Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin juuri tunnin risusavotassa ja nyt lähden 70 kilometrin pyörälenkille

Vierailija
18.07.2025 |

Risusavotassa kyllä hiki lensi ja paarmat pörräsivät, joten tunti piisasi sitä hommaa tällä erää, huomenna jatketaan.

Nyt suihkuun ja sitten fillarilla kohti kaupunkia vähän asioimaan ja matkalla tietenkin nauttimaan kauniista maalaismaisemista ja matkalla varmaan pulahdan uimaankin. Pyöräily on helteellä parasta liikuntaa, kun tuuli viilentää mukavasti. Reitin ja ajankohdan valinta kuitenkin olennaista, että voit polkea näin pilvettömänä päivänä suurimman osan matkasta varjossa. Eli ei auringonsuuntaisesti, koska silloin ei oikein varjoon pääse. 

Eiköhän tuossa näin 63 vuotiaalle ole jo ihan mukavasti liikuntaa yhdelle päivälle :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin? Aika säälittävää. 🤭

Vierailija
2/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, moni ei ymmärrä helteen vaaroja. Jos nyt vaan rauhoittuisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alumiini vai hiilikuiturunko?

Vierailija
4/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdin perinteisellä 30 km ja nyt syön aamiaista. Puuroa, marjoja ja lasi vettä. Iltapäivällä syön 200 grammaa maksaa lisukkeineen (suomalainen peruna ja salaatti). Illalla menen vaimon kanssa kyläilemään sukulaisten luokse ja siellä ehkä tarjolla kahvin lisäksi jotain pullaa tai vastaavaa. Kyllä näillä eväillä pärjää.

Vierailija
5/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihdin perinteisellä 30 km ja nyt syön aamiaista. Puuroa, marjoja ja lasi vettä. Iltapäivällä syön 200 grammaa maksaa lisukkeineen (suomalainen peruna ja salaatti). Illalla menen vaimon kanssa kyläilemään sukulaisten luokse ja siellä ehkä tarjolla kahvin lisäksi jotain pullaa tai vastaavaa. Kyllä näillä eväillä pärjää.

Kuulostaa todella ankealta. Osanottoni.

Vierailija
6/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan ambulanssi on korjannut talteen AP:n?

Vierailija
7/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kivasti liikuntaa. Minä kaivoin taas 3 isoa jätesäkillistä lupiineja maasta juurineen ja tulin nyt ruuanlaittoon. Minäkin yli 60-vuotias. Sitten syönnin jälkeen menen pihatöihin. 

Vierailija
8/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla taitaa olla sellainen invaliidimopo ja toki sillä pyyhältää tuon 70 km. 

Vierailija
9/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla taitaa olla sellainen invaliidimopo ja toki sillä pyyhältää tuon 70 km. 

Minäpä sain nuoruudessani Erkkolan mutkassa kyljelleen. Oli siinä pitelemistä että pysyi kyydissä.

Vierailija
10/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää touhutollot aina ylpeilee näilä tekemisillään vaikka valtaosa kokee tuossa rinnalla valtavaa myötähäpeää.

He eivät myöskään ymmärrä, että nämä ovat asioita, jotka karkottavat naiset, vaikka touhutollot yrittävät näillä usein tehdä vaikutuksen juuri naisiin ja siksipä he tolloja ovatkin.

Vierailija
11/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen eräs lonttomahainen mies joltain treffipalstalta. Syömishäiriöinen, laihdutti jatkuvasti. Kuvissa nälkiintynyt olemus ja kertoili liikuntamääristään. Ja vähästä syömisestä. Taustallahan on jokin hoitamaton trauma. 

Kohtuus kaikessa. ?

Vierailija
12/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommat jäi kyllä kesken...

Vierailija
13/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää touhutollot aina ylpeilee näilä tekemisillään vaikka valtaosa kokee tuossa rinnalla valtavaa myötähäpeää.

He eivät myöskään ymmärrä, että nämä ovat asioita, jotka karkottavat naiset, vaikka touhutollot yrittävät näillä usein tehdä vaikutuksen juuri naisiin ja siksipä he tolloja ovatkin.

Olen touhutollo ja olen ollut naimisissa touhutollon kanssa 46 vuotta. Hyvässä kunnossa ollaan molemmat ja jaksetaan vieläkin touhuta.

Vierailija
14/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle risusavotta on useamman tunnin urakka raivaussahalla  kaatamassa parimetristä pöpelikköä metsässä ja sen jälkeen risujen raahaamista niiden polttopaikalle kuivumaan. Varusteina kumisaappaat, pitkät housut, pitkähihainen paita ja suojakypärä. Sen jälkeen en halua muuta kuin mennä saunaan ja pulahtamaan järveen. Kuntoni on selkeästi huono, koska en halua enää fillaroida missään.

Vierailija
15/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alumiini vai hiilikuiturunko?

Alumiini, ihan tavan vanha hybridi.

On mulla vuoden vanha cravelikin, mutta nyt otan sivulaukut mukaan (cravelissani ei ainakaan toistaiseksi tarakkaa), kun käyn ostoksilla ja mukaan otan vähän evästä, pyyhettä yms.

Vierailija
16/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisetkin ovat touhuhulluja. Ja on tosiaan totta, että tyhmin osuus siinä touhuamisessa on kertoa tekemisistään muille. Arvaappa vaan kuinka monta mökkinaapuria pysähtyy mun kohdalla juttelemaan mustikkaämpäreittensä kanssa, miten olikin kuuma metsässä ja hirveästi ötököitä ja samalla esitellään täyttä ämpäriä. En ikinä tiedä, mitä siihen pitäisi kohteliaasti sanoa: pitääkö ottaa osaa tukalaan oloon vain kehua marjojen määrää? Keskustelu pitäisi pysyä hallittuna, eikä syventyä toisen touhuamisen kertaamiseen eri näkökulmista. Fiksuinta olisi tarjota mulle maistiaisia ämpäristä ja kehua kaunista kesää.

Vierailija
17/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:näännytä vaan aurinko.

Juu, moni ei ymmärrä helteen vaaroja. Jos nyt vaan rauhoittuisit.

Aattelitko, että ole elämäni ensimmäistä kertaa lähdössä helteellä pyörälenkille? 

Älä huoli, en ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä ;)

Olen liikkunut aktiivisesti koko ikäni. Nykyään pääliikuntamuotoni on pyöräily. Pyöräilen ympäri vuoden oli sitten kovat pakkaset tai helteet. Vielä kymmenisen vuotta sitten vetelin helteessä yli sadan kilsan lenkkejä, mutta nykyään tollanen 70 kilsaa on aika optimi. Helteeseen ei tietenkään pidä lähteä "takki auki" polkemaan, vaan se vaatii aina vähän suunnittelua. Nesteytys on a ja o. Myös auringolta pitää suojautua ja suunnitella reitit niin, ettet polje koko ajan räköttävässä auringossa. Lämpö ei niinkään näännytä, vaan aurinko.

Vierailija
18/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kanssa poljettiin pari päivää sitten 40km pyörälenkki ihan peruspyörillä ilman sähköä.

Ikää meillä on jo yli 60v...Mitäs nuoret tähän sanoo ?

Vierailija
19/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin? Aika säälittävää. 🤭

Kuten jo aloituksessa kerroin, huomenna jatketaan.

Se oli siis vaan aamun avaus. Sain mukavasti hien pintaan ja lihaksiston heräämään. Minulla ei ole sen savotan kanssa kiire minnekään. Tunti aamusta riittää aamujumpaksi. Ja sitten pyörän selkään.

Mutta nyt loppuu lätinät ja hyppään pyörän selkään. Mukavaa kesäpäivää kaikille :)

Vierailija
20/34 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kanssa poljettiin pari päivää sitten 40km pyörälenkki ihan peruspyörillä ilman sähköä.

Ikää meillä on jo yli 60v...Mitäs nuoret tähän sanoo ?

Sähköpyörä auttaisi kun olette jo noin vanhoja. Ei tulisi edes hiki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän