Yli puolet suomalaisista asemoi itsensä poliittiseen oikeistoon
1/3 vasemmalle ja loput keskelle.
Mitä vasemmistolaiset tähän sanovat?
Ylen uutinen.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Myyräntyötä Venäjän hyväksi jo vuodesta 1995. PS.
Kuule Sebu, sun avustajista ja näiden tekemisistä on tehty tutkintapyyntö poliisille. Tällaisten ketjujen askartelu-paskartelu vei Marine LePenin neljäksi vuodeksi vankilaan ja niin vie sinutkin.
Väitätkö suurimpien suomalaisten uutistoimistojen uutista valheeksi?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää miten moni taas uskoi aloituksen tarkistamatta faktoja. Ei ihme että kaikki propaganda menee läpi.
Jos Yle, Hs, Mtv etc. Uutistoimistot uutisoivat tämän, mistä muualta voi tarkistaa faktan?
Ja silti vasemmisto pitää valtaa paitsi mediassa niin oikeuslaitoksessa, yliopistoissa, koulussa, ja vaaleissa saa yli puolet äänistä tyypillisesti. Ja median mielestä maa on täynnä äärioikeistoa, kuten jopa elokuva-arvosteluista saa lukea miten "oikea ja suuri" tää ongelma on suomessa.
Minä itse kuulun oikeistoon koska suomessa vasemmistopuolueet haluaa verottaa minua, vasemmistopuolueet haluaa viedä minun vapauden, vasemmistopuolueet ajaa ilmastopaskaa, vasemmistopuolueet ajaa feminismiä, vasemmistopuolueet ajaa sukupuolipaskaa... Niin ja vasemmisto on kallellaan itään ja oikeisto vastustaa itää.
Oikeisto pitää minun oikeuksista ja minun puolia. Olen duunari enkä kovin isotuloinen, miksi kannattaisin vasemmistoa joka haluaa verottaa minua enemmän ja juuri autoilua vasemmisto vihaa kun ajan polttomoottoriautolla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.eva.fi/blog/2025/07/15/toinen-askel-oikealle/
Todella hämmentävä kyselytutkimustulos. Ei vastaa sitä, kuinka äänestetään.
Harva oikeistokonservatiivikaan onnistuu valitsemaan koleran ja ruton välillä...siis tarkoitan, orvon luotsaaman kokoomuksen ja purran luotsaaman perussuomalaisuuden välillä. Jälki on ollut sen verran karua että se tuntuu myös oikeistokonservatiivin lompakossa.
Oma lompakko on huomattavasti paremmassa kunnossa kuin vielä kaksi vuotta sitten, kiitos kysymästä. Ostamieni välttämättömyyshyödykkeiden hinta on laskenut. Yleinen Inflaatio tasoittunut, palkkani noussut ja sain parin vuoden tauon jälkeen kunnon bonuksetkin. Nyt on noussut myös vähäisten sijoitusteni arvo - samalla salkulla olin vielä syksyllä jopa 10% miinuksella, nyt näyttää 6% plussaa.
Hyvä vitsi. :D
Taktisesti jätit kertomatta sellaisia yksityiskohtia kuten mikä on se ostamasi välttämättömyyshyödyke joka on nyt tosi super halpa hallituksen toimien vuoksi, vaikka kaikki perus elinkustannukset ovat räjähtäneet käsiin. Kalja? Joku Hommahopoille tiskin alta myytävä Purra dildo jonka valmistaa nykyään työttömät orjatyönä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka oli äänikuningatar. Sanna poistui Suomesta karmean häviön häpeän saattelemana.
Syysi suoltaa paskaa?
Mikä tuossa oli paskaa? Purra sai naisista eniten ääniä. Marin jätti politiikan ja poistui Suomesta. Eikö tämä ole kaikkien tiedossa. -ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit on kommareita ja pitäisi kieltää mutta mikä on oikeiston ja liberaalien ero ? Entäs keskustalaiset, mihin kohtaan ne sijoittuu. Varmaankin keskelle mutta mitä se tarkoittaa ideologisesti ?
Vassarit EIVÄT ole kommareita, päivitä tietosi, tollo.
Onhan
eri
Minäkin voisin sanoa noin. Olen aina äänestänyt kokoomusta. Vaan se loppui tähän. Lupaukset petettiin. Suomessa on paljon enemmän köyhiä kuin ennen. Köyhiltä ei pitänyt ottaa, velkaa ei pitänyt ottaa. Kaikki on mennyt pieleen ja laiva karilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis tuossa tutkimuksessa on tehty nelikenttä.
49% asemoi itsensä oikeistolaiseksi, 31% vasemmistolaiseksi ja loput keskustaan.
53% heistä asemoi itsensä liberaaliksi ja 24% konservatiiviksi.
Sori siitä konservatiivit.
Eli toisin sanoen 53% on niitä, jotka persut luokittelee wokeiksi.
Minäkin olen nelikentässä arvoliberaali. En silti kannattanut translakia johtuen itsemäärittelyoikeudesta (ilman sitä olisin kannattanut) ja olen sitä mieltä että humanitäärisin perustein muuttaneilta pitää edellyttää suomenkielen opinnot ja vakavia rikoksia tehneiltä peruuttaa o-lupa, mahdollisesti myös kansalaisuus.
Olen siis arvoliberaali, mutta tuskin mi
Ei vaan nimenomaan persut luokittelevat sut wokeksi. "
OIen anatanut itselleni kertoa että tämän palstan keskustelut kuhisevat aiheesta riippumatta persuja.
Eivät ole tähän mennessä kertaakaan luonnehtineet minua wokeksi.
Minä kun olen sitä mieltä, että me tolkun ihmiset olemme kuitenkin massiivinen enemmistö. sinunkin pettymykseksesi.
Me tolkun ihmiset todellakin olemme enemmistö, mutta persut luokittelevat suuren osan meistä silti wokeksi.
Toki emme wokeja ole. Koko woke on suureksi osaksi vain persujen luoma olkinukke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.eva.fi/blog/2025/07/15/toinen-askel-oikealle/
Todella hämmentävä kyselytutkimustulos. Ei vastaa sitä, kuinka äänestetään.
Harva oikeistokonservatiivikaan onnistuu valitsemaan koleran ja ruton välillä...siis tarkoitan, orvon luotsaaman kokoomuksen ja purran luotsaaman perussuomalaisuuden välillä. Jälki on ollut sen verran karua että se tuntuu myös oikeistokonservatiivin lompakossa.
Oma lompakko on huomattavasti paremmassa kunnossa kuin vielä kaksi vuotta sitten, kiitos kysymästä. Ostamieni välttämättömyyshyödykkeiden hinta on laskenut. Yleinen Inflaatio tasoittunut, palkkani noussut ja sain parin vuoden tauon jälkeen kunnon bonuksetkin. Nyt on noussut myös vähäisten sijoitusteni arvo - samalla salkulla olin vielä syksyll
Bensa. Ilman oikeitohallitusta en voisi käydä töissä vaan loisisin autottomana peräkammarissa. vasemmisto olisi nostanut bensan hinnan lähelle 3€/l tai jopa yli.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin voisin sanoa noin. Olen aina äänestänyt kokoomusta. Vaan se loppui tähän. Lupaukset petettiin. Suomessa on paljon enemmän köyhiä kuin ennen. Köyhiltä ei pitänyt ottaa, velkaa ei pitänyt ottaa. Kaikki on mennyt pieleen ja laiva karilla.
Äänestä persuja, ne sentäs pitää köyhien puolia toisin kuin kokoomus. Kokoomus ajaa suomen tuhoon mutta hallituksessa pakko olla koska muuten siellä on vihervassarit taas tuhoamassa suomea.
Siksi persut ja ytk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit on kommareita ja pitäisi kieltää mutta mikä on oikeiston ja liberaalien ero ? Entäs keskustalaiset, mihin kohtaan ne sijoittuu. Varmaankin keskelle mutta mitä se tarkoittaa ideologisesti ?
Voi jumaliste miten törkeää vääristlyä, että vasemmistoaisuus = kommunismi.
Mitävittua. Vasurit ovat kommareita vaikka voissa paistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy uutista.
Disinformaatioaloitus poistoon
Tässä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti vasemmisto pitää valtaa paitsi mediassa niin oikeuslaitoksessa, yliopistoissa, koulussa, ja vaaleissa saa yli puolet äänistä tyypillisesti. Ja median mielestä maa on täynnä äärioikeistoa, kuten jopa elokuva-arvosteluista saa lukea miten "oikea ja suuri" tää ongelma on suomessa.
Se on minusta väärin että vasemmistolla on valta vaikka kansa on oikeistolaista. Siksi ehkä lakeja pitäisi muuttaa ja sananvapaus pitäisi saada takaisin jonka vasemmistopaskat on varastanut kansalta? Valtamedia on täysin vasemmistolaista siksi valtamediaa ei pidä uskoa.
Valtamedia ei ole vasemmistolaista. Valtamedia on talousoikeistolaista ja juurikin sitä arvoliberaalia, jota tässä ketjussa on käsitelty.
Koska 49% suomalaisista on ilmoittanut asemoivansa itsensä oikeistolaiseksi ja 53% arvoliberaaliksi, media edustaa varsin hyvin heidän näkemyksiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, et uskaltanut laittaa linkkiä.
Siinä sanotaan että yli puolet mieltää itsensä liberaaleiksi. Konservatiivit ja äärioikeisto kutsuu liberaaleja vasemmistolaisiksi, vaikka oikeastaan he ovat enemmän talousoikeistolaisia jotka yleensä kannattaa yksilön ihmisoikeuksia kuten vasemmistolaiset.
Eli Suomi ei ole täysin menetetty.
Kuitenkin viime vasemmistohallituksen aikaan ihmisoikeudet saivat kylmää kyytiä. Liberaali on nykyään kyllä sellainen käsite, että se voi tarkoittaa mitä vaan.
Miten ihmisoikeudet sai kylmää kyytiä Marinin hallituksen aikana?
Orpon hallituksen aikanhan tässä on kylmää kyytiä saatu, ruumisvana vain kasvaa. Marinista en henkilönä pitänyt, mutta kyllä sen hallitusta on kova ikävä, pitivät suomalaisista huolta ja vieläpä pandemian keskellä.
Nyt ei olla edes pandemian kourissa, mutta jälki on karua, kansaa kuolee Orpon käsissä. Niillä tehdyillä päätöksillä on oikeita vaikutuksia, ei taida oikeisto ymmärtää tätä asiaa, tai välittää. Mikään velka ei vähene kansaa kurjistamalla, vaan käy aivan päinvastoin. Kokoomuksen taloudenpito ajaa Suomen JOKA KERTA syvälle suohon. Siinä kestää taas ikuisuus korjata nämäkin tuhot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on minusta väärin että vasemmistolla on valta vaikka kansa on oikeistolaista. Siksi ehkä lakeja pitäisi muuttaa ja sananvapaus pitäisi saada takaisin jonka vasemmistopaskat on varastanut kansalta? Valtamedia on täysin vasemmistolaista siksi valtamediaa ei pidä uskoa.
Valtamedia ei ole vasemmistolaista. Valtamedia on talousoikeistolaista ja juurikin sitä arvoliberaalia, jota tässä ketjussa on käsitelty.
Koska 49% suomalaisista on ilmoittanut asemoivansa itsensä oikeistolaiseksi ja 53% arvoliberaaliksi
Miksi valtamedia ei koskaan kritisoi tasa-arvoa,m-muuttoa,sukupuolineutraalisuutta,feminismiä...? Minun mielestä valtamedia on vasemmistolaista koska ne ei kritisoi ikinä noita asioita.
"Ei ole rakettitiedettä. Ensin lasketaan Suomen väestönluvusta äänioikeutettujen määrä. Sitten miinustetaan se osa joka ei äänestänyt ja hylätyt äänet. Lopuksi verrataan jäljelle jäänyttä määrää puolueiden äänimäärään suhteessa toisiinsa. Ja sitten taas verrataan väestön määrään. Näin saadaan selville kuinka suuri prosentti kansasta suurinpiirtein kannattaa mitäkin puoluetta.
OrpoPurra oli suurinpiirtein noin vähän yhteensä. Persujen romahtamisen myötä, ken tietää."
Käsityksesi demokratiasta on vähintäänkin omaperäinen. Kaikki äänestämättä jättäneet ja hylätyn äänen antaneet tiesivät olevansa äänioikeutettuja. En myöskään kannata mitään äänestysvelvollisuuksia.
80% suomalaisista ei ymmärrä muusta kuin sosialismista. Eihän tässä maassa ole edes kunnon oikeistopuoluetta. On Eu:n hännystelijöitä sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska 49% suomalaisista on ilmoittanut asemoivansa itsensä oikeistolaiseksi ja 53% arvoliberaaliksi, media edustaa varsin hyvin heidän näkemyksiään.
Niin ja tämä on juuri se persujen tekemä virhe. Kun Hesarissa puhutaan myönteisesti Pridesta tai kannatetaan feminismiä, persut huutelevat vassarimediasta, vaikka oikeasti Hesarissa ei kannateta TALOUSvasemmistolaisuutta millään tavalla.
Kyse on arvoliberalismista, jota ovat siis ilmoittaneet tukevansa 53% suomalaisista.
Jep, ja kokkareille ne yhteiskunnan tuet vasta maistuukin, on yritystukea ja jos mitä. Ensimmäisenä olivat korinankin aikaan vaatimassa koronatukia. Kyllä ollaan heti itkemässä vaktiota apuun, vaikka ollaan olevinaan yrittäjiä.