Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥--♥ TAMMIKUISET perjantain riennoista sunnuntain virpomisiin ♥--♥

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen kuulumisia..sikäli mikäli pieni mies malttaa nukahtaa vaunuihin. Mies lähti leikkikentälle tyttöjen kanssa ja jätti poikasen vaunuihin, " kyllähän se sinne nukahtaa" .. nyt on kitissyt tuolla jo jonkin aikaa, unesta ei tietoakaan. *hmph*

Käytiin viime viikolla pojan 2kk neuvolassa ja pieni mies oli jo 60cm pitkä, 5800g. Kovaa vauhtia kyllä kasvaa ja kaihoten silmäilen pieneksi jääneitä bodeja ja paitoja, kuten Marykin. Poika seurustelee jo kovasti ja on jo muka niiin iso, ei enää ihan pikkuinen vauva. Kyllä tuntuu mukavalta, kun osaa nauttia nyt tästä vauva-ajasta toisella lailla kuin 2 ensimmäisen kanssa. Taas kerran on huomannut miten nopeasti se menee ohi..

MenojalkaG: ei juurikaan menota minnekään. Synnytyksen jälkeinen paniikkihäiriö ja siihen liittyvät epätodelliset olot ei juurikaan rohkaise sosiaaliseen elämään. Viime viikolla hain ensimmäistä kertaa tuohoon vaivaan apua hypnoosista ja varsin mukavalta tuntuu tuon ensimmäisen istunnon jälkeen. Tyyristähän se on, mutta maksaisin vaikka enemmänkin paniikkitilojen häädöstä.. Perjantaina käydään syömässä vanhalla kaveriporukalla. Ensi viikolla opetan poikaa pullolle, niin voisin siemaista ruuan kanssa pari lasia viiniä.

Ardisia kirjoitteli tyynestä vauvastaan. Meiltä löytyy täältä toinen samanmoinen. Aivan ihmeellistä, miten poika voikin olla niin tyytyväinen oloonsa :o Välillä tulee ihan olo, etten tiedä vauva-ajan vaivoista/harmeista mitään, kun lapset muuttuu lukumäärän myötä entistä tyynemmiksi. Ihana tietysti niin, ei voi valittaa.

Pupinalle voimia veljen tilanteen tukemiseen. Kurja varmasti katsoa vierestä tuollaista tilannetta varsinkin kun omat auttamiskonstit on vähissä. Olisivatko halukkaita menemään puhumaan jonkun ulkopuolisen kanssa? Esim. seurakunnan alaiset perheasiainneuvottelukeskukset ovat hyviä paikkoja tuollaisten asioiden selvittelyyn. Ja vaikkei siellä löytyisikään uutta alkua ja sopua, voisivat mahd erota paremmassa sovussa. Nuoria tosiaan ovat vielä, toivottavasti eivät tee mitään hätiköityä. Silloin helposti löytäisi itsensä toistamasta samoja virheitä uudessa suhteessa.

Taitaa lähestulkoon kaikilla tammivauvoilla olla jo nimet. Meidän vauva saa nimen vasta 2 viikon päästä. Samalle viikonlopulle osuu anopin 60v päivä ja velipuolen isän hautajaiset. Aikamoinen viikonloppu tiedossa, mitenkähän saadaan kaikki järjestymään sopivalla tavalla.. Ristiäispäivää täytyy ainakin siirtää siunaustilaisuuden takia. Paljon mahtuu yhteen viikonloppuun, elämän koko kaari.

Jahas, heräshän poika vaunuista..Saa mies kuulla naispuhujaa, kun tulee kotiin ;)

Hyviä vointeja kaikille ja lämpimiä päiviä!

t. L ja poika lilleröinen 63päivää

Vierailija
22/26 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin rouva tänään tokas pihalla, että hän kyllä vaunuttelisi ja veisi vauvaani jos vain hänen polvet kestäisivät, kun kerran on sitä vatsavaivaakin tytöllä.. voi tsiisus! siis ihan kun en liikkuisi tai hoitaisi lastani itse! mies lepytellyt minua, että hyväähän hän vain tarkoitti.. kai ne nämä hormoonit saa veren kiehumaan pienistä asioista :( muutenkin tuppaa ihmiset tarjoamaan apuaan, vaikkei edes kunnolla tunneta. näytän varmaan sellaiselta sitten, ettei vauvan hoito kiinnosta? :( toki olen väsynyt ja välillä on apaattinen olo, mutta kyllä tytteli on ykkönen minulle!

yöt ollaan nukuttu 21-1 ja 1:30-4. sitten onkin heräilty 1-2h välein klo 8 asti kunnes noustaan sängystä. eli aikas hyvin jo :)

huomen tulee ikkunoiden pesijä meille, ihanaa!

cec ja tyttö 8+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on tullut virvottua? Meillä ei harmikseni käynyt yhtään virpojaa, mutta se oli aika oletettavaa kun kerrostalomme alaovi on aina lukossa...

Ajattelin, että voisinpas nyt esitellä itseni hieman tarkemmin.

Olen 26-vuotias ja poika syntyi 6.1 Kätilöopistolla Haikaranpesässä. Synnytys sujui suhteellisen mukavasti, vaikka kestikin pitempään kuin olin kuvitellut. Poika on alusta saakka ollut " helppohoitoinen" kaveri, masuvaivoja ei juurikaan ole ollut ja yöt on alusta saakka nukuttu 2-3 tunnin pätkissä. Välillä hänen vain täytyy saada tankata läheisyyttä jolloin nukkumisen aloittaminen onnistuu ainoastaan äidin/isän rintakehän päällä makoillen ja muutoin yö jatkuu sitten perhepedissä. Välillä taas sitten halutaan olla itsenäisiä ja nukahtaa yksinään pinnikseen =)

Maanantaina meillä oli 3kk neuvola ja mitat olivat 6500g ja 60cm, hyvin ollaan rintamaidolla kasvettu. Rokote aiheutti pientä ärtyisyyttä pariksi päiväksi ja toisena päivänä oli kuumetta. Tässä viikon aikana herra on löytänyt kätensä ja oppinut niillä tarttumaan & viemään esineet suuhunsa, tosin äidin käsi on toistaiseksi ollut mieluisin leikkikalu =) Myös hänen oma käsi maistuu vähän liian hyvälle ja tutti on jäänyt kakkoseksi, toivon ettei käden/sormien imemisestä tule tapaa, siitä kun ei niin helposti sitten päästä eroon.

MenoG: Itse olen jo jonkin verran käynyt omissa riennoissa, kuten harrastamassa ja koulussa (amk:n erikoistumisopintoja).

Ens perjantaina olen lähdössä ihan aikuisten oikeasti ulos ja viihteelle =) Saas nähdä nouseeko jo ensimmäinen olut päähän =D

Mieheni ei juurikaan harrasta ulkona käymistä, mutta saunailtoihin yms. osallistuu silloin tällöin. Harrastamassa hän käy 4 iltana viikossa.

Yritän vastailla muihin gallupeihin myöhemmin, nyt sitteristä vaaditaan seuraa!

Vierailija
24/26 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäisellä puhkes perjantaina vesirokko ja viime yönä se oikeen lehahti todella pahaksi. Rokkoa on joka paikassa tervettä ihoa ei juurikaan löydy. Varsinkin penis ja kivekset ja koko pää on sen peitossa. Poika vaa itkee ja vaikeroi, kipua on ihan kauheesti kuumekin on kova (39c) ja lääkkeet ei sitä oikeen laske. Kun hampaita pesin niin näin että suussakin on monta rakkulaa. Onneks nukahti nyt, toivottavasti tää yö on helpompi.

Huomenna vien lääkäriin jos ei yhtään parempi.

Tyttökin varmaan vaistoo tän tilanteen ja on levottomampi ja itkuisempi. Muuten tyttö on kyllä hyvin toipumassa omasta rokostaan.

Virpojia meillä on käynnyt kohtalaisen hyvin. Se onkin ollut poikien ainoa ilo tänään. Isompikaan ei oo päässyt ulos kun nää kaks rokkosta lasta on joutunut kantaa kokoajan.

Nyt iltapalalle ja sitten pehkuun jos tyttö vaan antaa luvan ;)

-MM- ja tyttö 2.5kk

Vierailija
25/26 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Tai nyt ei kyllä hirveesti hymyilytä. Kossi ei suostunu suihkuunkaa enää tänään. Amme on siis tuottanu huuhtohysteriaa. Siis tosissaan menee sekasin ja itku on ihan hervotonta jonku aikaa. Suihkun luulin onnistuvan, mut en tiiä oliko ukolla liian lämmin vesi vai mikä oli, ku nyt ei onnistunu ruiskuttelu alkuunkaa.

Sain sit miekkosen rauhottuun ja khh:een altaassa pesin. Mut sekin pääty huutoon. Vaihoin otetta ja siittä Kossi suivaantu lopullisesti. Piti äskön mua rinnuksista kii, ku syötin. Ja imemisen lomassa nyyhkytteli reppana pieni. Jospa joku pesuhomma saahaan onnistumaan.

Ihanaa :) nyt kopasta kuuluu vaimeaa juttelua. Alkaa pinnasuojus oleen valmis, joten kohta saa siirtyä tilavempaan petiin. Meinas hermot palaa totaalisesti koko ompeluun. Muuten meni hyvin, mutta ku piti saaha suojus ommeltua ympyräksi niin. . .nyt se on jotenki. Pitää täs joku päivä yrittää jäähtynein tuntein katastaa sitä ja viritellä kiinnittämisnauhat.

Akan kans tehtiin tänään vähä maakuntakierrosta ja käytiin kolme mummoo virpomassa. Tahto akalla olla ramppikuumetta, joten aika monasti minä sain lorun luritella ja akka sit heilutti oksaa :) :) Kävihän tuo noinki. Nyt on namia yllin kyllin kaapissa ja possuki sai masuunsa kolikoita.

Nyt jos katastas teiän kuulumisia. .

[b]Ariella [/b]vähä samoja tunteita mulla on ollu kans, ett aluksi tuntu että hyvinhän hoidan lapset ja mökin. Kai alko väsymys painamaan, ku nyt välillä on ihan päinvastaset fiilikset. Akka tuntuu jäävän välillä " heitteille" , mut kuulemma omasta mielestään ei oo jätetty huomiotta. Voi anna masurepun repsottaa. Kyllä se siittä johonki kutistuu. Näin ainaki ite aattelen ja annan asian olla. Tuntuu jotenki toisarvoselta mulla ainaki.

[b]Mansemamma [/b]:O kuulostaa vähä sille, että kirjottelet kohta myös o-puolella! Vai?

[b]Rainy ja Meninas[/b] teretulemast eiköhän tänne sekaan vielä mahu.

[b]Pupina [/b] elä herkutteluja jätä. Mä en ainakkaa aio. Tuntuu ettei päivääkään mene ettenkö jotain hyvää jostain kaapista löydä. Tulevalla viikolla saa luvan kanssa mussuttaa kaakkua, ku on ristiäiset. .

Toivottavasti veljesi saa vaimonsa kanssa asiat selviämään. Nuorina solmitut liitot tuntuu joskus saavan osakseen enempi kolhuja. Siinä herkästi kai kasvaa erilleen, jos toinen ei esim. ole saanut elää " kunnolla" nuoruutta suhdetta ennen.

[b]Mary[/b] toivottavasti sait pöpön häädettyä eikä tytsi oo saanu tartuntaa.

[b]Evelyn[/b] luumusosetta sekotin veteen ja sitä annoin Kossille. En tiiä auttoko se pelkästään vai jo antamani hieronnat ja " kuumeen mittaukset" , mut parisen tuntia siittä ku oli lusikallisen luumuvettä saanu niin kakka tuli 6 päivän panttauksen jälkeen.

[b]Moominmamma[/b] voimia hirmusesti sairaitten lapsosten hoitoon.

[b]Lyyti[/b] toivottavasti hypnoosi, jos ei mikkään muu auttaa sinulla *halaa*. Ja toivon myös, että tuulettumisreissusta tulee onnistunut ja virkistyt kaverien seurassa :)

[b]Ceciliah[/b] tiiän tunteen! Mulla menee joskus anopin heitot vauvalle " eikö ne ossaa sua hoitaa" yli ja otan ne ihteeni. Vaikka ei niillä sen kummemmin mittää tarkota. Eka kerran varsinki, ku tuollasen kuulin niin tunsin itteni loukkaantuneeksi hyvän aikaa.

Ei mutta nyt on pakko kipittää iltapesulle ja peiton alle. Viime yö jäi vähä lyhkäseksi ja päivä on ollu yhtä tohinaa.

Heissulivei :)

Vierailija
26/26 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin ollaan palailtu jo viikko sit mutta meillä olleet lapset kipeinä ni ei ole oikein ehtinyt vierailemaan täällä.

Isoin maha/flunssataudissa, keskimmäisellä ja pienimmällä nuhaa. Käytiin torstaina polttamassa poitsun nenää ku tulee aina nuhan aikaan hirmuisesti verta vähän väliä. Perjantaina sit isomman vuoro käydä lääkärissä; suussa rakkuloita, kipeitä sellaisia, eikä syönyt kunnolla muutamaan päivään.

Tänään käyty virpomassa, aivan sikana saivat munia. Jennakin sai, tosin taitaa mennä muitten suuhun sekä siinä mukana sai pehmopupun.

Jenna kasvaa ja syö kovasti. " Ilmiannan itseni" . Annan meinaan jo meitin neitille maissivelliä sekä muutaman lusikallisen päivässä hedelmäsoseita. Pelkkää maitoa jos juo niin päivässä menee reilusti yli litra ja unet on 3-5t luokkaa. Mut nyt kun on saanut viikon verran velliä niin unien pituus on kasvanut 6-8t lähes joka yö. Päivälläkin nukkuu 4-5t unia. Pari viikkoa Jenna nukkui noita 6-8t unia pelkällä maidolla mut sit vaihtui unet noihin lyhyempiin ennen kun aloitin vellit ja soseet. Olen aloittanut samalla lailla kahden edellisen kanssa.

Nyt yritän taas lukea päivittäin viestejä et pysyn kärryillä. Laitoin muuten menemään kuvia Sindalle meidän neitistä sekä hänen kummeistaan laitettavaksi blogiin.

Birgit ja Jenna 2kk10pvä (tai ainakin sinnepäin)