Tapailemani nainen epäilyttää.
Olen tapaillut kesän tässä vajaa 40v naista, jonka kanssa on ollut todella mahtavaa ja hauskaa. Kaikki on tähän mennessä mennyt juuri niinkuin pitääkin, ja tässä haaveillaan ihan yhteisestä tulevaisuudesta. Asumme erillään, mutta yhteen muutosta on puhuttu. Teemme molemmat töitä samalla alalla, mikä on myös yhdistävä tekijä.
Minua kuitenkin vaivaa muutama asia:
Hänen menneisyydessään on kaikenlaista häiritsevää liittyen menneisiin seksiseikkailuihin, huumeiden käyttöön ja erilaisten ikävien tapahtumien jättämiin traumoihin. Nämä pakosti vaikuttavat. Nainen on erittäin perso kaikelle mikä stimuloi dopamiinikeskusta, ja se näkyy jokapäiväisessä elämässä kaiken mahdollisen mielihyvää tuottavan asian herkuttelulla. Mielenterveysongelmia on tai ainakin ollut, mutta puheidensa mukaan niihin on saanut apua.
Työpaikalla on toistuvasti ongelmia työkavereiden kanssa, ja aina hän on se ketä ei ymmärretä, ja kohdellaan väärin.
Pukeutuu illanviettoon lähtiessään mielellään paljastaviin tyrkkyvaatteisiin, ja ottaa syvästi itseensä, jos yritän vihjata että en tunne oloani mukavaksi esimerkiksi seurueessamme hänen näyttäessään stripparilta. Kukaan ystäväporukassamme ei pukeudu samalla tavalla. Miksi pukeutua näin, jos tarkoitus ei ole saada miesten huomiota?
Olimme yhdessä ystäviemme kanssa katsomassa keikkaa, ja huomasin miten hän voimaantuu saadessaan huomiota ympärillä olevilta ihmisiltä, etenkin miehiltä. En tästä mitään draamaa järjestänyt, mutta mieleen jäi.
Huomaan että huonoa itsetuntoa ja kärsinyttä kehonkuvaa pönkittää korostamalla avujaan. Some on tottakai aktiivisessa käytössä. Kuvat siellä eivät ole mitään erityisen tyrkkyjä kuitenkaan.
Pelkään että tässä on nyt meidän välillä meneillään ns. Lovebombing-vaihe, ja pikkuhiljaa rupeaa paljastumaan jokin pettävä narsistinen ilkeä nymfo, joka sattui tarvitsemaan arkeensa leikkikaverin ja seuraa. Kyllästyttyään muuttuu väliinpitämättömäksi ja kylmäksi, ja ryhtyy hakemaan jännitystä muualta.
Voin olla väärässä, ja hänen aikeensa ovat vilpittömät, toivon tätä todella, mutta näitä punaisia lippuja nyt vaan on paljon.
Mitähän sitä pitäisi tehdä?
Kommentit (73)
Miksi helvetissä kaikki keskustelut siirtyy tänne seksipuolelle :D
Jos itsekin lähestyt 40 ja tarkoitus on jommankumman löytää joskus parisuhde ja perhe ei kannata tuhlata aikaa tuollaiseen josta on noinkin paljon arvostelua. Jos taas haluatte jatkaa ikisinkkuina vaihdellen kaveria niin siitä vaan katsokaa loppuun. Ihme on jos tuosta vakisuhde muotoutuu, tuhlaat vain molempien aikaa. Aloita nyt vaikka keskustelulla noista sinua häiritsevistä asioista, voi olla että häntäkin häiritsee jotkin asiat sinussa. Voitte sitten yhdessä miettiä miten jatkaa vai jatkaako ollenkaan.
Tulee mieleen, että ap on ehkä vastikään eronnut ja tämä uusi nainen tullut pian eron jälkeen? Jotain uutta ja erilaista kuin entisessä? Se kestää hetken.
Mutta oikeasti, haluatko puolison jolla on jatkuvasti vaikeuksia työyhteisössä? Eiköhän se kerro jotain sosiaalisista taidoista noin yleensäkin. Haluatko puolison, jota seurassa häpeät?
Nainen varmasti vaistoaa sinusta kiltteyden, koska se kuvastuu myös tavastasi kirjoittaa hänestä. Haluat ymmärtää häntä ja haluat uskoa että seurassasi hän muuttuu. Näin tuskin pitkällä tähtäimellä käy. Olet hyvää vauhtia tulossa manipuloiduksi ja hyväksikäytetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos itsekin lähestyt 40 ja tarkoitus on jommankumman löytää joskus parisuhde ja perhe ei kannata tuhlata aikaa tuollaiseen josta on noinkin paljon arvostelua. Jos taas haluatte jatkaa ikisinkkuina vaihdellen kaveria niin siitä vaan katsokaa loppuun. Ihme on jos tuosta vakisuhde muotoutuu, tuhlaat vain molempien aikaa. Aloita nyt vaikka keskustelulla noista sinua häiritsevistä asioista, voi olla että häntäkin häiritsee jotkin asiat sinussa. Voitte sitten yhdessä miettiä miten jatkaa vai jatkaako ollenkaan.
Miksi pitää edes miettiä jatkaako suhdetta ihmisen kanssa, jota ei selvästikään arvosta yhtään ja jota haluaa muuttaa? Sehän on ihastumisen ja rakastumisen vastakohta!
Ap kirjoitit, että pelkäät sanoa sinua häiritsevistä asioista naiselle, koska epäilet niistä tulevan ongelmia. Pelkäät. Hei ihan oikeasti nyt, olette tapailleet kesän ja jo nyt olet tuossa tilanteessa. Onko itselläsi jotain traumoja myös kun olet noin kiinni ja selität samoista arvoista joita teillä ei oikeasti ole? Vaikuttaa enemmän trauma- kuin parisuhteelta.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitit, että pelkäät sanoa sinua häiritsevistä asioista naiselle, koska epäilet niistä tulevan ongelmia. Pelkäät. Hei ihan oikeasti nyt, olette tapailleet kesän ja jo nyt olet tuossa tilanteessa. Onko itselläsi jotain traumoja myös kun olet noin kiinni ja selität samoista arvoista joita teillä ei oikeasti ole? Vaikuttaa enemmän trauma- kuin parisuhteelta.
Ap pelkää, että nainen jättää hänet, mikä kannattaisi kyllä tehdä, koska ei ap naisesta välitä. Ap on ilmeisesti naisen kanssa vain siksi, ettei muita saa. Kaipa tuo on sitten yleistäkin, että jo alkuunsa aletaan huomautella toiselle hänen "virheistään". Jokainen järkevä ihminen lopettaa suhteen viimeistään siihen, mutta ap:n tapailema nainen ei lopettanut, kun ap jo yritti vaikuttaa hänen tyyliinsä.
Väsynyttä tuo persoonallisuushäriön diagnosointi myös.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä, että tämä päättyy joskus tosi ikävästi. En kuitenkaan halua nyt hyvältä tuntuvaa juttua lopettaa näiden perusteella.
Kuinkahan moni kengissäni katsoisi tämän loppuun asti?
Ja mitä tulee tuohon pukeutumiseen, niin on se vaan niin että toivoisin jotain tyylikkäämpää ja vähennän tyrkkyä kumppaniltani. Olen ollut ja olen edelleenkin sitä mieltä että kaikki tyylillään ja omana itsenään, mutta aargh, rajansa kaikella. Ei tässä muutenkaan olla enää 20v täyttäneitä.:D :/ Vaikea asia, mikä sitäkin vaikeampi ottaa puheeksi. Miten asiasta voisi mainita asiallisesti ja loukkaamatta?
-AP
Kahdestaan on kivaa mutta muiden seurassa kiusaannut hänen pukeutumisestaan - ei kuulosta kivalta. Etsä voi toista ruveta muuttamaan. Kyllä hän vielä löytää jonkun joka hyväksyy hänet sellaisenaan, anna mennä.
Hakeuduit stripparilta näyttävän naisen seuraan ja nyt kritisoit hänen vaatteitaan.
Melko epäreilua.
Siis "kesän" (?!) olette tapailleet (heinäkuun puoliväliin asti! ), kasapäin punalippuja ja suunnittelette jo yhteen muuttoa ja yhteistä tulevaisuutta??!!
Oletko jotenkin yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Siis "kesän" (?!) olette tapailleet (heinäkuun puoliväliin asti! ), kasapäin punalippuja ja suunnittelette jo yhteen muuttoa ja yhteistä tulevaisuutta??!!
Juuri näin. Hyväntahtoinen mies, äkkiä kiinni ja sitoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi varmaan kohta alulle, koska biologinen kello. Kun kaikki vaan on mennyt niin hienosti...
Ap minkä ikäinen itse olet?
Kumpi oli aloitteellisempi kun tutustuitte?
Kuvailit juuri jokanaisen. Ota mitä nyt seksiä saat mutta lähde heti kun voit. Olet onnellisempi ilman.
Asiat eivät selviä kuin rohkeasti puhumalla. Itsekseen ei hankalat asiat ainakaan pienene, saati katoa.
Seurustelin ehkä ap:n kaltaisen miehen kanssa. Hän oli kaikin puolin minulle hyvä, mukava, huomioiva. Mutta ikinä ei kertonut minulle toiveitaan eikä myöskään jos jokin oli häntä häirinnyt ja se harmittaa minua paljon. En ole mikään jyrä nainen, joten pelätä ei olisi pitänyt. Yritin kysyä niin silloin yleensä kaikki oli hyvin. Oli pidemmän päälle raskasta yrittää tulkita miehen käytöstä ja sanatonta viestintää, lopulta olin kaikesta epävarma ja erosimme. Rakastan häntä edelleen mutta minkäs teen.
naiset?
kaikki miehet kyllä sen pitäisi tietää..
Ompas täällä vihamielinen ja toksinen vastaanotto :D Ei tämä yllättänyt, vauvassahan tässä ollaan. Hyviäkin vastauksia oli, kiitos niistä.
Mitenköhän tuosta tekstistäni saa käsityksen, että olen naisen kanssa vain seksin takia, tai että arvostelen hänen pukeutumistaan? Hän on täydellinen kaikella tapaa muuten. Se tässä vaikeata on. Tykkään hänestä aikas hirveästi.
Tässä ollaan kuitenkin vielä tutustumisvaiheessa, ja nuo mainitsemani itseäni häiritsevät asiat ovat jotain minkä kanssa koitan tulla johonkin lopputulokseen. En ole ketään muuttamassa, ja itsetuntoni on aivan kunnossa.
Toistaiseksi vielä uskon, että kaksi aikuista ihmistä saa asiat keskustelemalla selvitettyä niin että molemmat tulevat kuulluksi. On vain keksittävä, että miten asiani tuon esille ilman että en pilaa kaikkea. Mikäli hän katsoo että nykyinen tyylinsä on ja pysyy, ja minä olen vain mustasukkainen hullu, tai jotain muuta, keskustelu menee räyhäämiseksi, on selvää että minun on aika jatkaa toiseen suuntaan.
Niin ja keskustelu on avattu epähuomiossa tänne seksi-osioon. Ylläpito voi tämän muualle siirtää :D
-AP
Olet kylläkin saanut harvinaisen fiksuja vastauksia. Se, ettei vastaukset ole sinulle mieleisiä ei tarkoita että ne olisivat toksisia. Sinulla vaan on ruusunpunaiset lasit nyt silmilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Ompas täällä vihamielinen ja toksinen vastaanotto :D Ei tämä yllättänyt, vauvassahan tässä ollaan. Hyviäkin vastauksia oli, kiitos niistä.
Mitenköhän tuosta tekstistäni saa käsityksen, että olen naisen kanssa vain seksin takia, tai että arvostelen hänen pukeutumistaan? Hän on täydellinen kaikella tapaa muuten. Se tässä vaikeata on. Tykkään hänestä aikas hirveästi.
Tässä ollaan kuitenkin vielä tutustumisvaiheessa, ja nuo mainitsemani itseäni häiritsevät asiat ovat jotain minkä kanssa koitan tulla johonkin lopputulokseen. En ole ketään muuttamassa, ja itsetuntoni on aivan kunnossa.
Toistaiseksi vielä uskon, että kaksi aikuista ihmistä saa asiat keskustelemalla selvitettyä niin että molemmat tulevat kuulluksi. On vain keksittävä, että miten asiani tuon esille ilman että en pilaa kaikkea. Mikäli hän katsoo että nykyinen tyylinsä on ja pysyy, ja minä olen vain mustasukkainen hullu, tai jotain muuta, kes
No ei se kyllä ihan normaalia ole, että koetat muuttaa vasta tapaamasi naisen pukeutumistyyliä. Olet joko erikoinen persoona, jos kuvittelet sen olevan tavanomaista käytöstä tai sitten sinulle ei ole kukaan opettanut normaaleja käytöstapoja. Näytät jopa kuvittelevan, että sinulla on oikeus, ellei jopa velvollisuus koettaa keskustella asiasta?
En ymmärrä, mutta eipä mun tarvitse kaikkea ymmärtääkään.
Vierailija kirjoitti:
Olet kylläkin saanut harvinaisen fiksuja vastauksia. Se, ettei vastaukset ole sinulle mieleisiä ei tarkoita että ne olisivat toksisia. Sinulla vaan on ruusunpunaiset lasit nyt silmilläsi.
Samaa mieltä. Olen se, joka toi esille, ettei naiseen voi olla ihastunut, jos hänessä näkee vikoja, häntä arvostelee (jopa persoonallisuushäiriöiseksi!) ja häntä haluaa muuttaa. Mutta taitaa olla trolli, se selittää.
Alatte käyttämään huumeita yhdessä, olette sellainen kohtalokas rappioromantiikkapariskunta. Te vastaan maailma!!! Elämästäsi tulee lyhyempi, mutta hurjempi 🔥🔥