kotitalouksilla oli keskimäärin 40616 euroa talletuksissa eli käyttö- ja säästötileillä
Kommentit (62)
Oho, vielä tulee hiukan asumistukea.
Missä Orpo ja Purra?
"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.
Mutta 18-24 - vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
Mulla on reilut 19 000e tilillä, vajentui viimeviilkolla 2200e kun hammaslääkäri halusi keraamisesta hampaasta ja purentakiskosta kaikkine skannerikuluineen tuon verran
puolisolla on relut 21 000e
yhteisellä tai tilillä on 42 560e
s-pankissa on 960e kertyneitä bonuksia, joita käytetään tankkaukseen
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpa paljon
Yllätti tuo, että kotitalouksilla on käyttötilillä yli 25 000 euroa - omalla käyttötililläni on tällä hetkellä ehkä 40 euroa ja loput reilu 30 000 euroa on säästötileillä.
Seuraavaksi voisi tehdä tutkimusen paljonko 18-30 vuotiailla on löysää rahaa makaamassa milläkin tilillä.
Mulla on käyttötilillä 70 senttiä. Lompakossa on reilu euro. Siinä mun rahat. Ei ole kaikilla todellakaan mitään säästöjä ja sijoituksia. Kaikki menee mitä tulee.
40+ vuotiaat pääsivät työelämässä alkuun ennen vuotta 2008.. he saivat elää nousukautta ja työurat sen mukaisia. Heillä on enemmän rahaa ja suuremmat palkat kuin meillä jotka siirryttiin työelämään vuoden 2008 jälkeen. Voin sanoa, että se herättää jos ei katkeruutta niin jonkinlaista epäoikeudenmukaisuuden tunnetta.
Itsellä nolla euroa säästössä vastavalmistuneena opiskelijana ja kesätyöt peruttiin koska yritetään säästää sitten eteen tuli sairasloma pahan onnettomuuden seurauksena. Todella köyhää on kun ei voi nyt hakea töitäkään vielä. Rahan kanssa kunnon selviytymistä joka kuukausi.
Osuuspankin ja pop pankin säästöt ei kyl näy tos niinku thaimaalaisen säästöt on vähintään 100 000€ kuin sijoittajien ja venäläisten kuin bordellien.
Viinabaarien säästöt siirtyy ulkomaille et nää niitä.
Työkkäriä nostavien säästöt on Turkissa asunto osakkeissa.
Miten tilillä voi makuuttaa liikaa rahaa? Tilillä makaava raha ainakin säilyy, sijoittaminen on aina riski.
Vierailija kirjoitti:
Miten tilillä voi makuuttaa liikaa rahaa? Tilillä makaava raha ainakin säilyy, sijoittaminen on aina riski.
Näillä neuvojilla onkin oma lehmä ojassa ja omat rahat sijoituksissa. Kannustavat rahan makuuttajiakin laittamaan rahansa tähän sijoituspajatsoon jotta neuvojien omat sijoitukset nousee. Koska kyse on pyramidipelistä niin sinne on saatava lisää pelaajia että tulee tuottoa.
Aika paljon on kyllä ihmisillä makaamassa rahaa tileillänsä. Itse pistäisin tuosta puolet sijoituksiin eli pitäisin korkeintaan 20000 euroa tilillä paitsi siinä tapauksessa asia olisi hieman eri jos olisin miljonääri.
Itselläni ei tällä hetkellä ole tileillä kuin noin tonni. Loput ovat sijoituksissa. Tarkoitus on kerätä parin tonnia säästötilille seuraavan vuoden aikana, voi tehdä vähän tiukkaa koska ylimääräistä rahaa ei juurikaan ole ja sijoituksiin kuukausittain edes parin sadan verran saaminen on ehdottomasti etusijalla.
Joillakin on sitten aika paljon koska mulla on ehkä just tuo 406,16 euroa ihan yhdellä käyttötilillä. Tosin kyllä elämäni onkin tosi ankeaa.
Jaa, mulla on käyttötilillä 30e. Sääästötileillä yht 13t, loput tietty sijoitettuna.
TuotaKIN tilastoa vääristää rajusti ne, joilla on valtavat summat säästössä ja sijoituksissa. Ihmiset eivät osaa tulkita tilastoja ja toimittajat tietävät sen erittäin hyvin.
Kyllä nyt kun on tehty tämmöinen tutkimus niin voidaan alleviivata sitä miten loistavasti suomessa ihmisillä on taloudellisesti asiat, toisin kuin itänaapurissa.
Oho, onpa paljon