Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥--♥ TAMMIKUISET perjantain riennoista sunnuntain virpomisiin ♥--♥

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Tää aamu alko ihan yllättävästi!! Mie mahun kaikkiin farkkuihini :O Ihan totta ja ei oo voinu yhtään jumppailla eli huolimatta masunahan roikkumisesta niin napitki meni kiinni ja pysty hengittään että istumaan!! Vois olla täyellä mahalla sit eri asia :D

Mut kyllä tuo oli sen verran repäsevä homma, ett sai hymyilyttään. Vaikka olo on ollu vähä puutunu muutaman päivän. Olo on onnellinen, mut silti jotenki . .miten sen sanos. . pysähtyny. Paljo oon yrittäny olla menossa ja se onki piristäny, mut jotenki nää kotiaskareet on puuduttanu tän mamin mielen.

Hyvin sanoki ex-työnantaja ku sitä näin, että muista sitten lähtee ulos ja antaa vaan kodin olla, vaikka ois kuinka paikat räjähtäneinä. Sinä päivänä olinki heti aamusta lähteny systerille evakkoon etten koko ajan jotai puuhais mökillä ja väsyttäs sillä itteeni. Tuntu pyykkiä pursuavan joka nurkasta ja muutenkaa ei huvittanu olla neljän seinän sisällä.

Eilen sitten otin unta varastoon ja otin lapsosten kanssa parin tunnin tirsat. Oliki sitä sit eri ihminen sen jälkeen :) Vaikka harmi kyllä tuo uni ei varastossa kauaa vaikuta ;)

Pitääpä katastaa mitä täällä on poristu.

Niin ja huomenna lähetään koko perheen voimin shoppaileen :) :) Mahtavaa. .sitä ootellessa.

Z ja Kossi unosilla ja akka värittämässä prinsessoja

Vierailija
2/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonpaistetta täältä teille kaikille, ellei siellä tuota palloa näy :) Täällä on ollut aivan ihania päiviä, naamasta ollaan jo rusketuttu koko sakki :)

Mies lähti toissapäivänä rakennusmessuille pohjosiin, tulee myöhään illalla tänään. Tosi kivasti olen pärjännyt poitsujen kanssa yksin, vaikka vähän ensin meinas hirvittää. Illat kun meillä tuppaa menemään juoksuksi ja mun sana ei aina se painavin ole tässä talossa :/ Tän päivän ohjelmaksi suunnittelin munien maalaamista ja rairuohon istuttamista sekä tietenkin virpomisvihtojen koristelua.

G: Miten teidän perheessä näkyy Pääsiäinen? Miten vietätte, mitä traditioita? Joko olette aloittaneet touhuilut?

Meillä huomio tänä vuonna enemmän on suuntautunut ristiäisiin, jotka siis 14.pvä. Vaikka ei isot juhlat olekaan, niin silti haluan tehdä pojan juhlista kauniit ja ikimuistoiset (niin kuin isoveljiensäkin). Oma vointi ei kyllä ole mikään maailman paras nyt, mutta äippä ja mummu tulee Suomesta auttelemaan.

Hannes on edelleen aivan ihanan tyytyväinen vauveli :) Miten ihmeessä voi äidinrakkaus olla näin vahva, luulin jo rakastavani noita isoja poikia sydämeni kyllyydestä mutta niin vaan sitä riittää tällekin :) Hannes on kyllä oikea mammanpoika. Isi ei oikeen kelpaa, mutta eipä sitä paljoo näekään, kun Hannes nukkuu oikeestaan silloin kun isi on himassa. Josta menojalkaG: Ei vipata mihinkään suuntaan. Mulle riittää että pääsen treenaan ja kaupoille yksin, kun haluan. Eikä mieskään käy missään, muuta kuin töissä ja silloin tällöin (3kertaa/vuosi?) keilaamassa, lasersotasilla tms. ilman minnuu.

Hermione kirjoitti omasta olostaan ja oliko Monttu, Mirabella vai mammamia myös alavireissä? Nostan myös käteni ylös. Mikähän on, kun kaikki väsyttää henkisesti ja sosiaaliset tilanteet käyneet aivan ylivoimaisiksi. Mie oon aina ollut hyvin hyvin sosiaalinen tyttö, mutta nyt jo kauppareissukin tuntuu ahistavan. Kuten Hermione, myös miekään en mahdu omiin vaatteisiin ja olo on tosi läski ja vähemmän kaunis, täytyy myöntää. Ehkä se vaikuttaa siihen, ettei esim. kaupungilla hirveesti kehtaa liikkua kaikkien kauniitten ihmisten joukossa. Paitsi ettäoishan mulla kyllä kaunis vauva mukana näyteltävänä ;) Mutta se siitä. kyllä kai tää tästä..

Hermione ps: Laitan mailia, kunhan saan sen aikaa istuttua ja ajatukset kokoon ;)

Zatulle onnittelut kilorajapyykin ylittämisestä!

Monttu: Miten Lillukan ihottuma? Mäkin olin ilman maitoo muutaman päivän ja iho rauhoittui, pojan siis. Nyt taas ryyhelmää, en tiedä mitä kiellettyä oon syönyt... Minkä ikäisiltä aletaan testaamaan allergioita?

Mutta ei nyt muuta.. Aattelin tukan värjätä nyt kun pojat vielä sovussa leikkii. Sitten pitääkin alkaa ohjaajaksi ;)

A + Hannes 19.1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää vaan äksyilen ja välistä sit sapettaa ukko nii pahasti et karjuu sille ja käsken asunnon ehtimmään..itkut tulee pienestäkii ja aivot raksuttaa koko ajan ylikierroksilla...ristiäiset huomenna ja ihtee väsyttää nii maan pirusti,taas pitää olla neiti päivänsäde ja hymyillähymyillähymyillä...arggh..

T:MK

Vierailija
4/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Täällä on ainaki niin kylmä ilma ettei kävelylle viititty lähtee. Pihalla kuuhattiin jonku aikaa.

Niin no en nuista kiloista tiiä, mut siis pöksyihin alan mahtuun. Kyllä sitä ainaki 4 kiloo on lähtöpainoon matkaa. Eli kengurupussi ja baarit painaa :D

[b]Kireestä kielijänteestä[b] joku kerran kyseli. Akalla sellanen sanottiin laitoksen tarkastuksissa olevan ja ehkä vaikuttavan puheeseen. No ei oo onneks näin ollu. Kuulosti kyllä hirveelle tuo jänteen napsasu, vaikka ei kuulemma iso homma ois. .

Voi tuhannen lahopää. Jotaki piti kommentoija, mut kas ku en muista. Nyt vois herkutella kaakaolla. .

Vierailija
5/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Piti palata uuestaan, ku en viel jaksa tästä singahtaa ;)

[b]Harrastuksista[/b] jaa eipä täällä sellasia taia vauvoille olla ja enpä kyllä kaipaakkaan. Ite oon sen verran surkee uimaan, just pinnalla pysyn ja jalat pitää aina yltää pohjaan. .joten en kehtais aatellakkaan meneväni vauvauintiin, ku se opetettava oisin mie :D :D

[b]Pääsiäisestä[/b] aina kasvatellaan ruohoja ja maalataan munia. Mämmiä ei tuu ostettua, mut munarikasta pitää olla ;) Eka kerran akka on nyt innostunu virpomisesta, joten tänään haetaan oksia valmiiksi. Huomenna ostaa askartelutarvikkeita ja sit sunnuntaina aattelin ajeluttaa ainaki mummoloissa virpomassa. Ukot saa mun puolesta jäähä kotio. Ainaki kolmessa paikassa ellei neljässäki käyään, mut siis vain sukulaisissa.

Nyt sitten sinne keittiöön päin. .

Vierailija
6/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaarallista tuo koko yön nukkuminen! Meillä nimittäin nähtiin toissa yönä sellainen ihme, ettei J herännyt lainkaan syömään ja mullehan pukkasi siitä heti rintatulehdus! Taisi kyllä olla aika lievä, kuumetta 38 ja lämpimällä suihkulla sai muhkurat rinnoista pois. Enpä oo ennen moista kokenutkaan.

Mulla on nyt tullut kauhea riittämättömyyden tunne peliin. Aluksi tuntui, että näiden kahden kanssa pärjää hienosti ja molemmille riittää aikaa, mutta nyt kun poika on jo päivisin hereillä melko paljon, niin esikoiselle ei aikaa meinaa riittää. Eilen oikein tajusin, etten edes muista milloin oon kunnolla pitänyt tyttöä sylissä!! Ja toinen on vasta 2 v, ihan kamalat fiilikset tuli päälle :( Melkeinpä ollaan aina ulkona silloin kun pikkuveli nukkuu ja vaikka siinä hiekkalaatikolla kovasti touhuillaan, niin ei siinä nyt sentään sylikkäin istuta. Ja kyllähän toinenkin tarvisi kosketusta ja hellyyttä. Ja sitten vielä kun hermo palaa noihin uhmakohtauksiin, niin kyllä tässä tuntee itsensä vähintäänkin maailman huonoimmaksi äidiksi! Miten ihmeessä sitä saisikin jaettua ajan molemmille niin, ettei kumpikaan " kärsi" ja pysyis vielä itsekin järjissään?!

Mullakaan ei tuo menojalka tod. vipata mihinkään suuntaan, tällä iällä on ehtinyt juhlia jo ihan tarpeeksi. Ja vielä kun tuo mahakin roikkuu ällöttävästi, niin ei tosiaan tee mieli lähteä baareilemaan... Miestä tuo meneminen kiinnostaisi aika paljonkin, mutta hyvin kuitenkin itsensä hillitsee. On töiden puolesta niin paljon pois, että yrittää sitten muuten olla viikonloppuja kotona.

Nää on kyllä pieniä murheita, mutta kyllä mua tää mahanahka sapettaa! Miten sitä ekan jälkeen palautuikin heti eikä ois uskonutkaan, että on just synnyttänyt ja nyt sitten nahka vaan venyy ja roikkuu. Ei kai siihen muu auta kuin sinnikäs treenaus, mutta missä ihmeen välissä sitä aina ehtisi... Plaah.

No mutta nyt pyykkivuoren kimppuun. Mukavaa viikonloppua ja valoisampia ajatuksia kaikille terhoille!!

ariella ja j

Vierailija
7/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulla ei tässä paljon ole aikaa kirjoittaa, niin ei mun sentään noin lyhyttä viestiä pitänyt lähettää =)

Zatu: Onnea farkkuihin mahtumisesta!

Mä mahduin yksiin farkkuihin kaks viikkoa synnytyksestä, muita en ole edes kokeillut. Kiloja ei ole montaa jäljellä, mutta muuten tämä kroppa on ällöttävä. Yhtään ei tee mieli ostaa uusia vaatteita, ku en haluaisi pitää tätä ruhoa kauaa. Ja miten minä yritän tilannetta parantaa, no kävin esimerkikisi aamulla kaupassa ostamassa karkkia :/ Mutta nyt yritän alkaa taas harrastamaan liikuntaa enemmän. Sunnuntaina menen sählyyn ja ensi viikolla otan kuntosalikortin taas käyttöön.

Ardisia: Tuliko hyvän värinen tukka? Meillä ei mitään ihmeempiä pääsiäsjuttuja ole. Tai kyllä mä aion tuon tytön sunnuntaina pukea noidaksi ja viedä mummulle virpomaan. Ja pääsiäissunnuntaina meillä käy yöllä kukko munimassa sängyn vieressä oleviin pipoihin...

Cinza: Ihanaa, että teillä on nyt alkanut menemään yöt paremmin!!! Voitais tosiaan nähdä vaikka ensi viikolla Myllyssä. Viestitellään paremmin. Ja tosiaan muut turkulaiset myös tervetulleita.

Ikävää rampata ikkunassa kurkkimassa nukkuuko tyttö, ku se itkuhälytin hajos. Nytkin olisi maistunut päikkärit, mut en kyllä kuule tänne sohvalle saakka itkua.

Katsku ja neiti 12 vkoa

Vierailija
8/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää oli Jasminin neuvola ja hän on nyt 4980g ja 57.5cm,ja aina kyllä kehuvat että hyvin kasvaa ja on tosi iloisen näköinen vauveli..mulla on nyt ollu pari päivää tosi ällö olo ja se alkaa aina heti kun herää,ja tänää melkei piti jo iha oksentaakki mut ei iha,lähellä oli,ja sitte jotku ruokien hajutki etoo,ja sitte mua myös jomottaa oikeelta munasarjoista,saas nähä mitä se enteilee..

mä oon niin tykästyny semmosiin emmaljungan rattaisiin ne ois aivan pakko saada jotka on mustat väriltään ja vaaleenpunaset raidat,ne on ai´van ihkut:)mut eipä tässä nyt muuta tuu mieleen,hyvät viikonloput teille kaikille!!

mansemamma ja Jasmin 2.5kk

Vierailija
9/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki tammikuiset!

Olen noin kuukauden ajan teihin taustalla tutustunut ja kovasti haluaisin itseni esitellä ja joukkoonne liittyä =) Olisiko se mahdollista?

Ilmeisesti tämä ryhmä on perustettu jo odotusaikana(?), itselläni oli raskausaika niin mahdotonta kiirettä (vuorotyö,remontti, muutto jne.) etten silloin edes hoksannut tällaista foorumia, mutta nyt olisi niin mukava jakaa vauva-arkea muiden kanssa.

Meidän pikkuinen miehenalku syntyi 6.1 ja on myös esikoisemme.

Terveisin Rainy

Vierailija
10/26 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ardisia: Mie olin sen 8 päivää maidottomalla eli jätin kaikki maitotuoteet ja maitoproteiinia sisältävät pois ruokavaliosta. Tuon viikon aikana Lillukan iho parani huomattavasti, muutama pikkuinen näppy jäi silmien alle, mutta muuten iho näytti terveltä. Muualtakin vartalolta karheus tuntui vähentyvän. Toissapäivänä aloin taas syömään maitotuotteita, eli päivän aikana meni muutama juustoviipale, suklaata (vähänkö teki tiukkaa olla viikko ilman suklaata...) ja jäätelöä. Seuraavana aamuna tytön posket ja silmien ympärykset lehottivat punaisena ja näppyisinä, että miusta aika rajusti reagoi. Muutenkin neiti on ollut paljon levottomampi nyt pari päivää, eikä taas nuku päiväunia.

Neuvolaan soittelin ja käskivät kääntyä oman lääkärin puoleen, joka sit laittaa lähetteen keskussairaalaan allergiatutkimuksiin. Ens viikolla on puhelinaika lääkärille ja katellaan sit, kuinka nopeesti päästään tutkimuksiin. Toivottavasti pian. Ainakin siihen asti jatkan omaa maidotonta dieettiä ja siinä onkin sitten tärkeää muistaa ottaa kalciumia 800-1000 mg vuorokaudessa, jottei tule puutosta.

Kerroit, että Hanneksen posket näppyyntyi dieetistä huolimatta. Muistatko, söitkö esim. kananmunaa? Se on myös melko allergisoiva aines, samoin vehnä. Kyselepä neuvolasta apuja, sieltä kyllä ohjaavat oikeaan suuntaan.

Tsemppiä teille! Ei oo helppoa yrittää selvittää, mikä tekee vauvalle huonon olon.

T: Monttu

Vierailija
11/26 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tää ihana kevätsää kun on ajanut kaikki pois koneilta ulos pihahommiin!

Ainakin täällä on harava pysynyt kädessä imuria paremmin ja kahvit maistuu tuplasti paremmalta ulkona juotuna (samoin pulla....!)

Meillä nyt pari yötä taas nukuttu hyvin (kopkop...) kolmen " tunnin-välein-tissillä" -yön jälkeen!

Ja poitsu mennyt takas omaan sänkyynsä ennen aamukuutta ja nukkunut 8 asti!! Ihanan virkeä olo itelläänkin....:)

Pullasta (!)muuten aasinsiltaa pitkin ZATULLE ONNITTELUT farkkuihin mahtumisesta!

Itekin pari viikkoa sitten sain farkut jalkaan, mutta ovat mallia stretch joten en laske sitä vielä " oikeaksi" ....! 10 kg kun olis vielä pudotettavaa ja sitten vois yrittää noita tavallisia farkkuja, toivottavasti kesällä! .Eikä tällä herkuttelulla toivoakaan! Nytkin edessä kahvi + vaniljakierrepulla.....:/

PÄÄSIÄIS G - meillä lapsesta saakka juhlittu pääsiäistä perheen kesken syöden hyvin, virvottu (kerran jopa aikuisiässä....:), kasvatettu ruohot sekä jemmailtu suklaamunia!

Pashaa teen joka vuosi ja vien isovanhemmille viemisinä.

Tänävuonna me skipataan pääsiäispäivälliset kun järkättiin ne viime vuonna ja mennään systerille syömään!

Ja rairuohon tilalla mulla kasvaa herneenversot ikkunalaudalla!

ARDISIA- äidinrakkaus on väkevä tunne, sinä sen sanoit! Nyt vasta tiedän mitä sillä tarkoitetaan, tuntuu etten saa tarpeekseni pikkuisen nuuskuttelusta ja hellimisestä....Ihan tulee tippa linssiin välillä kun rakastaa tuota jätkänalkua niiiiiin paljon! Sitä ei taida muut kun äidit ymmärtää....;)

VAUVAN HARRASTUKSISTA- ajattelin aluksi mennä vauvauintiin, mutta taidan jättää väliin. En oo muutenkaan kerho/muskari/mammakahvila-tyyppiä, puuhastelen ja meen mieluummin omaan tahtiin pojan kanssa silloin kun siltä tuntuu ja jaksaa!

Mulla on oma sisko kotona lastensa kanssa, samoin paras ystäväni, joten ajan sinne päiväkahville kun on juttuseuraa vailla tai jutellaan puhelimessa.

Isänikin tekee kotoota käsin töitä joten pakataan usein vaunut ja ittemme autoon ja ajetaan sinne! Samalla tulee nähtyä sitten koko sisarusparvi kun kaikki muut paitsi me asuu vierekkäin! (oltiin fiksuja ja otettiin pieni " hajurako" sukulaisiin muuttamalla 14 kilsan päähän....!)

ALAVIRETTÄ ollut liikkeellä, ettei olis sitä kuuluisaa kevätmasennusta...? Toivottavasti kaikki saavat uutta puhtia kesän lähestymisestä ja auringosta ettei mee pahemmaksi!

Minulla on valitettavasti läheltä esimerkki hoitamatta jääneestä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta (tai ainakin kaikki merkit siihen viittaavat...): kuulin juuri toissapäivänä että veljeni vaimo on jättämässä hänet ja on jopa valmis jättämään poikansa (vajaa vuoden ikäinen) isälleen....

On ollut jo alavireinen jonkin aikaa eikä viihdy siellä missä asuvat, ei pidä naapureista (siis asuvat vanhempieni sekä siskoni naapurissa muttei halua olla heidän kanssaan tekemisissä muuta kun pakollisissa juhlissa.), ei jaksa kotona olemista pojan kanssa, kun ehtii kuulemma joka paikkaan nyt kun konttaa eikä saa mitään rauhaa kotona ym.ym. Ollaan jo jonkin aikaa epäilty että olis masentunut (heillä ollut ongelmia lapsen sairastelun kanssa joka varmasti rasittanut parisuhdetta.) mutta nyt sitten tilanne kärjistynyt näin pahaksi....

Ovat juuri vajaa 2 v. sitten menneet naimisiin ja rakentaneet talon.

Mikä on myös surullista on että ovat kovin nuoria eivätkä välttämättä ymmärrä mitä tekevät( 24 ja 26 v.)...

Että tällaista kriisinpoikasta meidän perheessä....

Olenkin nyt rampannut joka päivä juttelemassa veljeni ja isäni kanssa jotka kummatkin ovat aika tunteellisia ja hajoamispisteessä asian vuoksi...Neuvoa en osaa paljoa, (vaikkakin meillä oli ero aikanaan 5 vaille valmis vuoden mietinnän jälkeen kun päädyttiin takas yhteen ja tässä nyt ollaan!) ja yritinkin veljelleni sanoa etteivät tekisi mitään liian hätiköityä mitä sitten katuvat....

Mutta nythän siis hänen vaimonsa haluaa erota, ei veljeni.

Yritän vaan ajatella heidän pikkuista poikaansa joka tällä hetkellä tarvitsee kumpaakin vanhempaansa!

Veljeni ei halua jäädä mistään hänen kehityksestään paitsi eikä hänen vaimonsa taas halua olla se joka vie lapsen isältään joten sen takia valmis jättämään hänet isälleen....kurja tilanne.

Sori, tästä tuli taas pitkä vuodatus, kiitos kun " kuuntelitte" ....

Tuntuu että oli pakko saada purkaa jonnekin, mietin tätä asiaa kokoajan.

Mutta nyt taidan mennä pihalle miettimään haravointia ja sillätavalla tyhjentämään pääni, iltapäivästä suuntaan taas vaunuilemaan poitsun kanssa & veljeni kuuntelijaksi!

Mukavaa viikonlopun jatkoa & munarikasta virpomispäivää!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
12/26 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juuri kun alkoi taas päästä jyvälle melkein kaikkien kuulumisista niin tietysti tulin kipeeksi :/

Alkoi kurkkukivulla ja tuli sitten pientä kuumetta ja yskää yms. Hoidoksi Nasolinia ja Strepsilsiä ja silloin tällöin buranaa. Nyt on jo hyvä olo, enää vähän yskittää ja ääni on nuhainen. Onneksi tytsiin ei tarttunut moinen tauti, miten nuo voivatkin olla noin hyvin suojattuna kaikkea vastaan !?

Harmi kun missasin just sitten kauneimman viikon -noin niinkuin kelien puolesta, olin ajatellut lenkkeileväni tytsin kanssa ja katin kontit sitten.. En viikoksi luvattiin kylmempää, kunhan nyt pysyisi siedettävissä lukemissa kuitenkin.

Tässä pikakuulumisia !!

Mary ja tytsi 11vko 2pv

- Ajatella, että ensi viikolla ollaan jo 3kk!!! KÄÄÄK mihin tämä aika on hurahtanut, melkein tuli aamulla tippa linssiin kun viikkasin pyykkejä ja samalla järjestin tytsin vaatehyllyjä ja laitoin sivuun PIENEKSI JÄÄNEITÄ bodyja ja potkareita!! Eihän se nyt VOI olla vielä niin iso että vaatteita jää PIENEKSI, eihän...?? Varmaan oon vain pessy liian kuumassa ja kutistuneet...

Kohta se lähtee hoitoon ja sitten kouluun ja muuttaa pois *niiiisk*

Vierailija
13/26 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tai sitten mä oon jotenkin nyt missannut jotain...

Kun te toivottelette toisillenne mukavaa virpomissunnuntaita....??? Eikös se oo vasta viikon päästä..pääsiäisenä?

Vai onko tästäkin niin monta eri käytäntöä eri puolilla suomea?

Meilläpäin virvotaan aika paljon lankalauantaina eli pääsiäis lauantaina.

Vierailija
14/26 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARY, oon ihan yhtä pihalla näistä " oikeista" virpomispäivistä kun moni muukin.... kuhan toivottelin, sillä toiset virpoo huomenna, toiset ens viikonloppuna (ruotsin-, ja suomenkieliset eri päivinä, on joku mua joskus valistanut....?)

Tarkentakaapas viisaammat!!!

Mukavaa päivänjatkoa, virvoitte tai ette!

Itse toivon munarikasta pääsiäistä, kuten viime vuonnakin ja kuinkas kävi, tulos eli " kindermunamme" , leikkii tuolla lattialla....;)

Pupina

Vierailija
15/26 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Ajattelin Rainyn rohkaisemana itsekin liittyä joukkoonne. Olen 23 v ja esikoisemme Milja kohta kolme kuukautta, syntyi 4.1. Odotusaikana en minäkään hoksannut, että tätä kautta olisi mahdollista tutustua samassa tilanteessa oleviin, mutta ehkä nyt...

Ja siitä virpomisesta. Eikös sitä Palmusunnuntaina ole ollut tapana harrastaa, ainakin niissä paikoissa missä misä olen asunut. Tosin kai eri paikoissa voi olla eri tapoja.

Vierailija
16/26 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvin KAKKA-KIKKOJA!!! Eli sanokaahan miten olette saaneet vauvan mahan toimimaan? Poika ei ole kakannut nyt 7päivään ja se kun nyt vaivaa...Luumumehua olen jo keittänyt...

Ja meillä päästetään trullit vauhtiin viikon päästä lauantaina.

Nyt pitää mennä kun poika heräilee vaunuista ja isosiskokin ähisee jo sängyssä.

Morjens!

Vierailija
17/26 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ilma, harmi kun tuulee niin ei tunnu niin lämpimältä.

Flickan vesirokko on äitynyt aika pahaksi, rokko näppyä on joka paikassa ja PALJON. Käytiin näyttämässä lääkärillä kun kuumettakin tuppas, saatiin ohjeeksi antaa panadolia, kylpyjä ja ilmakylpyjä että rokot ei äityis vielä pahemmaksi. Käytiin ostamassa kanssa vesirokko salvaa. Eilen sitten kakkosellekin tuli rokko ja sekin on aivan kaamee jo nyt. koko penis, selkä, pää ja kaula on pienen rokko näpyn peitossa.

Kaveri joka on terv.hoit. sanoi että usein sisaruksilta saatu rokko pahempi ja meidän tapauksessa tää pitää paikkansa :((

Kakasta: mä oon antanut mallas uutetta jota saa apteekista ja n pv siitä on aina kakka tullut. Meilläkin kakataan harvoin, aika yleistähän se on täysin rintaruokitulla vauvalla. Esikolla oli joskun 10pv väliä.

Virpomisesta: kun mä olin pieni niin me virvottiin pääsiäis lauantaina. Olen ruotsinkielinen ja Helsingissä oli vielä silloin paljon alueita jossa oli vain ruotsinkielisiä joten virpominen oli luontevaa silloin. mutta nykyään ainakin suurinosa pk-seudun ruotsinkieliset virpoo palmusunnuntaina, koska pelkkiä ruotsinkielisiä alueita on aika kortilla nykyään.

Nyt kahvin keitton

-MM- ja flickan 10+2

Vierailija
18/26 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelyn: käytin viikolla meidän neitiä neuvolalääkärissä ja samalla kysyin häneltä ohjeita kuinka kauan vauva saa olla kakkaamatta että pitäisi jotain tehdä, niin lääkäri antoi neuvoksi että viikon verran ja sitten voi kuulema antaa levolacia ja kuumemittarilla voi " mitata kuumeen" . Meillä tuo kuumeen mittaaminen on auttanut kummallakin kerralla kun kakkojen välillä on ollut useampi päivä, ekakerralla kakka tuli samantien ja toisella kertaa tunnin päästä joten tuosta levolacista ei ole kokemusta.

Lapset käyvät huomenna aamulla kavereidensa luona virpomassa, muuten ei mitään erikoisia pääsisäis perinteitä ole muuta kuin syödään hyvin ja vietetään aikaa sukulaisten kanssa, tai no onhan sekin jo oikeastaan perinne( kolmas kerta) että pidämme ristiäiset joka kolmas vuosi 1.pääsiäispäivä, tosin se perinne loppuu tähän vuoteen ;)

Vierailija
19/26 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvon varvon vitsasella

Paukuttelen pajusella:

Sula läski lyllymästä

liha liika lellumasta

ihra kaikkoa kavala,

suksi suohon selluliitti!

Hyvää Pääsiäistä !

[color=darkviolet]Heh :D eli täällä p-pohjanmaalla tietääkseni virvotaan tänään. Akan kans on pajunoksia koristeltu tässä. Sitten lähetään pikku loitsumiskierrokselle. Akka on jo jännityksestä sekasi. .eikä etes oo viel syöty saati meikattu.

Aurinkoista mieltä kaikille :)

Vierailija
20/26 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä käynyt pihan lapset virpomassa. Toivottavasti ei tule enää virpojia, kun munat loppuivat :)

Poitsu se vaan kasvaa ja kehittyy. Viime viikolla lahjoitin kaverilleni poitsun pieniksi jääneitä vaatteita ja niitä oli jo yksi kassillinen. Pikkuisen kirpaisi, mutta mitä niitä enää säästelemäänkään.

Taas mulle kävi tämä klassinen muistikatkos kun rupesin kirjoittamaan. Rauhassa lueskelin ensin ketjun ja päätin ruveta kirjoittamaan, niin johan unohtui kaikki.

Minä en saa itsestäni irti tuota kilojen karistamista. Ylimääräistä on ihan sikana, mutta jotenkin vaan herkuttelu vetää puoleensa. Raskauskilot lähti kyllä vajaan kahden viikon kuluessa synnytyksestä, mutta nämä ylimääräiset 15 kiloa pitäisi karistaa. Ja kesäkin tulee ja pitäisi uskaltautua shortseihin. Hui mikä ajatus!

Täälläkään ei muuten tule kakkaa päivittäin. Kaippa tuo poitsu on niin järeää kaliiberia, että kaikki maito menee energiaksi.

kovasti olen yrittänyt opettaa poikaa tutille ja tuttipullolle, mutta pikkuisen laihoin tuloksin. Kahden viikon kuluttua olisi yksi iltameno ja isin pitäisi syöttää poikaa pullosta. Saas nähdä pääseekö tämä mamma lähtemään...

Mistä aasinsilta galluppiin:

Menog: Tekisi mieli lähteä käymään tuulettamassa päätä. Ja jos poika oppii pullolle niin lähdenkin kahden viikon kuluttua - ainakin syömään ulos. Ja jos hyvin menee nin ehkä parille kaljalle.

Vauvasta ei olisi yhtään kiire päästä eroon, mutta tuon uhmiksen kanssa palaa hihat sen verran usein, että sen puolesta tekisi hyvää päästä vähän kotiympyröistä.

Mies ei käy juuri koskaan missään. Itse kehoitan häntä aina lähtemään, jos kaverit on jotain järjestämässä.

Nyt lähden vähän kaappeja siivoamaan!

Aurinkoista sunnuntain jatkoa!

Taneli+ poitsu s.8.1

Niin ja tervetuloa uudet kirjoittajat!