en saanut ansiosidonnaista vaan jouduin hakemana toimeentulotukea
Olen opettaja määräaikaisessa suhteessa, mutta hallituksen uusien säädösten johdosta (pidempi omavastuu, lomarahajakso jne) en saa kesäkuulta mitään. Onneksi olen sentään tuhlannut kaikki rahani, jotta toimeentulotuki ei jää säästöjen takia saamatta. Jossain syvällä sisimmässäni kuitenkin mietin, että tämä ei ole oikein. Että olen opettanut yli 250 lasta viime lukuvuoden aikana, ja näin minua palkitaan siitä. Ei oikeutta lomaan, eikä työttömyysetuuteen.
Kommentit (37)
Onko se, jota tuuraat määräaikaisena, nyt sitten töissä?
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt valehtelemaan ala, työmarkkinatukea saa vaikkei olisi työssäoloehto kertynyt, se on myös työttömyyaetuus
kannattaisi pitää pää kiinni jos ei tajua mistä on kysymys. Sekotat nyt kaksi asiaa. Eihän ap ole sanonut ettei työehto ole täyttynyt. Hän on puhunut esim. omavastuuajasta, joka on muuten myös työmarkkinatuessa. Idioot ti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt valehtelemaan ala, työmarkkinatukea saa vaikkei olisi työssäoloehto kertynyt, se on myös työttömyyaetuus
mitenkähän tämä asia liittyy yhtään mihinkään?
Aloittaja väittää ettei saa työttömyys etuutta, lue viimeinen lause
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannattaisi pitää pää kiinni jos ei tajua mistä on kysymys. Sekotat nyt kaksi asiaa. Eihän ap ole sanonut ettei työehto ole täyttynyt. Hän on puhunut esim. omavastuuajasta, joka on muuten myös työmarkkinatuessa. Idioot ti
Itse olet, työmarkkinatuessa on viikon omavastuu. Ansiosidonnaisessa lasketaan myös lomakorvaukset lomaksi
Kannattaa siellä kahvipöydässä opettajainhuoneessa vähän kysellä miksi äänestävät kokoomusta oikein porukalla. Sieltähän ne syylliset löytyvät.
Yhteiskunnan kiitos sinunkin työstäsi on yksi suuri keskisormen näyttö. Äänestäkää erilailla, jos haluatte muutosta.
Niin, lomaKORVAUS (ei lomaraha) pitämättömistä lomista jaksotetaan aina työsuhteen päättyessä. Sen jälkeen voit taas saada työttömyyskorvausta.
Miksi opettajien pitäisi olla eri asemassa kuin muut työntekijät?
Lomarahaa tuskin saat. Se on entiseltä nimeltään lomaltapaluuraha ja maksetaan, kun työntekijä palaa vuosilomaltaan saman työnantajan palvelukseen ilman, että työsuhde on katkennut välissä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulle makseta lomarahoja työsuhteen päätyttyä? Jos sun työt loppuu toukokuussa, niin eikö sulle palkka makseta vielä kesäkuussa?
Lomakorvaus.
Taas sama virsi. Olit tätä itkemässä jo aiemmin.
Tässäkin ketjussa inistään, miten ei saa rahaa kahteen kuukauteen. Saapas:
1. kk lomakorvaus (jaksotetaan)
2. kk työttömyyskorvaus. Tämä toki yleensä maksetaan jälkikäteen, mutta kyllä silloin on oikeutettu korvaukseen. Se on ihan sama juttu jokaisen työsuhteen päättyessä, kun hakee tukia ekan kerran.
Oikeesti kannattaa yrittää olla säästössä 1-1,5 kuukauden menojen verran, koska tämän EI PITÄISI TULLA YLLÄTYKSENÄ KENENKÄÄN. Ja KAIKKI tämä on selvitettävissä jo KAUAN etukäteen jos yhtään selvittää omaa työttömyysturvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet, työmarkkinatuessa on viikon omavastuu. Ansiosidonnaisessa lasketaan myös lomakorvaukset lomaksi
minkä vi tun takia sotket tähän työmarkkinatuen? ei sillä ole mitään tekemistä asian kanssa. ap on oikeutettu ansiosidonnaiseen. Pitää idi ootin olla äänessä vaikka ei m itään tajuaisikaan. Ja btw: työmarkkinatuoessa on ihan yhtä pitkä omavastuu kuin ansiosidonnaisessakin: 7 arkipäivää.
Ja lisäksi se loma jaksotetana myös siinä työmarkkinatuessa. Vaikka ap saisi työmarkkinatukeä, niin hän joutuisi silti toimeentulotukiluukulle. Minkä vi tun takia idi oottien pitää vouhkata täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otti silmään tuo yksi kohta " onneksi olen sentään tuhlannut kaikki rahani" joten mielestäni saat ihan ansiosi mukaan. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
No, itsellä säästöt kuluivat, kun piti maksaa asuntolaina, juoksevat kulut ja ostaa ruokaa lapsille. Voit itse olla 2 kk palkattomalla ilman mitään tuloja. Sitten kun joka vuosi, vuodesta toiseen pitää elää 2 kk omilla säästöillä, niin eipä niitä hirveästi kerrykään. Työntekijöiden kyykyttämistä ja orjuuttamista tuo on.
Saat ainakin tymarkkinatukea ,miksi olet 2 kk rahattomana?
Ihan sama omavastuu ja jaksotus siinä työmarkkinatuessakin on. Tämä on nykyään oikeasti ongelma, että työttömyyden alussa kestää kauan ennen kuin alkaa saamaan tukia. Itselläni kesti viime talvena yli 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkäähän nyt. Ei se noin mene, että jos et saa työttömyyden alussa heti ansiosidonnaista, niin voisit hakea siltä ajalta työmarkkinatukea. Kyllä tässä työmarkkinaehto täyttyy.
Kelassa tosin sitten ihmetellään, miksi olet tuhlannut rahasi vaikka tiesit ettet tule saamaan työttömyyskorvauksia heti. Ne tuhlatut rahat voidaan huomioida.
Kuinka pitkä karenssi työsuhteen päätyttyä nykyään sitten on ja mitä lomarahajakso tarkoittaa?
mitenkähän tämä asia liittyy yhtään mihinkään?