Ihotunnon muutos jalassa, kenelläkään kokemusta?
Mulla tuli joskus viime syksynä akillesjänteen ja kantapään alueelle jalkapohjaan sellainen kohta missä ihotunto on erilainen. Ikään kuin vaimeampi kuin toisessa jalassa. Kävin neurologilla, joka ei pitänyt asiaa huolestuttavana vaan jäätiin seurantalinjalle. Nyt tuo alue on hieman laajentunut ja myös säären alueella on jotenkin erilainen ihotunto. Tuntuu esim. sheivatessa tai jalkaa rasvatessa, että ihotunto on erilainen. Avojaloin kävellessä pohkeeseen tulee sellainen jännä vähän niin kuin sähköinen tärähdys, vaikea selittää muutoin. Alkoi kyllä huolestuttamaan, että mitä iihmettä tämä voi olla :( Onko kenelläkään kokemusta? Ja tietysti pitää käydä lääkärissä, mutta kysyn nyt jos täällä olisi jollain kokemusta...
Kommentit (13)
Voiko olla joku neurologinen sairaus? Ms-tauti? Tai selässä välilevyn pullistuma?
Hermopinne selässä.
t. 2 kertaa selkäleikattu jolla pysyvä tunnonpuutos jalassa polvesta isovarpaaseen
Vierailija kirjoitti:
Hermopinne selässä.
t. 2 kertaa selkäleikattu jolla pysyvä tunnonpuutos jalassa polvesta isovarpaaseen
Minulla ei ole minkäänlaisia selkävaivoja. Voiko silti olla selkäperäistä? Tuliko sinun tuntopuutos leikkauksien jälkeen vai jo ennen leikkauksia?
Voisko olla myös kaularankaperäistä?
On. Vasemmassa reidessä on iso tunnoton alue.
Ollut iät ajat. En tiedä miksi, ei aiheuta ongelmia.
Minulla oli samat oireet. Ensin hävisi tunto molemmissa jaloissa pieneltä alueelta ja sitten tuli nuo sähköiset "tärähdykset". Samoihin aikoihin kärsin kamalista selkäjumeista. Hoidin selkäjumit kuntoon ja kaikki nuo oireet katosi samalla.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla syöpäkin
Niin, kerro mikä syöpä?
Vierailija kirjoitti:
On. Vasemmassa reidessä on iso tunnoton alue.
Ollut iät ajat. En tiedä miksi, ei aiheuta ongelmia.
Onko asiaa tutkittu? Minulla reidessä alue, jossa on eriliainen tunto kuin muualla. Epäilen meralgiaa. On ollut yli vuoden.
Minullakin on jotenkin erilainen ihotunto toisessa jalkapohjassa, säären etuosassa ja ranteessa. Kaikki vasemmalla puolella kehoa. Eivät nyt varsinaisesti ole häiritseviä, mutta mietityttää kyllä mistä on kyse.
Tuo "sähkötys" kuulostaa hermopinteeltä.