Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ehdotti ekoja treffejä kajakkimelontaan

Vierailija
17.07.2025 |

Ihan kiva ajatus, mutta miten siitä kajakista pääsee pois, jos se onkin joku outo tyyppi? Uimalla? En tiedä, uskallanko lähteä tuollaiseen. Miten sen sanoisin miehelle niin, ettei tämä pahastuisi?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain mutta meitä naisia (ainakaan täällä päin) ei tuollaiset kylmä, likaiset, hankalat tekemiset kiinnosta.

Vierailija
42/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka ehdottavat toiminnallisia treffejä. Ja aina tietysti henkilön oma lempiharrastus, jotta ei tarvitse poistua omalta mukavuusalueelta, mutta toisen sitten pitäisi osallistua mihin milloinkin.

Nää tekemiset on ihan ok sitten kun jo tunnetaan mutta ekoilla treffeillä pitäisi keskittyä 100% siihen toiseen henkilöön, eikö johonkin "pysyykö vene pystyssä" tai jotain muuta.

Täytyy kyllä miehenäkin todeta, ettei toiminnalliset treffit edes tunnu treffeiltä ja niistä jää vähän tyhjä fiilis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka ehdottavat toiminnallisia treffejä. Ja aina tietysti henkilön oma lempiharrastus, jotta ei tarvitse poistua omalta mukavuusalueelta, mutta toisen sitten pitäisi osallistua mihin milloinkin.

Nää tekemiset on ihan ok sitten kun jo tunnetaan mutta ekoilla treffeillä pitäisi keskittyä 100% siihen toiseen henkilöön, eikö johonkin "pysyykö vene pystyssä" tai jotain muuta.

Todella ahdistavaa. Pelkästään tuon perusteella en haluaisi kanssasi toisille treffeille.

Vierailija
44/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajakinvuokraajafirmat antavat alkuperehdytyksen ja pelastusliivit. Sitten melotaan jokea/järveä/merta johonkin pisteeseen b ja palataan takaisin tai tehdään lenkki jos kyseessä ei joki. Ei siinä ole aikaa lähteä mihinkään eksymään, kun aloittelija ei jaksa tuntikausia meloa. Suppailu on myös vastaava vaihtoehto, mutta näkisin että keskustelu kajakissa jotenkin helpompaa kun ei tarvitse niin paljon pelätä törmäämistä tai muuta tohelointia.

Vierailija
45/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi! Inhoan jäykistelyä kahvilassa tai torilla, paljon helpompi jutella kun tekee samalla jotakin konkreettista. Mutta toisaalta minulla on adhd, joten voihan se olla normiväestöllä vähän eri ajatukset... :D 

Vierailija
46/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde tuollaisiin tapahtumiin ventovieraan kanssa. En osaa meloa, enkä välitä opetellakaan. Ekoilla treffeillä käydään kahvilla paikassa, josta pääsee tarvittaessa lähtemään heti pois.

Tämä. Paikka josta pääsee pois ja jossa on muita ihmisiä.

Vierailija
47/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako ap meloa ja eskimo- eikun inuiittikäännöksen.

Et saa sanoa "inuiittikäännös", jupiikit suuttuvat.

Vierailija
48/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kelpaisi! Inhoan jäykistelyä kahvilassa tai torilla, paljon helpompi jutella kun tekee samalla jotakin konkreettista. Mutta toisaalta minulla on adhd, joten voihan se olla normiväestöllä vähän eri ajatukset... :D 

Olen introvertti mies, enkä juttele juuri koskaan vieraille, mutta silti kahvitreffit on mielestäni parempi kuin toiminnallinen. Kahvilla istut alas ja keskityt täysin siihen toiseen ja annat hänen keskittyä sinuun. Se on paljon intiimimpää kuin säätää jotain ja samalla hölistä mitä sattuu. Tämä vähän kärjistäen, mutta tuo on mielipiteeni.

Vierailija
49/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, ettet uskalla sitoa itseäsi kajakkiin vieraan ihmisen kanssa, koska et tiedä, onko se hullu. 

Mies voisi suuttua tuosta ja perua treffit. ap

Mitä väliä, oletko epätoivoinen?

Vierailija
50/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuitenkaan sukellusvenetreffejä ehdottanut?

Kajakki on kuitenkin laite, johon tarvitsee ainakin vähän turvallisuuskoulutusta. Ei ainakaan heti mihinkään merelle tai isolle järvelle kannata mennä.

Ekoilla treffeillä ehkä ok, jos melotaan jossain pienellä järvellä, jossa sitten myös muita ihmisiä rannoilla ulkoilmassa. Joku Vierumäen urheiluopiston tyylinen paikka.

Voi taivas. Onko soutuvenekin sinusta laite joka tarvitsee jonkun ihmeellisen turvallisuusperehdytyksen? Minä sain ensimmäistä kajakkia ostaessa muutaman minuutin opastuksen siihen miten kannattaa hypätä kyytiin ja pois, ihan itse tajusin laittaa liivit niskaan. Sillä on tässä pärjätty vaikka ihan Suomen isoimmilla järvillä olen opetellut. -Melontaa harrastava nainen

Kyllä tarvitsee hieman perehdyttää varsinkin yksikkökajakkiin. Itse olen saanut koulutuksen sukulaiselta, joka eräopas. Hänen firman kajakeilla melottiin isoilla vesillä kymmeniä kilometrejä.

Kajakki kannattaa tasapainottaa hieman lastaamalla tavarat oikein. Tai käyttämällä vaikka hiekkasäkkejä. Yksikkö voi olla aika kiikkerä aallokossa. Ei kannata kulkea sivuaallokossa, jos se on iso. Isojen veneiden mennessä ohi voi myös joutua kääntämään aaltojen mukaan, ettei kaadu. Pitää myös tietää, miten toimitaan, jos kajakki kaatuu.

Vierailija
51/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lyö melalla ja hukuttaa kosken pohjaan.

Vierailija
52/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kajakissa ei ainakaan raiskaushommat onnistu.

Eikä iso tyttö mahdu kanoottiin.

Vierailija
53/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kajakki se, jossa istutaan peräkkäin? Siinähän ei edes näe toista - takana istuva näkee toisen selän ja niskan. Ei tällainen oikein minusta toimi tutustumisessa. miten voi huomata, onko toisen kanssa kemiaa, jos ei toista edes näe, ja keskustelustakin voi mennä osa ohi, kun ei tuossa välttämättä aina kuule kunnolla, mitä toinen sanoo.

Vierailija
54/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuitenkaan sukellusvenetreffejä ehdottanut?

Kajakki on kuitenkin laite, johon tarvitsee ainakin vähän turvallisuuskoulutusta. Ei ainakaan heti mihinkään merelle tai isolle järvelle kannata mennä.

Ekoilla treffeillä ehkä ok, jos melotaan jossain pienellä järvellä, jossa sitten myös muita ihmisiä rannoilla ulkoilmassa. Joku Vierumäen urheiluopiston tyylinen paikka.

Voi taivas. Onko soutuvenekin sinusta laite joka tarvitsee jonkun ihmeellisen turvallisuusperehdytyksen? Minä sain ensimmäistä kajakkia ostaessa muutaman minuutin opastuksen siihen miten kannattaa hypätä kyytiin ja pois, ihan itse tajusin laittaa liivit niskaan. Sillä on tässä pärjätty vaikka ihan Suomen isoimmilla järvillä olen opetellut. -Melontaa harrastava nainen

Kyllä tarvitsee hieman perehdyttää varsinkin yksikkök

Ja varmasti se ajatus ensitreffeille oli juuri se, että lähdetään myrskyävälle avomerelle melomaan useampia kymmeniä kilometrejä niin että on koko retkeilyarsenaali mukana. 

Vierailija
55/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman aloituksen olet tehnyt aiemminkin. Tuntemattoman kanssa en tuohon ryhtyisi, arvaat miksi.

Vierailija
56/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kajakissa ei ainakaan raiskaushommat onnistu.

Paitsi jossain saaressa.

Vierailija
57/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin mies joka keksii muuta kuin kahvilla kököttämistä. 

Ehdottomasti pitäisi mennä melomaan, koska jos se on miehelle tuttua puuhaa niin siinähän se sitten paljastuu että onko hullu kontrolloija vai lempeä opastaja. 

Vierailija
58/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa miehistä haluaisi treffeillä sellaista tekemistä, mitä itse osaavat, mutta toinen ei. En tiedä, kertooko se jotain ihmisestä, mutta aika epämukava asetelma.

Vierailija
59/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain mutta meitä naisia (ainakaan täällä päin) ei tuollaiset kylmä, likaiset, hankalat tekemiset kiinnosta

Mistäs kaukaa lady on, jos nyt on kylmä 😄 Itse olen hyvinkin naisellinen nainen korkokengissä ja mekossa, mutta voin lähteä melomaan, vaeltamaan, sienestämään tai moottoripyörän kyytiin. Toisaalta voin myös siemailla viiniä hienossa ravintolassa. Olen lähtöisen pk-seudulta, mutta asunut sen jälkeen muissakin kaupungeissa (jos tällä on jotain merkitystä). 

Vierailija
60/68 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

karseeta, että naisista on tullut tuollaisia, ennen lähdettiin iloisina treffeille, nykyään nämä matamit epäilevät ja syyttävät miehiä ihan kaikesta jo ennen kuin ollaan edes nähty!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme