Psykiatria vie ihmiseltä ihmisarvon
Ei saa kärsiäkään ihmisenä, yritetään vieraannuttaa ihminen elämästä itsestään. Kärsimys ja sen aiheuttamat tunteet jotka kertovat ihmisyydestä, SIELU, itseasiassa yritetään lakaista maton alle, neutralisoida kemiallisesti, yritetään tehdä ihmisen kokemus epävalidiksi ja halventaa leimaamalla ihminen sairaaksi ja kohtelemalla häntä tuona leimana.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntee, että oma ihmisarvo ja arvokkuus ei tule kohdatuksi, raja kulkee siinä. Raja on ehdoton ja päättää keskustelun. Epäröidä ei tarvitse.
Kyse on paitsi ymmärtämättömyydestä myös ihmisen vallankäytöstä, kontrollista.
Mutta kaikkia ongelmia ei tarvitse yrittääkään ratkaista. Voi vain pyrkiä oman olemuksensa autenttisuuteen. Kaikista meistä löytyy niin valoa kuin varjoakin.
SIELU, ihmisen ytimen pyhä tie, rakkaus, joka ei ole vain ohimeneviä tunteita vaan pysyvä minuuden rakenteena, elämä, joka on aina jotakin ihmistä suurempaa, tietoisuus, joka on korkeampi kuin mitä "ammattiapu" tarjoaa - samastuminen tähän tietoisuuteen omassa minuudessa antaa sisäisen kompassin, jonka avulla voi elää todeksi omaa ainutlaatuisuuttaan.
On niitäkin joiden sisäinen moraalinen k
Se eristäminen on joskus sosiaalista. Ja hyvä niin. Pahantekijä kyllä tuntee sen sisällään. Tietää että normaali yhteiskunta ei hyväksy häntä ja hänen tapaansa toimia. Ei pääse elämässään enää mihinkään.
Tuohan on paljon halvempaa kuin fyysinen eristäminen vankiloineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Niin on. Voin ottaa elämäni valintoineen ja kokea sen tuomat kärsimykset ja ilot, mutta KIITOS annetaanko minun myös olla? Että silkkaa pahuutta on vielä kestettävä? Senkö valitsin?
Ap
Karma on pahuuden seuraus.
Ok, esim jos sinä tai vaikka läheisesi joutuu onnettomuteen, se johtuu siitä että "karma on pahuuden seuraus"?
Ap
Ainoat vakavasti loukkaantuneet tuntemani ihmiset ovat olleet sielultaan erittäin pahoja. Ja pahuus on jatkunut myös loukkaantumisen jälkeen, koska he eivät tietenkään ajatelleet, että "mitä tein väärin ansaitakseni tämän onnetomuuden?" vaan syyttävät ja ovat katkeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Niin on. Voin ottaa elämäni valintoineen ja kokea sen tuomat kärsimykset ja ilot, mutta KIITOS annetaanko minun myös olla? Että silkkaa pahuutta on vielä kestettävä? Senkö valitsin?
Ap
Ok, esim jos sinä tai vaikka läheisesi joutuu onnettomuteen, se johtuu siitä että "karma on pahuuden seuraus"?
Ap
Eli minun ei tarvitse osoittaa mitään empatiaa kurjuutta kokeville, todeta vain, että se johtuu heidän pahuudestaan? Aika eri mitä Jeesus opetti.
Ap
Niin karma on pakanaoppi, uushenkisten ihmisten harhautus. He toistelevat papukaijoina YouTubesta oppimiaan henkisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Ap
Ap
Ainoat vakavasti loukkaantuneet tuntemani ihmiset ovat olleet sielultaan erittäin pahoja. Ja pahuus on jatkunut myös loukkaantumisen jälkeen, koska he eivät tietenkään ajatelleet, että "mitä tein väärin ansaitakseni tämän onnetomuuden?" vaan syyttävät ja ovat katkeria.
Minun täytyy olla logiikallasi sitten sielultani erinomaisen hyvä, koska olen selvinnyt kuin ihmeen kautta siitä väkivallasta jota minulle on aiheutettu. Tämä ei kuitenkaan estä minua puhumasta tuota väkivaltaa vastaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Ap
Ap
Eli minun ei tarvitse osoittaa mitään empatiaa kurjuutta kokeville, todeta vain, että se johtuu heidän pahuudestaan? Aika eri mitä Jeesus opetti.
Ap
Niin karma on pakanaoppi, uushenkisten ihmisten harhautus. He toist
Karma on sama kuin synti, paitsi että toisin kuin kristinuskossa synnit saa anteeksi, karmansa kanssa on elettävä ja se on selätettävä itse.
Olen nähnyt monen pahantekijän tekevän pahaa toisille ja tehden sitä silti, että tietävät sen olevan väärin ja satuttavan toisia. Naureskellen.
Jumalakin lakkaa kuulemasta tällaisten ihmisten rukouksia, se lukee raamatussakin. Anteeksianto vaatii katumuksen ja pyrkimyksen kohti parempaa. Paatunut ei saa armoa.
Tällainen ihminen on karmansa vanki. Useammin he kuolevat ennemmin kuin vapautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Ap
Ap
Ainoat vakavasti loukkaantuneet tuntemani ihmiset ovat olleet sielultaan erittäin pahoja. Ja pahuus on jatkunut myös loukkaantumisen jälkeen, koska he eivät tietenkään ajatelleet, että "mitä tein väärin ansaitakseni tämän onnetomuuden?" vaan sy
Ehkäpä olet.
Mutta raamatussa sanotaan, että kun demonit on ajettu pois, ne palaavat seitsenkertaisina, ellei tilaa täytetä jollakin muulla.
Niin kauan kun puhut väkivallasta, tilaat sitä lisää elämääsi. Sinun tulisi keskittyä niihin asioihin, mitä haluat elämääsi lisää. Viimeinen askel paranemista on jättää menneisyytensä menneisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos paykiatria toimisi, terapiakulujen nousun pitäisi näkyä vähentyneinä mt-ongelmina. Niiden nousu on kuitenkin enemmänkin lisännyt ongelmia. Alalla ei ole mitään tulosvastuuta. Oikeanlaista terapiaa on, mutta sitä voi olla hankalaa löytää. Life coach voi tuottaa parempia tuloksia kuin psykologian maisteri.
Terapiakuluissa on yritetty säästää korvaamalla psykoterapiaa kaikenlaisilla keskusteluilla ja ryhmillä yms. Keskustelu kerran kuukaudesssa sairaanhoitajan tai sosiaaliohjaajan kanssa ei voi korvata tiivistä psykoterapeutin antamaa psykoterapiaa. Ei myöskään mikään päämäärätön ryhmässä puuhastelu. Nämä säästöt tulevat erittäin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ihmisillä pitäisi olla omat rajat. Ja myös kohtelussa. Oli se mikä tahansa lääketiede tai paikka, asia.
Kunnioittaako tämä psyykkisesti sairastunut muiden rajoja?
Jos ei kunnioita niin miksi sellaista pitäisi paapoa ja ylistää?
Vaikka viestini poistettiin, niin edelleen ap ylireagoi tuntemattomien viesteihin. Viestit eivät oikeuta toivomaan toisille pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka viestini poistettiin, niin edelleen ap ylireagoi tuntemattomien viesteihin. Viestit eivät oikeuta toivomaan toisille pahaa.
Näin se on.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset eivät opi muuten, kunnes itse kokevat saman pahan. Sitä empatiaa ei toisille muuten löydy, sen kun haukutaan vain toisia. Siksi toivon, ihan omaksi parhaaksen, opiksi nimittäin. Empatiakyvyn lisäämiseksi, joka on puutteellinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset eivät opi muuten, kunnes itse kokevat saman pahan. Sitä empatiaa ei toisille muuten löydy, sen kun haukutaan vain toisia. Siksi toivon, ihan omaksi parhaaksen, opiksi nimittäin. Empatiakyvyn lisäämiseksi, joka on puutteellinen.
Ap
Et vaikuta siltä että sinulla olisi aitoa kykyä empatiaan. Oletko miettinyt mistä se voisi johtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et vaikuta siltä että sinulla olisi aitoa kykyä empatiaan. Oletko miettinyt mistä se voisi johtua?
Minulla ei ole kykyä empatiaan niitä kohtaan, joilla ei ole sitä minua kohtaan.
Ap
Nimenomaan Kelan tarjoaman kuntoutuspsykoterapian käyttö on moninkertaistunut 20 vuoden aikana. Myös lääkkeiden käyttö on moninkertaistunut etenkin lapsilla ja nuorilla ilman vahvaa näyttöä siitä, että psyykkinen vointi olisi keskimäärin merkittävästi huonontunut. Silti pitkät sairaspoissaolot ovat kasvaneet mt-syistä ja työkyvyttömyyseläkkeet samalla tasolla, kuin 1995, jolloin mt-paveluihin panostettiin murto-osa nykyisestä. Ja tavoitteena on ollut nimenomaan panostaa lievempiin haasteisiin ennaltaehkäisyn.