en saanut ansiosidonnaista vaan jouduin hakemana toimeentulotukea
Olen opettaja määräaikaisessa suhteessa, mutta hallituksen uusien säädösten johdosta (pidempi omavastuu, lomarahajakso jne) en saa kesäkuulta mitään. Onneksi olen sentään tuhlannut kaikki rahani, jotta toimeentulotuki ei jää säästöjen takia saamatta. Jossain syvällä sisimmässäni kuitenkin mietin, että tämä ei ole oikein. Että olen opettanut yli 250 lasta viime lukuvuoden aikana, ja näin minua palkitaan siitä. Ei oikeutta lomaan, eikä työttömyysetuuteen.
Kommentit (37)
Opettajat äänestää Kokoomusta. Nauti.
Suomi ajetaan ojaan näillä päätöksillä, kuka enää haluaa kouluttautua opettajaksi, taitaa tulla oidemällä yähtäimellä taas yksi työvoimapula ammatti.
Erosin itse OAJ:sta sen takia, että vässykät eivät edes persiitä nostaneet norsunluutornistaan kun nämä uudistukset runnottiin läpi.
Opettajat ovat tässäkin väliinputoajia, liian moni on ketjutettu vuosikausia, lomautetaan tai potkitaan kesäksi kortistoon, ja nyt en enää itsekään saa kuin heinäkuusta täyden työttömyyskorvauksen, vaikka kesäkuu ja elokuun puoliväliin saakka lomautettuna.
Eikö sulle makseta lomarahoja työsuhteen päätyttyä? Jos sun työt loppuu toukokuussa, niin eikö sulle palkka makseta vielä kesäkuussa?
Ap onko sulla Pertti Palmrothin kenkiä tai käsilaukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulle makseta lomarahoja työsuhteen päätyttyä? Jos sun työt loppuu toukokuussa, niin eikö sulle palkka makseta vielä kesäkuussa?
Itselle lomarahat tulevat toukokuun viimeinen, toukokuun palkka tulee 15.5. Kesäkuussa saattaa palkka olla satanen joitain lisätöitä.
Älä nyt valehtelemaan ala, työmarkkinatukea saa vaikkei olisi työssäoloehto kertynyt, se on myös työttömyyaetuus
Olen sijaistanut kohta lähes 10 vuotta ja joka kesä samaa kitkuttelua. Leikkausten myötä entistä surkeampi kesä on ollut. Lomarahojen jaksotuksessa menivät kaikki säästöt ja vielä kun leikkasivat lapsikorotukset pois, niin hienoa elätellä suurperhettä täällä minimituilla. Onneksi sain nyt vakiviran. Mutta oikeasti isot sympatiat täältä sinulle ap. Toi on niin väärin.
Mee vakituiseen työhön opettamaan.
Otti silmään tuo yksi kohta " onneksi olen sentään tuhlannut kaikki rahani" joten mielestäni saat ihan ansiosi mukaan. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Yritä päästä*
Ei töihin pelkästään "mennä" 2020-luvun Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi yritystuista ei leikattu
Kyllä. Osakkeenomistajien lihavat osingot on suuryrityksissä edelleen taattu. Sun pitäisi olla iloinen työstä minkä teet yön maan hyväksi
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tai miksi et ole miljonääri? Kaikki voi valita hei mitä ne haluaa elämällään tehdä. Miksi valitsit ton ammatin? Voisit olla myös pääministeri ni sit saisit kesältä rahaa
Jos tuo toistuu vuodesta toiseen, kannattaa säästää jo talvella etukäteen. Niin minä aikoinaan tein, kun tein talvella vuorotöitä ja palkka oli kesäaikaan verrattuna puolitoistakertainen. Menot olivat kuitenkin samat kuukaudesta toiseen.
Tietysti tuo vie mahdollisuuden tukikeinottelulta. Tai voihan tilin pitää aina nollilla ja käteistä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Otti silmään tuo yksi kohta " onneksi olen sentään tuhlannut kaikki rahani" joten mielestäni saat ihan ansiosi mukaan. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
No, itsellä säästöt kuluivat, kun piti maksaa asuntolaina, juoksevat kulut ja ostaa ruokaa lapsille. Voit itse olla 2 kk palkattomalla ilman mitään tuloja. Sitten kun joka vuosi, vuodesta toiseen pitää elää 2 kk omilla säästöillä, niin eipä niitä hirveästi kerrykään. Työntekijöiden kyykyttämistä ja orjuuttamista tuo on.
Juu. Ansiosidonnainen on myös ehtoja täynnä. Kuten tt-tuki ja työttömyystuki. Eli ilmaiseksi töitä tai palkalla. Karenssi on todellinen ja muu heikennys. Tämä ihmisten kiristäminen voisi loppua silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Osakkeenomistajien lihavat osingot on suuryrityksissä edelleen taattu. Sun pitäisi olla iloinen työstä minkä teet yön maan hyväksi
Millainen on lihava osinko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itsellä säästöt kuluivat, kun piti maksaa asuntolaina, juoksevat kulut ja ostaa ruokaa lapsille. Voit itse olla 2 kk palkattomalla ilman mitään tuloja. Sitten kun joka vuosi, vuodesta toiseen pitää elää 2 kk omilla säästöillä, niin eipä niitä hirveästi kerrykään. Työntekijöiden kyykyttämistä ja orjuuttamista tuo on.
Eli ei ole muuta kuin tukikeinottelua, turha selitellä muuta. Tuhlaan vaan kaikki rahat että saan tukia hehhehheee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat ainakin tymarkkinatukea ,miksi olet 2 kk rahattomana?