Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvässä fyysisessä kunnossa yli 50 v. voi olla?

Vierailija
17.07.2025 |

Voiko saada vielä treenillä kunnolla kuntoa kasvatettua? Jos aloittaa tilanteesta ettei juuri ole liikuttu normaalia hyötyliikuntaa enempää.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keski-ikäisenä saa vielä itsensä kovaan kuntoon,ei tietenkään sellaiseen mihin kaksi-kolmekymppisenä saisi mutta kuitenkin.

Vierailija
22/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yli viisikymppisestä, mutta 47-48 vuotiaana treenasin puolessatoistavuodessa puolimaratonkuntoon ja pudotin 32 kg. Nyt oon kohta 50. Juoksu vähentynyt, mutta voimat ja lihakset kasvaa, leuanveto helppoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten hyvässä vaan. Kun saan lastenhoidon pois viemästä KAIKEN ajan, ajattelin treenata sen verran että nostan taas penkistä kaksi kertaa oman painon. Olen silloin arviolta 55-vuotias ja nostettava määrä tulee olemaan arviolta 185 kiloa.

Vierailija
24/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan miten hyvässä vaan. Kun saan lastenhoidon pois viemästä KAIKEN ajan, ajattelin treenata sen verran että nostan taas penkistä kaksi kertaa oman painon. Olen silloin arviolta 55-vuotias ja nostettava määrä tulee olemaan arviolta 185 kiloa.

Kannattaisi siirtyä kuminauhaan noista painoista. Painojen nostelu aiheuttaa vain harmia myöhemmin. Lopeta se.

Vierailija
25/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 69 v. nainen ja olen käynyt muutamia vuosia kuntosalilla syyskuusta kesäkuun alkuun pari kertaa viikossa ja lisäksi teen kävelylenkkejä ja joskus kesällä myös pyörälenkkejä, kotona lankutusta ja kyykkyjä sekä pyöritän painollista hulavannetta. Kehon koostumusmittauksessa sain inbody pisteitä ihan mukavasti eli 85 pistettä, lihaskunto on hyvä, paino kohdillaan eikä viskeraalirasvaa ole. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa itse tekemään jotain oman kuntonsa ja terveytensä hyväksi; minä aloitin kuntoilun ja aloin noudattaa myös ravintosuosituksia eläkkeelle jäätyäni.

Vierailija
26/26 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meil triathlonia harrastava ikämies pressakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi