Mä en saanut hyvää itsetuntoa lapsuudenkodista enkä osannut sitä myöskään omille lapsilleni antaa
Kommentit (12)
Sama olisi ollut minulla. Kauhea lapsuus pelkkää moitetta tai välinpitämättömyyttä. Jos olisin tehnyt lapsia olisin jatkanut osittain sitä ketjua, vasta liian vanhana olen ymmärtänyt asioita... sinä voit korjata asioita puhumalla lapsillesi. Tarvitsette ehkä yhteisiä terapiakäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti sä kuitenkin joskus olet seurustellut, jos et sitten klinikalta lapsia hakenut.
Joo, otin ekan miehen, joka sitten ei ole mikään hyvä.
Mutta joo, ei tällä aloituksella ole pointtia. En vain tiedä mitä on hyvä itsetunto ja miten sen saa
Ap
eikö ihmiset osaa opetella ja kehittää tietoisuutta ja sitä henkistä? pahoinvoinnin tunnistaminen ja työstäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti sä kuitenkin joskus olet seurustellut, jos et sitten klinikalta lapsia hakenut.
Mutta joo, ei tällä aloituksella ole pointtia. En vain tiedä mitä on hyvä itsetunto ja miten sen saa
Ap
Eli olit elävää oppimateriaalia lapsille jota lapsesi eivät ohittaneet koska eivät seurustele. Yksin olemisen taito on elämän tärkeimpiä taitoja, silloin ei tyydy huonoo kuten sinä teit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli olit elävää oppimateriaalia lapsille jota lapsesi eivät ohittaneet koska eivät seurustele. Yksin olemisen taito on elämän tärkeimpiä taitoja, silloin ei tyydy huonoo kuten sinä teit.
Mun lapset ei ole vieläkään itsenäisiä itse toimeentulevia, en aio enempää avata tässä mutta ovatriippuvaisia avusta, 22v ja 20v
Ap
Noita tietoja on saatavilla, kun on netti. YouTube on täynnä self help - videoita. Chat GPT (tai mikä vaan tekoäly) antaa henkilökohtaisia ohjeita.
Koskaan ei ole liian myöhäistä, jos on motivaatio.
Itsetuntoa parempi sana on omanarvontunto. Eli opettelee arvostamaan itseään, muodostamaan omat arvot ja rajat ja hahmottamaan mitä tarpeita omaa ja asettaa riman ihmissuhteille tietylle korkeudelle.
Vierailija kirjoitti:
eikö ihmiset osaa opetella ja kehittää tietoisuutta ja sitä henkistä? pahoinvoinnin tunnistaminen ja työstäminen?
Se on hidasta ja siihen tarvitsee toista ihmistä eli tukea. Monet tekee lapset nuorena niin kuin hyvä onkin. Jos on paljon haukuttu tms lapsena niin niiden ajatusten siivoaminen on iso työmaa. Sitten on alettava rakentaa uutta identiteettiä tyhjän päälle. Elinikä ei riitä.
Ongelman korjaaminen alkaa siitä että myöntää ongelman olemassaolon, tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mun lapset ei ole vieläkään itsenäisiä itse toimeentulevia, en aio enempää avata tässä mutta ovatriippuvaisia avusta, 22v ja 20v
Ap
Sitä suuremmalla syyllä hyvä, etteivät seurustele; olisivat alttiita kaikenlaiselle hyväksikäytölle.