Missä sellaisen ihmisen kannattaa asua, joka ei koskaan löydä kavereita?
Olen maalta kotoisin ja maalle on aina sydän vetänyt. Olen kuitenkin asunut kaupungeissa siinä toivossa, että saisin ystäviä. Mulla ei ole lapsuuden jälkeen ollut ystäviä, vaikka olen kai kaikin puolin tavallinen, mutta varmaan vähän liian ujo kolmekymppinen nainen. Siellä täällä muutama tuttu jota satunnaisesti olen tavannut, viimeksi helmikuussa kävin yhden tutun kanssa kahvilla. Mutta tosiaan, alan luovuttaa sen suhteen että saisin koskaan ystäviä. Joten, kannattaisiko ajoittain ahdistavaa yksinäisyyttä kokea kaupungissa vai sittenkin maalla, jossa ainakin olisi vähän lähempänä vanhemmat ja pari siskoa? Maalla olisi helpompi pitää myös lemmikkejä, nyt mulla on yksi kissa mutta voisi olla enemmänkin. Vai onko se maalle muutto sit kuitenkin lopullinen sosiaalinen itsem...a
Kommentit (28)
Ei niitä ystäviä saa kaupungistakaan jos itsessä on joku juttu miksei ihmiset tykkää.
Tanssipaikan läheisyydessä. Siellä tapaat ikäisiäsi, kaupungeissa tätä mahdollisuutta ei juurikaan ole.
Muuta maalle, jos se parantaa elämäsi laatua ja sinulla on siellä ihmissuhteita.
Ei mullakaan ole yhtään kaveria. Mutta on todella sosiaalinen mies. En enää edes kaipaa kavereita, tai tunne itseäni yksinäiseksi.
Forssassa, siellä kellään ei ole kavereita. Tai Porissa. Sama homma.
Olisin lähempänä siskoa ja vanhempia. Eläimiä. Ja voihan sattumalta tulla uusia tuttuja.
mene harrastuksiin,vapaa ehtoistoimintaan jne ystävän voi löytää vahingossa,vaikkei löytäis sydän ystävää voi löytää harrastuskavereita. jos tykkäät eläimistä joku eläinsuojelu yhdistys tms.toiminta.
Turkua suosittelen, et varmasti saa kavereita joten ei pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Tanssipaikan läheisyydessä. Siellä tapaat ikäisiäsi, kaupungeissa tätä mahdollisuutta ei juurikaan ole.
Haha, ap kummittelee siellä jossain puskissa kunnes poliisi vie pois.
Oletko autisti, diagnosoimaton sellainen? Kokeilepa etsiä autistien vertaisryhmiä. Ja muuta ihmeessä paikkaan, jossa on kotoisampi olo.
Maalle jos siellä voit pitää eläimiä. Menisin myös mukaan johonkin vapaaehtoistoimintaan, itsekin olen saanut jonkinmoisia kavereita sellaisesta, vaikka en ole hyvä ihmisten kanssa.
Mitä tarkoitat kaupungilla? Joku maakuntakeskittymä on aivan yhtä sisäänpäin lämpenevö kuin muukin maaseutu.
Vierailija kirjoitti:
Maalle jos siellä voit pitää eläimiä. Menisin myös mukaan johonkin vapaaehtoistoimintaan, itsekin olen saanut jonkinmoisia kavereita sellaisesta, vaikka en ole hyvä ihmisten kanssa.
99 prosenttia noista ryhmistä on lukossa sille ydinporukalle... Muilta kerätään pääsymaksut
Joku ehdotti vapaaehtoistyötä. Kokeile sitä ja ole avoin erilaisille ihmisille. Koet siinä olevasi hyödyksi toisille ihmisille vielä.
En tiedä kuinka suuressa kaupungissa asut nyt, mutta kokemukseni mukaan kaupungissa ihmiset ovat helposti aika etäisiä. Pienemmällä paikkakunnalla voisi olla helpompi tutustua ihmisiin, jollei nyt aivan korpeen muuta, missä ei ole ketään.
Vierailija kirjoitti:
Olisin lähempänä siskoa ja vanhempia. Eläimiä. Ja voihan sattumalta tulla uusia tuttuja.
Sellaisessa paikassa on paras, missä koet olosi turvalliseksi. Sitä kautta löydät kavereita ja ystäviä, kun olet oma itsesi.
Muuta ulkomaille. Kanada hyvä vaihtoehto.
Maalla jos kerran siellä on ihmissuhteita. Vanhemmatkaan ei elä ikuisesti.