Kunpi on vakavampi rikos: pysäköidä invapaikalle vai pysäköidä perheparkki-paikalle
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää ne perhepaikat myös lasten kanssa liikkuville. Ihan hanurista yrittää vauvan turvakaukaloa saada mahtumaan välillä auton ovista, kun ei ole tilaa avata tarpeeksi.
Itse päätit lapsesi hankkia. Perhepaikalle saa pysäköidä kuka tahansa.
Perhepaikat on tarkoitettu lasten kanssa asioiville. Ihan voit ottaa lapsia mukaan kauppaan, niin voit sitten pysäköidä perhepaikalle. Ei niiden tarvitse olla omia lapsia. Huomaat sitten ehkä, miksi niitä perhepaikkojakin on.
Vierailija kirjoitti:
Senioriparkkeja tarvitaan, käyttävät perhepaikkoja
Huonosti liikkuville senioreille voisi ehkä pyytää invakortin pysäköintiä varten? On kuitenkin väärin viedä lapsiperheille varattu paikka, koska ne ovat myös turvallisuussyistä lähellä kaupan ovia, ettei pienet lapset liikkuisi autojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei ole rikos, mutta inva-paikalle pysäköinti ilman invalupaa on törkeää.
Perhepaikalle pysäköinti yksin on kyseenalaista, mutta ei törkeää samalla tavalla kuin invapaikalla. Perhepaikkoja ei ole läheskään jokapaikassa ja ne on vaan leveämpiä paikkoja, että ovet saa paremmin auki.
Kyllä siitä sakot taitaa saada, jos invapaikalle pysäköi ilman asianmukaisia papereita. Mun tuttu pysäkoi invatunnuksella "kiellettyyn" paikkaan ja lappuliisa joutui perumaan pysäköintivirhemaksun. Ei ollut huomannut ja huomioinut korttia.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei ole rikos.
No ei kai ihan virallisesti rikos mutta pysäköintivirhe kuitenkin, jos invapaikalle menee ilman lupaa. Eli onko se nyt sitten "rike" eikä "rikos" jos nyt aletaan nysväämään sanoja, vai onko pysäköintivirhe vielä noiden ulkopuolelle jäävä asia? Ainakin jollain yksityisen valvonnan alueella kyseessä taitaa olla "sopimus" jonka perusteella laskutetaan valvontamaksu.
Perheparkkien tarpeeton käyttö on ihan vaan itsekkyyttä, laiskuutta tai kusipäisyyttä, vaikka onkin lain puolesta sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti liikkuville senioreille voisi ehkä pyytää invakortin pysäköintiä varten? On kuitenkin väärin viedä lapsiperheille varattu paikka, koska ne ovat myös turvallisuussyistä lähellä kaupan ovia, ettei pienet lapset liikkuisi autojen välissä.
Ei sellaista noin vaan saa. Hyvä kun saavat edes aikaa terveyskeskukseen, vaikka olisi tarve. Ei ne ole mitenkään laissa varattu vain lapsiperheille eikä mikään velvoita kaikkia kauppoja tällaisia järjestämään. Silloin niihin kyllä saa pysäköidä kuka vaan. Ja niillä vanhuksillekin on tarve päästä lähelle ovia.
Vierailija kirjoitti:
Jätän aina auton perheparkkiin, oli perhe mukana tai ei. Pienempi riski siihen että joku torspo kolhii ovet lommoille, eikä mikään laki kiellä pysäköimästä niihin vaikka olisi yksin liikkeellä. Olen jättänyt joskus prätkänkin perhepaikalle.
Opettele parkkeeraamaan oikein keskelle ruutua niin ei ole omatkaan ovet lommoilla 🙂 Perhe paikoille ajaa ilman lapsia ne, jotka ei tavalliseen ruutuun vajavaisilla taidoillaan autoa saa. Parempi vielä kun otat vaikka taksin, todennäköisesti liikkumisesi liikenteessäkin perustuu siihen, että muut pystyvät ennakoimaan törttöilyjäsi ...
Inva-paikalle en pysäköi ikinä, mutta olen pysäköinyt ilman lastakin perheparkkiin, sillä usein kaikki paikat ovat tyhjiä. Silloin mietin, että autossa olen minä ja sisäinen lapsi, joten pysököinti on ok. Meilläkin pitäisi olla naisten parkkipaikkoja kuten Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Yhden isomman marketin perheparkki on lähellä Alkon ovea. Usein siinä näkeekin parkissa isän ja aikamiespojat. Se käy ostoksilla jonka jalat vielä kantavat.
Niin? He ovat perhe.
Perheparkki on hyvä, koska syrjemmällä ja tyhjälle alueelle parkkeeraminen ei auta. Aina jonkun on pysäköitävä auto viereen.
Invapaikan oikeat käyttäjät eli potilaat eivät ehkä pysty käymään kaupassa ollenkaan ilman invapaikkaa. Lapsiperheet ovat yleensä vain laiskoja.
Jos vierekkäin niin poikittain, että yltää molempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista noin vaan saa. Hyvä kun saavat edes aikaa terveyskeskukseen, vaikka olisi tarve. Ei ne ole mitenkään laissa varattu vain lapsiperheille eikä mikään velvoita kaikkia kauppoja tällaisia järjestämään. Silloin niihin kyllä saa pysäköidä kuka vaan. Ja niillä vanhuksillekin on tarve päästä lähelle ovia.
Aika noloa pysäköidä sellaiselle paikalle, joka ei ole sinulle tarkoitettu. Kauppa on päättänyt varata ne paikat lapsiperheille. Ei sinulle. Ja todellakin saa invakortin, jos liikkuu niin huonosti. Saahan sen vaikka millä pitkäaikaisdiagnooseilla. Ilmeisesti et ole edes kysynyt. Tai sitten todellinen syy on vain itsekkyys, laiskuus ja muista piittaamattomuus.
Miten voi mennä ihmisillä niin tunteisiin terveen ihmisen auton pysäköiminen invaparkkiin? Asia ei KYYLILLE kuulu pätkän vertaa, vaan viranomaisille. Hankkikaa KYYLÄT elämä!
Invapaikalle ilman lupaa pysäköiminen maksaa Saksassa € 55,00. Sen lisäksi väärin pysäköity auto voidaan hinata pois paikalta ja autoilija maksaa hinauskustannukset.
Invapaikalle en parkkeeraa koskaan mutta perhepaikalle aina kun sellainen on olemassa.
Syy miksi on se, että ajan melko kalliilla autolla ja normaali paikalta saa siihen ystävällisten (=kateellisten) ihmisten tarkoituksella tekemiä kolhuja ja/tai naarmuja.
Hai, kumpikaan ei ole rikos. Mie pysäköin miun auton sille kumpi on lähempänä kaupan ovea.
Käytän aina perheparkkia, invapaikkaa en ikinä. Perheparkki on hyvä kun on leveä, ei juntit kolhi auton kylkiä.
Mies ajoi kerran perhepaikalle kun minulla oli polvi tohjona,kepit ja piti LIdlistä konkata hakemaan kuukautissuojia ym juttuja joita mies ei osaa ostaa. En ollut päässyt edes autosta kun joku äm mä kuikki takapenkille ja rähisi että missä lapset. Vaikeni kyllä kun nousin keppeineni autosta. Kun palasi autolle,sama nart tu päivysti siinä röökiä vetämässä ja teki mieli kysyä,että mikäs perheparkki-poliisi se sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Mies ajoi kerran perhepaikalle kun minulla oli polvi tohjona,kepit ja piti LIdlistä konkata hakemaan kuukautissuojia ym juttuja joita mies ei osaa ostaa. En ollut päässyt edes autosta kun joku äm mä kuikki takapenkille ja rähisi että missä lapset. Vaikeni kyllä kun nousin keppeineni autosta. Kun palasi autolle,sama nart tu päivysti siinä röökiä vetämässä ja teki mieli kysyä,että mikäs perheparkki-poliisi se sinä olet.
KYYLÄT ne jaksaa puuttua asioihin, jotka eivät heille kuulu.
Perhepaikat on myös lisäksi lähellä ovia siksi, ettei lapset joutuisi vaaraan parkkipaikalla. Lapsia on vaikea nähdä, kun liikkuvat autojen välissä. On siis törkeää, jos aikuinen pysäköi turhaan perhepaikalle.