Yli puolet suomalaisista asemoi itsensä poliittiseen oikeistoon
1/3 vasemmalle ja loput keskelle.
Mitä vasemmistolaiset tähän sanovat?
Ylen uutinen.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti vasemmisto pitää valtaa paitsi mediassa niin oikeuslaitoksessa, yliopistoissa, koulussa, ja vaaleissa saa yli puolet äänistä tyypillisesti. Ja median mielestä maa on täynnä äärioikeistoa, kuten jopa elokuva-arvosteluista saa lukea miten "oikea ja suuri" tää ongelma on suomessa.
Se on minusta väärin että vasemmistolla on valta vaikka kansa on oikeistolaista. Siksi ehkä lakeja pitäisi muuttaa ja sananvapaus pitäisi saada takaisin jonka vasemmistopaskat on varastanut kansalta? Valtamedia on täysin vasemmistolaista siksi valtamediaa ei pidä uskoa.
Valtamedia ei ole vasemmistolaista. Valtamedia on talousoikeistolaista ja juurikin sitä arvoliberaalia, jota tässä ketjussa on käsitelty.
Koska 49% suomalaisista on ilmoittanut asemoivan
Miksi valtamedia ei koskaan kritisoi tasa-arvoa,m-muuttoa,sukupuolineutraalisuutta,feminismiä...? Minun mielestä valtamedia on vasemmistolaista koska ne ei kritisoi ikinä noita asioita.
Juuri siksi, koska se on arvoliberaalia.
Tämän tutkimuksen mukaan näitä on 53% suomalaisista ja arvokonservatiiveja vain 24%, joten siinä sulle syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, et uskaltanut laittaa linkkiä.
Siinä sanotaan että yli puolet mieltää itsensä liberaaleiksi. Konservatiivit ja äärioikeisto kutsuu liberaaleja vasemmistolaisiksi, vaikka oikeastaan he ovat enemmän talousoikeistolaisia jotka yleensä kannattaa yksilön ihmisoikeuksia kuten vasemmistolaiset.
Eli Suomi ei ole täysin menetetty.
Kuitenkin viime vasemmistohallituksen aikaan ihmisoikeudet saivat kylmää kyytiä. Liberaali on nykyään kyllä sellainen käsite, että se voi tarkoittaa mitä vaan.
Miten ihmisoikeudet sai kylmää kyytiä Marinin hallituksen aikana?
Orpon hallituksen aikanhan tässä on kylmää kyytiä saatu, ruumisvana vain kasvaa. Marinista en henkilönä pitänyt, mutta kyllä sen hallitusta on kova ikävä, pitivät suomalaisista huolta ja vieläpä pandemian keskellä.&nbs
Ai miten? Listasta tulisi pitkä, mutta paras esimerkki on koronapassi. Oikeiston touhuille mulla ei ole mitään odotuksia eikä mikään yllätä, mutta petyin kyllä kovasti, kun luulin vasemmiston olevan ihmisoikeuksien puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää miten moni taas uskoi aloituksen tarkistamatta faktoja. Ei ihme että kaikki propaganda menee läpi.
Jos Yle, Hs, Mtv etc. Uutistoimistot uutisoivat tämän, mistä muualta voi tarkistaa faktan?
Kesätoimittajat julkaisevat mitä tahansa paskaa mitä tuutataan tiedotteita lähettämällä uutispalveluiden kuten stt kautta. Ja lobbaritahot ovat siitä tietoisia. Tuliko yhtään katsottua kenen tutkimuksesta oli kyse ja mitä arvelet onko tiedotteen medioille lähettäneellä taholla mahdollisesti muita motiiveja eikä kyse ehkä ns. varsinaisesti olekaan mistään tieteellisestä löydöstä?
Tämä on Evan tuottama tutkimus. Eva= elinkeinoelämän valtuuskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti vasemmisto pitää valtaa paitsi mediassa niin oikeuslaitoksessa, yliopistoissa, koulussa, ja vaaleissa saa yli puolet äänistä tyypillisesti. Ja median mielestä maa on täynnä äärioikeistoa, kuten jopa elokuva-arvosteluista saa lukea miten "oikea ja suuri" tää ongelma on suomessa.
Se on minusta väärin että vasemmistolla on valta vaikka kansa on oikeistolaista. Siksi ehkä lakeja pitäisi muuttaa ja sananvapaus pitäisi saada takaisin jonka vasemmistopaskat on varastanut kansalta? Valtamedia on täysin vasemmistolaista siksi valtamediaa ei pidä uskoa.
Valtamedia ei ole vasemmistolaista. Valtamedia on talousoikeistolaista ja juurikin sitä arvoliberaalia, jota tässä ketjussa on käsitelty.
Niin ja tämä on juuri se persujen tekemä virhe. Kun Hesarissa puhutaan myönteisesti Pridesta tai kannatetaan feminismiä, persut huutelevat vassarimediasta, vaikka oikeasti Hesarissa ei kannateta TALOUSvasemmistolaisuutta millään tavalla.
Kyse on arvoliberalismista, jota ovat siis ilmoittaneet tukevansa 53% suomalaisista.
Voitte alapeukuttaa, mutta haluaisin nähdä tutkimuksen, joka kumoaa tämän faktan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miellät kaikki vasemmistoa negatiivisesti arvostelevat tahot persuiksi? Itse olen pesunkestävä kokoomukselainen, aina ollut, eikä vasemmiston aatemaailma voisi olla enemmän kuvottava kuin nyt on.
Ap, millä matikalla 49 % on yli puolet?
Vierailija kirjoitti:
Minä itse kuulun oikeistoon koska suomessa vasemmistopuolueet haluaa verottaa minua, vasemmistopuolueet haluaa viedä minun vapauden, vasemmistopuolueet ajaa ilmastopaskaa, vasemmistopuolueet ajaa feminismiä, vasemmistopuolueet ajaa sukupuolipaskaa... Niin ja vasemmisto on kallellaan itään ja oikeisto vastustaa itää.
Oikeisto pitää minun oikeuksista ja minun puolia. Olen duunari enkä kovin isotuloinen, miksi kannattaisin vasemmistoa joka haluaa verottaa minua enemmän ja juuri autoilua vasemmisto vihaa kun ajan polttomoottoriautolla töihin.
Senkun äänestät pölvästi, mutta tolla menolla maksat pian ite pomollesi työnteosta.
Työllä pitäisi tulla toimeen, siksi äänestän työväenpuoluetta enkä mitään paskaoikeistoa. Veroja maksan mielelläni, että yhteiskunta pyörii. Ei ne tietkään itse itseään rakenna, millä me töihin ajellaan.
Eikös ne ole kokkareet jotka tyrkyttää sähköautojakin, ihan kun ihmisillä olis niihin varaa. Todellisuudentaju on hukassa kun eivät ole koskaan itse itseään normitöillä elättäneet.
Työläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä arvoliberaalia feministeissä tai pridessä on? Kumpainenkin edustaa totalitaristista ajattelua, minkäänlaista kritiikkiä ei sallita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää miten moni taas uskoi aloituksen tarkistamatta faktoja. Ei ihme että kaikki propaganda menee läpi.
Jos Yle, Hs, Mtv etc. Uutistoimistot uutisoivat tämän, mistä muualta voi tarkistaa faktan?
Kesätoimittajat julkaisevat mitä tahansa paskaa mitä tuutataan tiedotteita lähettämällä uutispalveluiden kuten stt kautta. Ja lobbaritahot ovat siitä tietoisia. Tuliko yhtään katsottua kenen tutkimuksesta oli kyse ja mitä arvelet onko tiedotteen medioille lähettäneellä taholla mahdollisesti muita motiiveja eikä kyse ehkä ns. varsinaisesti olekaan mistään tieteellisestä löydöstä?
Samaa paskaaa kesätoimittelijoiden jatkuva Trump-viha, Ukrainan ylistys, Usaboikotit etc.etc, toki uskon että vain negatiiviset artikkelit julkaistaan jo ihan ylempien tahojen määräyksestä. Vähänkin fiksumpi kesätoimittaja ei uskalla muuta kirjoittaa kuin työnanatajan määritteleviä "uutisia". Siksi oli virkistävää lukea oikea uutinen joka oli ylittänyt uutiskynnyksen.
Ihan sama mitä mieltä äänestäjät ovat ja mikä on äänestystulos. Demokratia aiheuttaa sen että enemmistön äänet päättää äänestettävissä asioissa ja tällöin poliittiset kytkökset puolueiden välillä vaikuttaa päätöksentekoon, Vaaleissa hävinneet puolueet voivat ratkaista asian kuin asian oman mielensä mukaisesti eikä vaalin varsinaiset voittajat voi mitään. Tämä unohtuu useimmilta joko tahallisesti tai tahattomasti,
Miehet plus muutama täyspäinen nainen.
"Ai miten? Listasta tulisi pitkä, mutta paras esimerkki on koronapassi. Oikeiston touhuille mulla ei ole mitään odotuksia eikä mikään yllätä, mutta petyin kyllä kovasti, kun luulin vasemmiston olevan ihmisoikeuksien puolella."
Eipä siitä listasta näkynyt pitkä tulevan, kun sait vain hikisen koronapassin rykäistyä. Miten koronapassi polkee ihmisoikeuksia?
jos et senvertaa ymmärrä niin valtion tehtävä on suojella kansalaisiaan, eikä tapattaa niitä (kuten nykyinen hallitus). Kun eletään poikkeustilassa, silloin pitää tehdä päätöksiä, joilla suojellaan enemmistöä. Enemmistön etu kulkee aina yksilön halujen ja himojen yli, tämä on täysjärkisille vastuullisille suomalaisille täysin selvä asia. Yhteiskunta ei ole mikään minäminämaa, vaan täällä pelataan yhteisillä pelisäännöillä.
HIEMAN yli puolet suomalaisista määrittelee itsensä liberaaleiksi. Konservatiivisesti ajattelevia on noin neljäsosa. Liberaali identiteetti korostuu erityisesti nuorissa naisissa, opiskelijoissa ja korkeasti koulutetuissa.
Suomalaiset jakautuvat Evan mukaan aatteellisesti neljään pääryhmään: vasemmistoliberaalit (24prosenttia), oikeistoliberaalit (22prosenttia), oikeistokonservatiivit (18prosenttia) sekä välityypit (32prosenttia), jotka sijoittavat itsensä ainakin toisella mittareista keskelle. Vasemmistokonservatiiveja on vain viisi prosenttia.
Miten tosta lainauksesta saa päätettyä, että yli puolet on oikeistolaisia?
Itse olen todelllakin liberaali ja en missään nimessä kannata tämän hallituksen kurjistavaa oikeistolaista talouspolitiikkaa, jossa potkitaan tavallista ihmistä päähän ja otetaan hillittömästi velkaa rikkaiden ja yritysten veroaleen.
Tainnut toimittajalta päästä toiveajattelu läpi, kun julkaisijana on Kokoomuksen äänenkannattaja Hesari.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto nousee takaisin jonkin ajan kuluttua. Tämä vaihtelu on aina ollut historian kulussa. Minulla on jo sen verran ikää, että olen kokenut henkilökohtaisesti nämä muutaman kymmenen vuoden heilahdukset sekä Suomen että Euroopan historiassa. Tällä en ota kantaa siihen missä itse seison.
Niin, aina ajoittain tulee sellainen uusi sukupolvi, joka kuvittelee, että kyllä se sosialismi tällä kertaa toimii, vaikka historia muuta osoittaakin.
Suomen sosialistit ovat yhtä vasemmalla kuin Ranskan kommunistit. Tämä oikeistoon asemoituminen kertoo suurimmalla osalla vain ettei halua tukea äärivasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, saat alapeukkuja koska oikeitolaiset ovat töissä tai lomalla, täällä päivystävät vain tuilla elävä vasemmisto.
Ei, vaan siksi että ap tulkitsi aloituksessa väärin. Yli puolet eivät miellä itseään oikeistoksi.
Oikeisto tarkoittaa tuossa lähinnä liberaaliutta, eli kannabis vapaaksi ja ton tyyppistä oikeistolaisuutta jossa yksilöllä on vapaudet eikä sitä holhota tai rajoiteta kollektiivisen vassarimaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Haha, et uskaltanut laittaa linkkiä.
Siinä sanotaan että yli puolet mieltää itsensä liberaaleiksi. Konservatiivit ja äärioikeisto kutsuu liberaaleja vasemmistolaisiksi, vaikka oikeastaan he ovat enemmän talousoikeistolaisia jotka yleensä kannattaa yksilön ihmisoikeuksia kuten vasemmistolaiset.
Eli Suomi ei ole täysin menetetty.
Liberaali ei vieläkään ole konservatiivin vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin voisin sanoa noin. Olen aina äänestänyt kokoomusta. Vaan se loppui tähän. Lupaukset petettiin. Suomessa on paljon enemmän köyhiä kuin ennen. Köyhiltä ei pitänyt ottaa, velkaa ei pitänyt ottaa. Kaikki on mennyt pieleen ja laiva karilla.
Äänestä persuja, ne sentäs pitää köyhien puolia toisin kuin kokoomus. Kokoomus ajaa suomen tuhoon mutta hallituksessa pakko olla koska muuten siellä on vihervassarit taas tuhoamassa suomea.
Siksi persut ja ytk
🤯 Jaa että Persut pitää köyhien puolia???????????? Kyllä se on nähty kun on saksia heikuteltu ja naurettu paskaisesti päälle, kenen puolta pitävöt. Persut on pahempi kuin kokoomus.