YMMÄRRÄN lasten ilakoinnin mökkirannassa, mutta voisko se kestää vähemmän kuin 5 tuntia päivässä???
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on mökki väärässä paikassa jos et siedä mökkinaapureita. Myy nykyinen ja osta sellainen jossa naapureita ei ole.
Tuo on aika riskialtista. Naapureita voi tulla. Vastarannan tuskin näkyvän mökin nuoret voivat rymytä vesiskoottereillaan iltakaudet pitkin järvenselkää. Aina voi olla jotain, mitä ostohetkellä ri näe.
19h tuntia siis hiljaisuutta.
Mielestäni ihan hyvä tasapaino. Mukavaa että on vielä jossain lapsia jotka liikkuvat ja uivat ja leikkivät.
Sitä paitsi vedessä uidessa ei kuule niin hyvin, kun ympärillä pärskyy ja loiskuu ja tuulikin humisee ehkä korvissa: jospa siksi täytyy hieman korottaa ääntä että leikkikaveri kuulee?
Nutturaa hieman löysemmäksi nyt vain :)
Ota karaokelaitteet ulos aina kun lapset kiljuvat. Aaaaavan meren tuolla puolen jossakin on maaaaaa.....
Vierailija kirjoitti:
Se kestää niin kauan kuin on kestääkseen. Kun sinä olit lapsi, maltoit tietenkin lopettaa mökkirannassa ilakoimisen ennen kuin viisi tuntia oli kulunyt, etkö malttanutkin.
Ehkä ap oli sellainen ilonpilaaja-tosikkolapsi, jotkin luonteenpiirteet on pysyviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki on just sitä varten, että siellä voi olla, rajattomasti. Leikkiä ja riehua, tai kuten minä, saunoa, nakuilla ja uida. Siksi se koko mökki on ostettu. Surkeita nuo tiiviit mökkialueet, missä ei voi edes nakuna uida. Meillä ei onneksi ole rajanaapureita, joita häiritsisi meidän elämä.
Viisi tuntia päivässä lasten leikkejä ei ole paljon.
Ai vedessä kiljuen? Voisko välillä keksiä jotain muitakin leikkejä, vaikka välillä sisätiloissa äidin ja isän ilona, kun se kerran on niin ihanaa heistä?
Mökillä uidaan rannassa. 5h leikkiä ei ole paljon. Olet itse tehnyt virheen hankkiessasi mökin tiheästi tehdyltä mökkialueelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki on just sitä varten, että siellä voi olla, rajattomasti. Leikkiä ja riehua, tai kuten minä, saunoa, nakuilla ja uida. Siksi se koko mökki on ostettu. Surkeita nuo tiiviit mökkialueet, missä ei voi edes nakuna uida. Meillä ei onneksi ole rajanaapureita, joita häiritsisi meidän elämä.
Ai vedessä kiljuen? Voisko välillä keksiä jotain muitakin leikkejä, vaikka välillä sisätiloissa äidin ja isän ilona, kun se kerran on niin ihanaa heistä?
Kasvattavat sitten sillä tavalla. Tuo ei kyllä kehitä kenenkään älyä eikä itsehillintää, että ollaan koko ajan palkeet auki. Siinä on jatkuva stressitila kehossa päällä käytännössä. Laiskat vanhemmat kasvattaa ahdistuneita lapsia. On se IH
Nykylapset nimenomaan tarvitsevat enemmän railakasta leikkiä. Sellaista se oli meidänkin lapsuudessa. Ruutujen ääressä kasvaa ahdistuneita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiljumista, karjumista, rääkymistä.
Eikö uimisesta voi nauttia hiljempaa?
Joku ajatteli varmaan sinusta samoin aikoinaan.
Ei ajatellut.
Normaali leikkiminen ja suoraa huutoa huutaminen ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ota karaokelaitteet ulos aina kun lapset kiljuvat. Aaaaavan meren tuolla puolen jossakin on maaaaaa.....
Käynnistän aggregaatin aamuseitsemältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä uidaan rannassa. 5h leikkiä ei ole paljon. Olet itse tehnyt virheen hankkiessasi mökin tiheästi tehdyltä mökkialueelta.
Mikä siinä on niin vaikeaa ja vastenmielistä ottaa muut huomioon? Ihan samalla tavalla ne naapurinne haluavat viettää aikaa mökillä kuin tekin. Miksi heidän pitäisi nyt vaan sietää teidän käytöstä? Olisiko teistä mukavaa jos teidän mökkinaapurit metelöisivät yötä myöten ja huudattaisivat huvikseen kaiken maailman moottoreita ja polttaisivat kokoajan jotain niin että teidän tontilla savu kirvelee silmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin täällä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Kokeile itsekin. Vapaudu sovinnaisuuden kahleista.
Vierailija kirjoitti:
19h tuntia siis hiljaisuutta.
Mielestäni ihan hyvä tasapaino. Mukavaa että on vielä jossain lapsia jotka liikkuvat ja uivat ja leikkivät.
Sitä paitsi vedessä uidessa ei kuule niin hyvin, kun ympärillä pärskyy ja loiskuu ja tuulikin humisee ehkä korvissa: jospa siksi täytyy hieman korottaa ääntä että leikkikaveri kuulee?Nutturaa hieman löysemmäksi nyt vain :)
No ei todella tarkoita 19 tuntia hiljaisuutta, jos pennut on vähintään 5 tuntia päivässä vedessä rypemässä. Luuletko että muita ääniä ei kuulu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Kokeile itsekin. Vapaudu sovinnaisuuden kahleista.
Ok. Laitan musiikin soimaan, kiljun ja huudan. Poika aloittikin just sopivasti tekemään risusavottaa moottorisahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten tehdä jotain niinkin kamalaa kuin komentaa niitä lapsia olemaan hiljempaa. Ääntä saa toki lähteä mutta tuntikausia kestävä kurkku suorana kiljuminen on sietämätöntä ihan kaikille lähettyvillä oleville.
Taitaa vika olla nyt sinun korvien välissä. En missään, en täällä kaupungissa enkä mökillä, leikkupuistossa, kaupassa ym ole törmännyt noihin kurkku suorana kiljuviin lapsiin. Sinä varmaan näet niitä kaikkialla
Et voi asialle mitään. Se on niiden naapurienkin mökki, ja tuskin meteli on todellista, et vain kestä kuulla mitään ääntä. Kaiken pitää olla, kuten sinä haluaisit
Vierailija kirjoitti:
Katsooko niiden vanhemmat tuntikausia lastensa perään vai altistavatko hukkumisvaaralle? Sehän voi olla siinä koko peli, jos lapsi painuu tummiin vesiin.
Jospa ovat uimataitoisia, pienet ei jaksa tunteja olla yhtään missään
Onneksi olen aamuvirkku. Voin laittaa kostoksi sahan soimaan aamuseitsemältä. Sopivasti viikonloppu.
Mikään lapsi ei kilju kurkku suorana viittä tuntia. Se nyt on vaan fakta. Ääni käheytyy paljon nopeammin. Niin että kestä vaan ne normaalit leikin äänet.
Nyt se taas alkoi.. . Eli 5 tuntia mölinää ei riittänyt .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ajatteli varmaan sinusta samoin aikoinaan.
Tuskinpa. Minua kasvatettiin.
Vanha viisaus: Ihminen tuomitsee muissa sen, minkä itsessään joutuu kieltämään.
On, jos koko ajan kiljutaan ja karjutaan.