy antaa torille maksukorttinsa veloitustiedot! Minä en ainakaan anna veloitustietoja kenellekään.
Minä olen myynyt aikoinaan torissa pari lähes käyttämätöntä takkia jotka jäivät pieneksi kun olin 10v aikana "kasvanut ihmisenä" ja salilla käyntikin tuottanut tulosta.
Selitin ilmoituksessa tarkkaan että koko L ei tässä tapauksessa vastaa kuin skandinaavisten brändien (esim. HH) kokoa M ja sittenkin hartiat ja hihat ovat niin tiukkoja että ostajan on syytä olla aika hintelä.
Lopulta joku mamma osti ne aikuisen pituuteen juuri venähtäneelle teinipojalleen ja kiitti takit saatuaan tarkasta kuvauksesta koska kokoa L käyttävä aviomies jolle se aluksi niitä suunnitteli ei olisi voinut noita käyttää