Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en saanut hyvää itsetuntoa lapsuudenkodista enkä osannut sitä myöskään omille lapsilleni antaa

Vierailija
18.07.2025 |

Nyt lapset jo aikuisia, kumpikaan ei seurustele

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmeisesti sä kuitenkin joskus olet seurustellut, jos et sitten klinikalta lapsia hakenut.

Vierailija
2/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama olisi ollut minulla. Kauhea lapsuus  pelkkää moitetta tai välinpitämättömyyttä. Jos olisin tehnyt lapsia olisin jatkanut osittain sitä ketjua, vasta liian vanhana olen ymmärtänyt asioita... sinä voit korjata asioita puhumalla lapsillesi. Tarvitsette ehkä yhteisiä terapiakäyntejä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilmeisesti sä kuitenkin joskus olet seurustellut, jos et sitten klinikalta lapsia hakenut.

Joo, otin ekan miehen, joka sitten ei ole mikään hyvä.

Mutta joo, ei tällä aloituksella ole pointtia. En vain tiedä mitä on hyvä itsetunto ja miten sen saa

Ap

Vierailija
4/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ihmiset osaa opetella ja kehittää tietoisuutta ja sitä henkistä? pahoinvoinnin tunnistaminen ja työstäminen?

Vierailija
5/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei

Vierailija
6/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hankit lapsia???

Vierailija
7/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo, ei tällä aloituksella ole pointtia. En vain tiedä mitä on hyvä itsetunto ja miten sen saa

Ap

Eli olit elävää oppimateriaalia lapsille jota lapsesi eivät ohittaneet koska eivät seurustele. Yksin olemisen taito on elämän tärkeimpiä taitoja, silloin ei tyydy huonoo kuten sinä teit. 

Vierailija
8/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli olit elävää oppimateriaalia lapsille jota lapsesi eivät ohittaneet koska eivät seurustele. Yksin olemisen taito on elämän tärkeimpiä taitoja, silloin ei tyydy huonoo kuten sinä teit. 

Mun lapset ei ole vieläkään itsenäisiä itse toimeentulevia, en aio enempää avata tässä mutta ovatriippuvaisia avusta, 22v ja 20v

Ap

Vierailija
9/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tietoja on saatavilla, kun on netti. YouTube on täynnä self help - videoita. Chat GPT (tai mikä vaan tekoäly) antaa henkilökohtaisia ohjeita.

Koskaan ei ole liian myöhäistä, jos on motivaatio.

Itsetuntoa parempi sana on omanarvontunto. Eli opettelee arvostamaan itseään, muodostamaan omat arvot ja rajat ja hahmottamaan mitä tarpeita omaa ja asettaa riman ihmissuhteille tietylle korkeudelle. 

Vierailija
10/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö ihmiset osaa opetella ja kehittää tietoisuutta ja sitä henkistä? pahoinvoinnin tunnistaminen ja työstäminen?

Se on hidasta ja siihen tarvitsee toista ihmistä eli tukea. Monet tekee lapset nuorena niin kuin hyvä onkin. Jos on paljon haukuttu tms lapsena niin niiden ajatusten siivoaminen on iso työmaa. Sitten on alettava rakentaa uutta identiteettiä tyhjän päälle. Elinikä ei riitä.

Vierailija
11/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman korjaaminen alkaa siitä että myöntää ongelman olemassaolon, tsemppiä!

Vierailija
12/12 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun lapset ei ole vieläkään itsenäisiä itse toimeentulevia, en aio enempää avata tässä mutta ovatriippuvaisia avusta, 22v ja 20v

Ap

Sitä suuremmalla syyllä hyvä, etteivät seurustele; olisivat alttiita kaikenlaiselle hyväksikäytölle.