Onko kellään ollut omia syötäviä Ruotsin risteilyllä?
Mietin iltapaloja otettavaksi mukaan. Jääkaappia ei ole, lämpimässä säilyvää.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähteä laivalle jos ei ole varaa syödä siellä?
Joillain on aina vaan ruoka ja syöminen mielessä. Ei se kuule kaikille ole niin tärkeää syödä ravintolassa. Jotkut laittaa rahansa mieluummin muuhun, kun mahatäytettä saa halvemmallakin.
Tietenkin on, kun syöminen on elinehto. Se kettumaista olla nälässä tai kulkea nälkästen lasten kanssa. Kyllä nää pitää suunnitella reissuu lähtiessä edes vähän.
Jos sen verran komppais edellistä, että jääkööt kotiin jos reissut on muutamasta kympistä kiinni. Silloin pihistellä ja käydä ruokajonoissa tai lidleissä.
Syödä täytyy, mutta ei välttämättä ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sinä sitä. Mikseiolevaraahullu.
Ite en ainakaan lähtis laivalle jos ei ole varaa tehdä siellä muuta kun nukkua hytissä ja katsoa kannella maisemia.
No eipä lasten kanssa ryypätäkään voi.
Miksi niiden kanssa sitten lähdetään laivalle? Kaikki hauska jää kokematta. Yökerhot, baarit, hienot ravintolat, tanssiminen, tax freet.
Säkö pyörit laivalla tuhannen lärveissä lapset kintereillä. Samat säännöt s
Ei ole lapsen paikka olla yökerhossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yleensä eväät mukana, koska käytämme lauttaa vain ylimenoon matkalla Saksaan. Syömme yleensä Turussa pizzan tai sitten on mukana banaania, pähkinöitä, juustosämpylötä ja energiajuomaa. Kun laiva tulee Tukholmaan ei siellä ole vielä mikään auki joten ajamme pitkän pätkän eväitä särpien.
Miksi ette mene rahtilaivalla suoraan Saksaan?
Joskus menemme, mutta usein on asiaa myös Tanskaan.
Tuosta ekasta viestistäni puuttui pointti, että emme syö laivalla sen takia, että menemme aikaisin nukkumaan. Pieni kierros laivalla ja sitten kroohpyyh, että jaksaa ajaa ja tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kylmäkalleja ja kylmälaukku. Voi ottaa voileipiä, jugurtteja yms. ja ovat vielä aamullakkin syötäviä.
Ja me tehdään näin, vaikka ei ole rahasta kiinni. Yksinkertaisesti 100 kertaa helpompaa ja mukavempaa kaikille leikki-ikäisten kanssa, kun voi sen vähän ajan laivalla käyttää lasten touhuihin.
Oletko se joka aiemminkin tässä ketjussa kirjoitti lasten touhuista? Menettekö koko perhe laivalle touhuamaan? Kuinka monta leikki-ikäistä teillä on mukana touhuamassa?
Miksette yhtä hyvin jää sinne kotipihan hiekkalaatikolle touhuamaan? Lapiot ja ämpärit viidelle leikki-ikäiselle käteen ja iskä ja äiskä lässyttämään hiekkalaatikon reunalle. Ihan sama oletteko siellä vai laivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite en ainakaan lähtis laivalle jos ei ole varaa tehdä siellä muuta kun nukkua hytissä ja katsoa kannella maisemia.
Miksi niiden kanssa sitten lähdetään laivalle? Kaikki hauska jää kokematta. Yökerhot, baarit, hienot ravintolat, tanssiminen, tax freet.
Säkö pyörit laivalla tuhannen
Ei ole lapsen paikka olla yökerhossa
Totta kai lapsi voi siellä olla vanhempiensa kanssa. Tuskin perhe siellä yötä myöten rymyää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pallomeressä sen kuuluu rymytä.
Vierailija kirjoitti:
Paistopistetuotteita, hedelmiä.
Kyllä hyvin pystyy ottamaan leipäpaketin ja siihen esim. tuorejuusto tai irtojuustosiivut ja joku leikkele, ei ne niin nopeasti pilaannu, vielä jos on pakastin + patruuna, niin tuollainen pieni kylmälaukku maksaa alle vitosen.
https://www.tokmanni.fi/kylmalaukku-kotikulta-strawberry-pieni-64385652…
Kaikille se syöminen ei ole niin tärkeää. Tai toki jokainen ruokaa tarvitsee. Minusta se laivan buffet ei ole niin kummoinen että viitsisin maksaa, kun en edes syö paljon ja viiniäkin joisin ehkä pari lasia. Syön ennen laivaan menoa. Tukholmassa käyn jossain mäkkärissä tms. Sillä pärjää melkein iltaan. Mukana sitten sipsiä, keksejä tms. Ennen otin aamupalan laivalla, mutta nyt sekin jo 19€. Ei kannata, kahvin saa halvemmalla. Ja maista sitten jotain evästä. Mieluummin teen 4 reissua vuodessa missä säästän ruuista ym, kuin 1-2 reissua missä voisi syödä ylihintaista safkaa. Matkojen tarkoitus on minulla ihan muu kuin ruoka.
Illaksi kaupan valmissalaatit, aamupala laivalla, lounas maissa. Muutoin mukana maapähkinävoileivät, hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, välipalakeksejä, myslipatukoita, vettä, mehua, kaakaota.
Koko perheen yksi ateria laivalla maksaa yli 100e.
Vierailija kirjoitti:
Illaksi kaupan valmissalaatit, aamupala laivalla, lounas maissa. Muutoin mukana maapähkinävoileivät, hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, välipalakeksejä, myslipatukoita, vettä, mehua, kaakaota.
Mitä maapähkinävoileivät ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa siis alkoholiin riittäisi rahaa, muttei ruokaan. Jaahas!
Alkoholiin löytyy aina rahaa. lasten huvitukset ovat toisarvoisia, vaikka olisivatkin ilmaisia.
palstamamma risteilee
Joo ja ottakaa teltat mukaan, niin ei tartte maksaa turhaan hytistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maapähkinävoileivät ovat?
Jotain jenkkipaskaa.
Turha vetää mitään johtopäätöksiä, että ihmisillä ei olisi rahaa, jos ne haluaa syödä eväitä.
Me usein ostettiin laivalle ne kaupan valmissalaatit, jos laiva lähti illalla kun ei niin myöhään haluttu syödä mitään raskasta. Syötiin ne hytissä. En oo vuosiin syönyt buffettia tai laivan aamupalaa koska en jaksa syödä paljon. Ja siellä alkoi olla turhia kaljan ja viinin lipittäjiä kun ne alkoi kuulua maksuttomana mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmäkalleja ja kylmälaukku. Voi ottaa voileipiä, jugurtteja yms. ja ovat vielä aamullakkin syötäviä.
Ja me tehdään näin, vaikka ei ole rahasta kiinni. Yksinkertaisesti 100 kertaa helpompaa ja mukavempaa kaikille leikki-ikäisten kanssa, kun voi sen vähän ajan laivalla käyttää lasten touhuihin.
Oletko se joka aiemminkin tässä ketjussa kirjoitti lasten touhuista? Menettekö koko perhe laivalle touhuamaan? Kuinka monta leikki-ikäistä teillä on mukana touhuamassa?
Miksette yhtä hyvin jää sinne kotipihan hiekkalaatikolle touhuamaan? Lapiot ja ämpärit viidelle leikki-ikäiselle käteen ja iskä ja äiskä lässyttämään hiekkalaatikon reunalle. Ihan sama oletteko siellä vai laivalla.
Et tainnut lapsena päästä laivalle. Voi voi.
Tulipa tästä mieleen kohdattu tilanne kaupankassalla. Mä en yleensä kattele muiden ostoksia, mutta tämä tilanne huusi seuraajiaan.
Isä pienen poikansa kanssa ostoksilla. Että kassahihnalla oli yksi lava Sandels olutta. Poika otti kassan vierestä 2 Muumilimu pulloa ja laittoi ne laatikon viereen. Siitäkös työhaalarinen isä vihastui ja alkoi motkotus. "aina sä ja noi sun limut! Eihän niitä nyt joka päivä juoda! jukolauta näähän on aivan älyttömän kalliita! Ei mulla ole tämmöisiin varaa joka päivä!!" Surullisea poika lattoi limut takaisin kylmälaariin.
Todella harmittaa, etten sanonut mitään. Olin sen verran väsynyt ja nälkäinen että olisi voinut mennä pitkäänkin, kun olisiin räntännyt menemään. Naapurikassalla oli vanhempi rouva, joka noukki pullot ja osti ne pojalle. Poika iloisena kiitti ja katsoi isäänsä hieman pelokkaana. Isä murahti kiitokset naiselle ja lähtivät.
Itsekin kiitin naista. Mulla ei odes tuon vertaa välähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa tästä mieleen kohdattu tilanne kaupankassalla. Mä en yleensä kattele muiden ostoksia, mutta tämä tilanne huusi seuraajiaan.
Isä pienen poikansa kanssa ostoksilla. Että kassahihnalla oli yksi lava Sandels olutta. Poika otti kassan vierestä 2 Muumilimu pulloa ja laittoi ne laatikon viereen. Siitäkös työhaalarinen isä vihastui ja alkoi motkotus. "aina sä ja noi sun limut! Eihän niitä nyt joka päivä juoda! jukolauta näähän on aivan älyttömän kalliita! Ei mulla ole tämmöisiin varaa joka päivä!!" Surullisea poika lattoi limut takaisin kylmälaariin.
Todella harmittaa, etten sanonut mitään. Olin sen verran väsynyt ja nälkäinen että olisi voinut mennä pitkäänkin, kun olisiin räntännyt menemään. Naapurikassalla oli vanhempi rouva, joka noukki pullot ja osti ne pojalle. Poika iloisena kiitti ja katsoi isäänsä hieman pelokkaana. Isä murahti kiitokset naiselle ja lähtivät.
Itsekin kiitin naista. Mulla ei o
Ja sitten sä heräsit tästä miesviha unestasi. :D
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kiitin naista. Mulla ei o
Minäkin olen kuullut tämän saman sadun 😅