Asun ulkomailla ja edesmenneeltä äidiltä jäi mökki
Mitä tekisitte minun sijassani? Mökki on minulle todella rakas paikka ja ihanalla sijainnilla ihan ison järven rannalla ja puolen tunnin ajomatkan päässä suuresta kaupungista. Kuluja on n. 1000-1500 euroa vuodessa, mutta siihen tietysti kaikki remontit ja muut päälle. Siellä pitäisi nyt jo rempata huussi, aitta sun muuta, ja ehkä laittaa kiinteä laituri, koska en voisi hoitaa laiturin nostoa ja laskua.
Minulla ei ole Suomessa mitään tukikohtaa, niin mietin että pitäisikö kuitenkin tuon mökin. Meillä on tosin kotimaassanikin miehen kakkosasunto, jossa käymme usein. Mitä neuvoisitte tekemään?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Pidä ehdottomasti se mökki.
Voiko sen muuntaa asuinkäyttöön? Eli onko kaavoitettu vapaa-ajan vai asuinkäyttöön? Voit tulla eläkkeellä silloin Suomeen, jos tämmöinen kiinnosta.
Vaikkei kiinnosta, niin kiinteistöjen arvot ovat nousseet kaikkialla Euroopassa viimeisen 20 vuoden aikana ja se ei lopu tulevaisuudessa.
Hyvä pitää joku ankkuri Suomeen.
Terveisin,
Toinen ulkosuomalainen
Kandeis välil käydä Suomessa, ni tietäisit, että täällä on asuntojen hinnat romahtanut alle sen mitä ne oli ysärillä heti laman jälkeen. Uudenmaan ulkopuolella ei saa edes keittiöremontin hintaa takas taloa myydessä. Nykyisen hallituksen aikana tähän ei ole tulossa muutosta.
Tule kesälomaksi Suomeen mökillesi. Päätä sen jälkeen mitä teet.
Olen mökkihullu, joten pitäisin mökin, jos on rakaskin vielä.
Me ostettiin mökki vaikka ehditään olla siellä vain muutama viikko vuodessa, mutta kyllä tämä silti on hyvä sijoitus itseen.
Palkkaa mökkitalkkari hoitamaan pakolliset työt, niin itse pääset vaan nauttimaan.
Haha, ei todellakaan ole mökki sellainen, että siellä istutaan nettiä lukemassa ja juodaan Moccamasterilla keitettyä kahvia. Eikä ole mahdollista ostaa pienenpää ja halvempaa paikkaa, koska tuo on jo todella pieni ja halpa. Laittamista kuitenkin aina riittää, mutta sehän mökkeilyn idea juuri onkin. Sitä laiturin vaihtoa mietin lähinnä siksi, että mökkiä ei voi vuokrata tai lainata, jos laituria ei ole laitettu paikoilleen, ja se on iso juttu aina syksyisin ja talvisin. Mökillä ei voi peseytyä ja käydä uimassa, jos laituria ei ole. Nurmikkoa ei tarvitse leikata, koska sellaista ei koskaan ole sinne laitettu, onneksi. Piha on melkein luonnontilassa, mutta se juuri tekee mökistä niin ihanan.
Taidan kyllä tosiaan pitää sen.
Ap
Pidä ehdottomasti se mökki.
Voiko sen muuntaa asuinkäyttöön? Eli onko kaavoitettu vapaa-ajan vai asuinkäyttöön? Voit tulla eläkkeellä silloin Suomeen, jos tämmöinen kiinnosta.
Vaikkei kiinnosta, niin kiinteistöjen arvot ovat nousseet kaikkialla Euroopassa viimeisen 20 vuoden aikana ja se ei lopu tulevaisuudessa.
Hyvä pitää joku ankkuri Suomeen.
Terveisin,
Toinen ulkosuomalainen