Kunpi on vakavampi rikos: pysäköidä invapaikalle vai pysäköidä perheparkki-paikalle
Kommentit (76)
Itse ihmettelen invapaikkojen suurta määrää suurten kauppakeskusten yhteydessä. Niin kuin miten ihmeessä vaikka Ideaparkissa liikkuminen on vähemmän raskasta kuin ulkona parkkipaikalla muutama kymmenen metriä lisää? Lasten kanssa taas voi olla hengenvaarallista jos uhmaikäinen pinkaisee juoksuun samalla kun on vaikka lastenrattaissa kädet varattuna
Hai, meille käy kumpi vaa joka on lähinnää kauppasen ovee jottaa Mirandaa pääsee noppeesti rahtihameen kans karkuun
mertsii ja mirandaa
Invapaikalle pysäköi siihen oikeutettujen lisäksi vain apinat, idiootit ja tietty suomalaiseen kulttuuriin 500 vuoden kuluessa edelleen integroitumaton kansanosa.
Kivahan se on jos perheruutu on vapaana kun tulen kauppaan, mutta ei mua ainakaan kiinnosta alkaa moralisoimaan jos siellä joku lapseton pysäköi. Mulla ja lapsilla on terveet jalat ja kasvatuksessa noudatan kuria ja järjestystä, niin kävely julkisilla paikoilla ei ole ongelma. Ja kyllä, lapsia on kolme kpl, pahimmillaan kaikki olivat sellaisia turvaistuin ikäisiä. M42
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen invapaikkojen suurta määrää suurten kauppakeskusten yhteydessä. Niin kuin miten ihmeessä vaikka Ideaparkissa liikkuminen on vähemmän raskasta kuin ulkona parkkipaikalla muutama kymmenen metriä lisää? Lasten kanssa taas voi olla hengenvaarallista jos uhmaikäinen pinkaisee juoksuun samalla kun on vaikka lastenrattaissa kädet varattuna
Mä ihmettelen kun monissa kauppakeskuksien parkkihalleissa ei ole juurikaan edes suojateitä. Kauheen kiva mennä "perheiden puolesta, enemmän perhemarket" yms kauppoihin kun saa seikkailla lasten kanssa liikenteen seassa puikkelehtien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senioriparkkeja tarvitaan, käyttävät perhepaikkoja
Huonosti liikkuville senioreille voisi ehkä pyytää invakortin pysäköintiä varten? On kuitenkin väärin viedä lapsiperheille varattu paikka, koska ne ovat myös turvallisuussyistä lähellä kaupan ovia, ettei pienet lapset liikkuisi autojen välissä.
Ei sellaista noin vaan saa. Hyvä kun saavat edes aikaa terveyskeskukseen, vaikka olisi tarve. Ei ne ole mitenkään laissa varattu vain lapsiperheille eikä mikään velvoita kaikkia kauppoja tällaisia järjestämään. Silloin niihin kyllä saa pysäköidä kuka vaan. Ja niillä vanhuksillekin on tarve päästä lähelle ovia.
Ei sitä välttämättä saa terveyskeskuksesta. Pitää hakea lääkärinlausunto, eikä tk nykyään kirjoittele tuollaisia. voit toki kysyä jos tk kirjoittaa, mutta varaudu varaamaan yksityiselle aika lausunnon saamiseksi. Sitten lausunto lähetetään Traficomiin ja Traficomista tulee invaparkkitunnus. Voi saada liikkumisen tai näkövamman perusteella. Pelkkä vanhuusiän kaihi ei yleensä täytä näkövamman vaatimusta. Mutta liikkumisen kriteeri täyttyy usein, eli "Liikkuminen on mahdollista vain apuneuvoon raskaasti nojaten ja lyhyitä matkoja kerrallaan, vaikeat liikerajoitukset useissa nivelissä." Lisäksi liikuntavamman merkitystä arvioidaan myös itsenäisen kävelyn perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei ole rikos, mutta inva-paikalle pysäköinti ilman invalupaa on törkeää.
Perhepaikalle pysäköinti yksin on kyseenalaista, mutta ei törkeää samalla tavalla kuin invapaikalla. Perhepaikkoja ei ole läheskään jokapaikassa ja ne on vaan leveämpiä paikkoja, että ovet saa paremmin auki.
Invapaikkaa käyttävän on hankittava lupa. Otappa selvää, miten luvan saa ja mistä! Kun invalupaa ei pysäköitäessä ole, tulee pirkolta/patelta sakkolappu ikkunaan. Perhepaikkaa ei pirkkopate pysty kontroloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei ole rikos.
Kuitenkin virhepysäköinnistä sakotetaan. Voit vapaasti valita, kummasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senioriparkkeja tarvitaan, käyttävät perhepaikkoja
Huonosti liikkuville senioreille voisi ehkä pyytää invakortin pysäköintiä varten? On kuitenkin väärin viedä lapsiperheille varattu paikka, koska ne ovat myös turvallisuussyistä lähellä kaupan ovia, ettei pienet lapset liikkuisi autojen välissä.
Vastuuvapaus vanhemmille?
Vierailija kirjoitti:
Invapaikalle en parkkeeraa koskaan mutta perhepaikalle aina kun sellainen on olemassa.
Syy miksi on se, että ajan melko kalliilla autolla ja normaali paikalta saa siihen ystävällisten (=kateellisten) ihmisten tarkoituksella tekemiä kolhuja ja/tai naarmuja.
Ja narsismi ottaa vallan?! Miksi ihmeessä koet, että autoasi kajehitaan?! Halpa auto ei ole= persaukisuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Invapaikalle en parkkeeraa koskaan mutta perhepaikalle aina kun sellainen on olemassa.
Syy miksi on se, että ajan melko kalliilla autolla ja normaali paikalta saa siihen ystävällisten (=kateellisten) ihmisten tarkoituksella tekemiä kolhuja ja/tai naarmuja.
Ja narsismi ottaa vallan?! Miksi ihmeessä koet, että autoasi kajehitaan?! Halpa auto ei ole= persaukisuus!
Ehkä siksi että autoni maksoi 94k.
Ja kyllä, tässä asiassa olen reilusti narsisti koska niitä "kajeellisten" kolhuja olen jo muutamia maksanut enkä minä puhunut kenenkään persaukisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, tässä asiassa olen reilusti narsisti koska niitä "kajeellisten" kolhuja olen jo muutamia maksanut enkä minä puhunut kenenkään persaukisuudesta.
Ja väität vielä hintalapun kans, että kateus syynä?! No, mutta kuitennii se vähän kalliimpi auto. . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän parkkipaikoilla kolhitaan autoa ku autoa, ei ole kateellisten ihmisten panettelua. Oletko ajatellut, että joku kalliimman auton omistaja voi olla yksi heistä. Vit-tuko tuoki kottero miten sattuu pysäköity 😇
Amerikassa kaikki paikat ovat invapaikkoja ja perhepaikkoja kun vertaa Suomeen. Siellä ei mahdu autot eikä ihmiset pikkuruutuihin 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja väität vielä hintalapun kans, että kateus syynä?! No, mutta kuitennii se vähän kalliimpi auto. . .
Mene töihin niin ehkä sinäkin voit sitten ostaa sitten vähän kalliimman auton.
Ai niin, ja jätät ne vasemmistolaiset kaverisi ja ajatusmaailmasi niin pääset kukaties tuosta kateudestasi eroon. Sitten ei myöskään kiristä niin paljoa päästä.
76/76
mulla ei oo ajokorttia 😉. Sanoin myös itseni irti, jotta saan kesän vain olla öllöttää. Syssymmällä taas töihin ja ens kesän kotona. En ole edes työtön työnhakija 😅