Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä totuudessa on niin vaikeaa?

Vierailija
14.07.2025 |

Olipa kyse miltei mistä tahansa. Oli se sitten politiikkaa, yksityiselämää, työelämää, sotaa.

Esim. miksei suoraan sanota, että Suomessa on työpaikkapula ja sen takia työttömiä?

Mikä on niin vaikeaa räväyttää sitä faktaa rehellisesti päin naamaa? Miksi kaikissa asioissa kierrellään totuutta? Mä en oikeasti ymmärrä. Suoraan vaan tiskiin raaka fakta, kyllä se siitä.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yleisesti ottaen paljon kiinnostuneempia egostaan kuin totuudesta. Miksi on niin älyttömän vaikeaa sekin, että myöntää olleensa väärässä? Miettikää, miten aniharvoin tätä kuulee esimerkiksi poliitikkojen suusta.

Vierailija
22/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisyyteen kuuluu taipumus värittää asioita niin että omaa vastuuta vähennetään.

Toisaalta on myös ilmiö ylivastuullisuus jossa kannetaan muiden töpeksintää. Eli ei nuo ole aina niin helppoja juttuja käytännössä kun on paljon lusikoita sopassa. Moni saattaa passiivisuuttaan esistää pahaa ja olla jopa tietoinen tästä. Sitten voi aina sanoa ettei tiennyt.

Eli kyllä totuudellisuus on aina vaativampaa kuin lurittelu, värittely, satuilu mutta se on myös tapa ja tietoinen pyrkimys. Jopa sellainen jopa ei voi kytkeä pois päältä. Moni näistä rohkeiksi kutsutuista tokaisee että he tekevät vain omantuntonta mukaan. Silti omatuntokin voi joskus eksyttää, erehtyä jos asiat on tulkittu väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuhun laskeutuminen oli suurin kusetus ikinä

Niin olikin, näkeehän sen nyt paljaalla silmälläkin, että kuu on ylhäällä, ja sinne noustiin. 

Vierailija
24/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat yleisesti ottaen paljon kiinnostuneempia egostaan kuin totuudesta. Miksi on niin älyttömän vaikeaa sekin, että myöntää olleensa väärässä? Miettikää, miten aniharvoin tätä kuulee esimerkiksi poliitikkojen suusta.

Narsistin vakiopiirre tämä erehtymättömyys.

Samasta syystä hyvin moni on jo menettänyt luottamuksensa politiikkaan. Liikaa kaiken maailman näyttelijöitä ja oman elämänsä superstaareja naamaansa ja hehkutustaan naistenlehdissä esittelemääsä. Niin mikäs näiden tehtävä alun perin olikaan? Myydä jotain tuotetta?

Vierailija
25/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten oikeastaan on totuus? Hyvin perusteltu tosi uskomus? Mutta kun me emme tiedä varmaksi mikä kaikki on totta. Sehän on se vaikeus

Tämä on minusta paras vastaus tähän mennessä. Monet ihmiset toivoisivat, että mustavalkoinen totuus tai ei-totuus erilaisista asioista olisi olemassa, mutta harvemmin on. Keneltä se 'oikea' totuus kuullaan? 

Vierailija
26/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan tuosta tuon yksityiselämän käsittelyyn. Meillä mies SUUTTUU VÄLITTÖMÄSTI jos hänelle kertoo miten asia tai asiat ovat, aivan järkyttävä tyyppi, hän suuttuu aivan jokaisesta totuudesta, olen päättänyt niin, että hän haluaa kuulla vain satuja, sillä tavalla hänen kanssaan tulee paremmin toimeen, eli tyyliin. Ei minulla ole vatsa kipeä, vaikka olisi tai, ei joku aiheuttanut kolhua autooni K-marketin parkkipaikalla, vaikka aiheutti. Ei nyt ole kuuma, vaikka onkin. Ei sähkölasku ole iso, vaikka onkin. 

Kerropa mulle totuus siitä, miksi olet tuollaisen ääliön kanssa.

TOTUUS lienee se, että en enää välitä miten hän reagoi ja jatkan asian kanssa siten kun sen kanssa kuuluu mennä, ei me olla paita ja peppu, jos hän suuttuu, suuttukoon, ei se minun etenemistä häiritse eikä hän sitten enää laita hanttiin kun olen asiat jo päättänyt, jos tiedostan millainen mieheni on, en voi häntä muuttaa, eikä kyllä hän minua, joten matka jatkuu, ei hän pysty minua määräämään siten, että totuus ei ole totuutta vaan satua, monta kertaa hän on joutunut perääntymään ja matka jatkuu...loppujen lopuksi aika simppeliä jos ei itse hikeenny heti samalla tavalla.

Vierailija
27/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narratiivien maailma.

Ihmisille myydään joka paikassa erilaisia narratiiveja, maailmankuvia, joilla ihmiset löytävät oman lokeronsa ja saman henkiset ihmiset. Tällaisia kuplia on paljon helpompi ohjata kuin suuria väkijoukkoja, jotka vuorovaikuttavat keskenään.

Vierailija
28/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueeton ja objektiivinen totuus vaarantaa poliittisen utopian ja ideologian...

Vierailija
29/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nosto

Painu jo vi***un nostoinesi!

Upupupupup

Vierailija
30/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan tuosta tuon yksityiselämän käsittelyyn. Meillä mies SUUTTUU VÄLITTÖMÄSTI jos hänelle kertoo miten asia tai asiat ovat, aivan järkyttävä tyyppi, hän suuttuu aivan jokaisesta totuudesta, olen päättänyt niin, että hän haluaa kuulla vain satuja, sillä tavalla hänen kanssaan tulee paremmin toimeen, eli tyyliin. Ei minulla ole vatsa kipeä, vaikka olisi tai, ei joku aiheuttanut kolhua autooni K-marketin parkkipaikalla, vaikka aiheutti. Ei nyt ole kuuma, vaikka onkin. Ei sähkölasku ole iso, vaikka onkin. 

:D

On sulla mies.

On, hän on sekä avioero mies että ei avioeromies, jatketaan TOISTAISEKSI, kunnes iltasadut venyvät liian pitkiksi. Minullakin on suu ja osaan sitä käyttää, ei minun mies ole minun lakipykälä, riidat vaativat aina uhrinsa, sitten taas kohti uusia kolhuja.

Vierailija
31/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on usein vaikea, ruma, hankala, kiusallinen, sotkuinen ja tuskallinen.

Eli kaikkea muuta mitä nykykulttuuri uskottelee hyvän elämän olevan eli ekstaattista fantasiaa ja jatkuvia voittoja eri elämänalueilla. Kaikki järjestyy kuin tilauksesta ja etenee suunnitellusti. Kun tuleekin virheitä ja epämukavia yllätyksiä ne hämärretään, kielletään tai tulkitaan uuskielisesti, kunhan mitään ei vain muuteta.

Tuolla lailla kuplat rakentuvat, itsepetokselle. Kun puuttuu rohkeutta nähdä se miten asiat oikeasti ovat eli huonosti tai vielä huonommin. Kupla välttelee oikeita ongelmia mutta keksii kyllä turvallisia ongelmia tilalle, sellaisia joita ei vilpittömästi yritä ratkaista. Eli bluffaa, obfuskoi.

Vierailija
32/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot syyttävät työttömiä, SYNTIPUKKEJA - jottei heidän omaa huonoa työpanostaan huomata ja heitä syytetä - myös korruptiota on tottakai taustalla, eliittiä ei kiinnostakaan tavan kansalaisten elämä ja toimeentulo tai Suomen kohtalo.

Tyhmät tai työstänsä rasittuneet tavan työlliset ostavat sitten tämän syntipukkiteorian ja syyttävät kilpaa työttömiä.

Vierailija
33/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako herra vääpeli rehellisen vastauksen kysymykseen, vai sotilaallisen vastauksen...

Vierailija
34/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei virallista, mutta todellista ja toisinpäin.

Vierailija
35/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis halutaan elää jossain kuplassa? Miksei raaka totuus kelpaa? En oikeasti tajua.

Se on poliitikkojen tapa, syyllistetään muita ku ei kehdata myöntää omia ja edellisten hallitusten tekemiä järjettömiä mokia! Ei taantumassa leikellä, taantumassa tuetaan jolla ylläpidetään/parannetaan työllisyyttä ja bruttokansantuotetta, sitä kautta verotuloja...

Vierailija
36/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
37/72 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että se pitää kohdata ja myöntää,  jota suurin osa ihmisistä ei pysty tekemään. kun on omasta mielestä niin viksu ja älykäs ja oikeat.  mielipiteet vaikka mielipiteet, on kuin perseen reikä joka löytyy kaikilta, ja siten on se todellinen totuus mitenkä se asia on.😀🤣😅tässä se ongelma

Vierailija
38/72 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen epätotuuksien uuskieli on tyypillistä yhteiskunnalle, jossa politiikka on poliitikoille lähinnä uravalinta ja sitä tehdään vain, jotta saataisiin lisää ääniä seuraavissa vaaleissa, teoilla ei väliä. Sitä pitää yhtä lailla yllä myös Suomen valtava julkinen sektori, jossa viranomaiset saavat palkkaa siitä, että samat ongelmat pysyvät mahdollisimman kauan. 

Vierailija
39/72 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kertoa, että rahat menevät eläkeläisiin.

Vierailija
40/72 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kertoa, että rahat menevät eläkeläisiin.

Ihmisille tulee hirveetä, kun perikunnan asuntoja ei saa myytyä, kun iso osa työikäisistä ei saa vakituista työpaikkaa eikä asuntovelkaa.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi