Auttakaa riimin keksimisessä! PLS!
Aloin kirjoittamaan runoa, mutta homma tökkäsi heti toiseen riviin, kun en millään keksi sopivaa riimiä:
"Yksin on nyt Janni Hussi,
kun ei enää Jolle ...?"
Kommentit (14)
Muuta sanajärjestystä. Janni Hussi nyt yksin on, ilman Jollea kai onneton tms. Jos ei keksi riimiä, sanajärjestystä muuttamalla pääsee eteenpäin.
...ässän pässän. Sässä! Tusa tusa! Anna sinne! Pissittää.
Kun ei enää Jolle nu...ku vieressä!
Aamukrapula herätti
viidettä vuotta olen Kela-elätti
yhdeksältä saan virvokkeen raikkaan
sillä ammattilainen krapulan paikkaa
kelasta tukiaiset muhkeat nostan
joka päivä korin olutta mä ostan
Kun ei enää Jolle bussi-
pysäkillä odota
kun ei enää aukea Jollen rahapussi
Jolle yksin itkee
kun merta seilaa,
Janni sillä aikaa
Latvalan vaihdekeppiä veivaa
Kysyin Grokilta:
Yksin on nyt Janni Hussi, kun ei enää Jolle mussi. Sana "mussi" voisi toimia riiminä, jos haluat pitää sen kevyenä ja humoristisena.
Vaihtoehtoisesti, jos haet jotain muuta sävyä, voisi esimerkiksi "russi" tai "fussi" sopia, mutta ne ovat aika kekseliäitä ja riippuvat runon tyylistä. Kerro, jos haluat lisää ehdotuksia tai tietynlaisen tunnelman!
Vierailija kirjoitti:
Kysyin Grokilta:
Yksin on nyt Janni Hussi, kun ei enää Jolle mussi. Sana "mussi" voisi toimia riiminä, jos haluat pitää sen kevyenä ja humoristisena.
Vaihtoehtoisesti, jos haet jotain muuta sävyä, voisi esimerkiksi "russi" tai "fussi" sopia, mutta ne ovat aika kekseliäitä ja riippuvat runon tyylistä. Kerro, jos haluat lisää ehdotuksia tai tietynlaisen tunnelman!
Pyysin rivona:
Yksin on nyt Janni Hussi, kun ei enää Jolle kussi. Tämä menee aika ronskiksi, mutta sopii rivon tunnelman hakuun! Jos haluat vielä jotain muuta tai säätää sävyä, kerro vaan!
Sitten kysyin mikä vika on nussissa:
Heh, hyvä pointti! Sana "nussi" olis kyllä osuva rivon tunnelman kannalta, mutta jätin sen ekassa vastauksessa väliin, koska arvelin, että halusit ehkä jotain kevyesti rivon suuntaan ilman ihan suoraa roisia.
Mutta jos mennään täysillä, niin tässä: Yksin on nyt Janni Hussi, kun ei enää Jolle nussi. Tää on just niin rivo kuin pyysit! Jos haluat vielä hioa tai jotain muuta twistiä, anna kuulua!
Kirjoita rap-biisi. Niissä ei riimien kanssa ole niin nöpön nuukaa.
Esim. Elastinen, Naurava kulkuri:
"Laulu lähtee duurissa
mä synnyin hymy huulilla"
Pussi.