Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi aina saan lääkärissä huonoa palvelua?

Vierailija
17.07.2025 |

Eilenkin lääkäri lähes pyöritteli silmiä kun yritin kysellä lisää. Olen itse aina asiallinen. Kyselen kuitenkin eri hoitovaihtoehdoista. Tuntuu jotenkin vihamieliseltä, että lääkäri ei kykene auttamaan, jos hänen ensin esittämänsä vaihtoehto ei onnistu.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko epäkohtelias?

Vierailija
2/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tietävinäsi häntä paremmin? Millä koulutuksella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moni lääkäri on ylimielinen ja tyly, jos kohtaa ystävällisen sellaisen niin voi positiivisesti yllättyä. En ole mikään sarjaravaaja siellä ja itselläni kokemus yksityisestä puolesta työterveyshuollon kautta. Toki voi olla että en osaa näyttää hurjan säälittävältä ja itkuiselta, niin kuvittelevat sitten että kaikki on kuosissa kun toi ei tässä edessä panikoi. Ja kyllä monet käynnit aloitettu lauseella en ole hakemassa saikkua. Oma johtopäätös, moni tekee tätä työtä puhtaasti rahan takia.

Vierailija
4/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Itsellä ei ole jäänyt mieleen yhtäkään huonoa kohtelua. Ehkä olet hankala.

Vierailija
5/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole asiakaspalvelija tai hoitaja, vaan lääkäri.

Vierailija
6/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole epäkohtelias, enkä luule tietäväni paremmin. Sen sijaan jos lääkäri ehdottaa tai alkaa jopa jankkaamaan, että voisin aloittaa lääkkeen X, josta jo tiedän, että en voi käyttää sivuvaikutusten takia, lääkäri ei tunnu uskovan vaan jankkaa ja jankkaa. Muitakin hoitovaihtoehtoja olisi olemassa, mutta niitä ei voida sitten käyttää, koska lääkäri arvioi riskin liian suureksi. Ok, mutta sitten jää tyhjän päälle, jos ainoa vaihtoehto on sellanen, mitä en voi käyttää. En oikein ymmärrä, miten se, ettten voi käyttää lääkettä, joka aiheuttaa vakavia haittoja, jotenkin helpottuisi jankkaamalla. Oman kehoni kyllä tunnen 100 % paremmin kuin lääkäri.  AP

Vierailija
7/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietävinäsi häntä paremmin? Millä koulutuksella?

No yleensä ne vana sanoo että "ota buranaa ja tule parin viikon päästä takaisin jos ei parane".

Aika usein se potilas kuitenkin tuntee itsensä paremmin kuin lekuri joka häntä näkee 5 min.

Psykiatri määräsi mulle ensimmäisellä tapaamisella lääkkeet, jotka pahensi unettomuutta ja sai mut itsetuhoiseksi. Papereissa kyllä lukee muutenkin unettomuus ja itsetuhotausta on siellä tiedossa. 

On hienoa hoitoa.

Vierailija
8/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas saan hyvää, niin keskiarvo pysyy.

Vierailija
9/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen ei ole soveltuvuustestejä!!

Vierailija
10/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut ihan asiallista palvelua lähes poikkeusetta. Tosin parikymppisenä minulla oli terveyskeskuksessa omalääkäri, joka oli todella tyly, mutta se ei johtunut minusta. Moni kaverini kävi sillä samalla lääkärillä ja kaikki valittivat hänestä. Sen olisi pitänyt opiskella vaikka patologiksi, kun ei asiakaspalveluammattiin sopinut.

Epäilen, että jotkut ihmiset eivät osaa ilmaista itseään lääkärissä ymmärrettävästi, eivätkä sitten saa apua, mitä tarvitsisivat. Tai sitten lääkäriltä ei saakaan toivomaansa. Esimerkiksi on menyt hakemaan sairaslomaa, muttei sitä ole saatu. Tai toivottu laihdutuslääkkeitä, mutta on saatu dietti- ja kuntoiluohjeita. Kyllähän silloin kansalaista pännii.

Vierailija
11/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, siksi käyn nykyään yksityisellä. Kyllä on parempaa palvelua.

Vierailija
12/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. Itsellä ei ole jäänyt mieleen yhtäkään huonoa kohtelua. Ehkä olet hankala.

Eli mielestäsi lääkäri ei voi koskaan olla hankala. Hassua.

Vierailija
13/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole epäkohtelias, enkä luule tietäväni paremmin. Sen sijaan jos lääkäri ehdottaa tai alkaa jopa jankkaamaan, että voisin aloittaa lääkkeen X, josta jo tiedän, että en voi käyttää sivuvaikutusten takia, lääkäri ei tunnu uskovan vaan jankkaa ja jankkaa. Muitakin hoitovaihtoehtoja olisi olemassa, mutta niitä ei voida sitten käyttää, koska lääkäri arvioi riskin liian suureksi. Ok, mutta sitten jää tyhjän päälle, jos ainoa vaihtoehto on sellanen, mitä en voi käyttää. En oikein ymmärrä, miten se, ettten voi käyttää lääkettä, joka aiheuttaa vakavia haittoja, jotenkin helpottuisi jankkaamalla. Oman kehoni kyllä tunnen 100 % paremmin kuin lääkäri.  AP

Oletko käynyt toisella lääkärillä? Onko sieltä tullut sama vastaus?

Vierailija
14/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika moni lääkäri on ylimielinen ja tyly, jos kohtaa ystävällisen sellaisen niin voi positiivisesti yllättyä. En ole mikään sarjaravaaja siellä ja itselläni kokemus yksityisestä puolesta työterveyshuollon kautta. Toki voi olla että en osaa näyttää hurjan säälittävältä ja itkuiselta, niin kuvittelevat sitten että kaikki on kuosissa kun toi ei tässä edessä panikoi. Ja kyllä monet käynnit aloitettu lauseella en ole hakemassa saikkua. Oma johtopäätös, moni tekee tätä työtä puhtaasti rahan takia.

Lääkärien tulisi pitää mielessä, että ovat asiakaspalvelussa. Etenkin yksityisellä. Maksan myös palvelun laadusta ja sen on oltava asiallista. 

Vierailija
15/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut yritettiin lähettää yksityiseltä psykiatrian poliklinikalle. Vaihdoin yksityistä ja erikoislääkärille. Selvisi elimellinen syy, jota oli hoidettu väärin. 

Vierailija
16/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lääkäri voisi tietysti kysyä,  että miksi tulit, kun itedät itse paremmin.  On itsellekin sattunut, että olen tehnyt google- tai mammadiagnoosin vaivastani, mutta lääkäri onkin tiennyt paremmin. Enkä ole inttänyt vastaan.

Vierailija
17/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä k.päisiä lääkäreitä on. Itse sain syyhyn ja lääkäri naureksi  tutkimatta että " mistä sen muka olisit saanut" . No vaikea tietää kun menee viikkoja ennenkuin kutina              iholla alkaa. Sama  lääkäri ei meinannut uskoa  poskiontelotulehdustani, no  punkteeratessa tuli täysi lasti mätää 🙄😡

Itse  epäilen urheilutilojen  pukuhuonetta

NO toiselta  lääkäriltä sain lääkkeet

eri-

Vierailija
18/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei opeteta kunnolla potilaan kohtaamista herkässä tilanteessa, monilla teknisesti taitavilla lääkäreillä on olematon "bedside manner". 

Kerran kohtasin todellisen mestarin tässä asiassa. Olin lähellä synnyttämistä, mutta mikään ei edennyt vaikka oli käynnistetty jo useammalla tavalla. Lisäksi olin todella kipeä sisältä, ja se vaikeutti tutkimista. Sängylleni istuutui lempeä mieslääkäri, joka rauhallisesti puhuen esittäytyi ja kertoi että hän tunnustelee nyt kohdunsuutani. Lupasi olla hellävarainen. Hän jutteli ensin niitänäitä, ujutti sormensa sisääni ja kääntyi sitten katsomaan ikkunasta ulos. Hän jutusteli hiljaa, piti taukoja etenemisessä ja kun hän lopulta oli kohdunsuulla, sen mittaus kesti ehkä sekunnin. 

Vierailija
19/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sielläkin joku mätämuna, itselle osui kerran Aavasta sellainen

Vierailija
20/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää hoidetaan mt-puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä