Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kotitalouksilla oli keskimäärin 40616 euroa talletuksissa eli käyttö- ja säästötileillä

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on sitten aika paljon koska mulla on ehkä just tuo 406,16 euroa ihan yhdellä käyttötilillä. Tosin kyllä elämäni onkin tosi ankeaa.

Milla 176000, eri tileillä ja rahastoissa.

Vierailija
22/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö nekin rahat antaa julkiselle sektorille? Sehän tietää sossujen mukaan parhaiten, miten käyttää sinun ja minun hyffet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tilillä voi makuuttaa liikaa rahaa? Tilillä makaava raha ainakin säilyy, sijoittaminen on aina riski.

Näillä neuvojilla onkin oma lehmä ojassa ja omat rahat sijoituksissa. Kannustavat rahan makuuttajiakin laittamaan rahansa tähän sijoituspajatsoon jotta neuvojien omat sijoitukset nousee. Koska kyse on pyramidipelistä niin sinne on saatava lisää pelaajia että tulee tuottoa.

Virkistävää nähdä tämmöinen viesti, koska olen itse esittänyt saman argumentin ja ihmiset eivät tunnu ymmärtävän sitä. Ei tosiaan yhtään herätä epäilyksiä kun lehdet on täynnä jankutusta että kannattaa sijoittaa sinne ja tänne ja kaverit kyselee että "what?! Miks et sijoita tämmöset ja tämmöset rahastot on niin hyviä ja matalariskisiä" jne. Totuus on että jos sijoittamisesta ois oikeasti hyötyä niin tämmöset tavan pullaiset kun meikäläiset ei silloin ois siitä koskaan kuullutkaan. Asia on juurikin näin että kyse on pyramidipelistä jossa aikaisemmin mukaan hypännyt ostetaan ulos kun uusi sijoittaja astuu markkinoille.

Vierailija
24/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä käyvä 48-vuotias. Minulla on rahaa 293 euroa tilillä. Siinä kaikki mitä omistan tällä hetkellä. Palkka tulee viimeinen päivä.

Vierailija
25/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40+ vuotiaat pääsivät työelämässä alkuun ennen vuotta 2008.. he saivat elää nousukautta ja työurat sen mukaisia. Heillä on enemmän rahaa ja suuremmat palkat kuin meillä jotka siirryttiin työelämään vuoden 2008 jälkeen. Voin sanoa, että se herättää jos ei katkeruutta niin jonkinlaista epäoikeudenmukaisuuden tunnetta.

No eipä sitä toisaalta kukaan voi vaikuttaa juuri oman aikakautensa kulkuun ja ajoitukseen, joten ihmiset pelaavat aina vähän eri pelimerkeillä. Eikä se ole kenenkään vika, se vaan sattuu olemaan niin. Osan valmistuminen ajoittuu nousukauteen, osan lamaan. Osa ohjautuu hyvin työllistäviin töihin, osa huonosti työllistäviin. Kaikki on niin paljon tuurista kiinni, ja tuuri on aina sattumankauppaa. Eipä sille mitään mahda, mutta katkeruus tai kiitollisuus omasta ajoittumisesta ovat aina ihan ymmärrettäviä.

Vierailija
26/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TuotaKIN tilastoa vääristää rajusti ne, joilla on valtavat summat säästössä ja sijoituksissa. Ihmiset eivät osaa tulkita tilastoja ja toimittajat tietävät sen erittäin hyvin.

Joo aivan varmasti jokaiselta löytyy 40 donaa säästöjä, heh heh. Muutama megarikas kun on niin tilastojen mukaan olemmekin kaikki varakkaita.

Vierailija
27/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssä käyvä 48-vuotias. Minulla on rahaa 293 euroa tilillä. Siinä kaikki mitä omistan tällä hetkellä. Palkka tulee viimeinen päivä.

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Viimeksi odotin ansiosidonnaista 2 kuukautta 4 kuukauden työn jälkeen. 

Vierailija
28/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se ongelma onkin, kovasti eliitti tekee töitä ettei siellä olisi yhtään rahaa... et omista mitään ja olet onnellinen...

Vierailija
29/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40+ vuotiaat pääsivät työelämässä alkuun ennen vuotta 2008.. he saivat elää nousukautta ja työurat sen mukaisia. Heillä on enemmän rahaa ja suuremmat palkat kuin meillä jotka siirryttiin työelämään vuoden 2008 jälkeen. Voin sanoa, että se herättää jos ei katkeruutta niin jonkinlaista epäoikeudenmukaisuuden tunnetta.

Nyt on kyllä aika mielikuvituksellista historian uudelleenkirjoitusta. Pätkätyöt alkoivat jo 90-luvulla ja silloin oli myös lama eli töitä ei ollut. Edes vuosituhannen vaihteessa valmistuneille työpaikka ei ollut mitenkään itsestäänselvyys, puhumattakaan hyvistä palkoista ja kohtuuhintaisista asunnoista.

Vierailija
30/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tilillä voi makuuttaa liikaa rahaa? Tilillä makaava raha ainakin säilyy, sijoittaminen on aina riski.

Näillä neuvojilla onkin oma lehmä ojassa ja omat rahat sijoituksissa. Kannustavat rahan makuuttajiakin laittamaan rahansa tähän sijoituspajatsoon jotta neuvojien omat sijoitukset nousee. Koska kyse on pyramidipelistä niin sinne on saatava lisää pelaajia että tulee tuottoa.

Virkistävää nähdä tämmöinen viesti, koska olen itse esittänyt saman argumentin ja ihmiset eivät tunnu ymmärtävän sitä. Ei tosiaan yhtään herätä epäilyksiä kun lehdet on täynnä jankutusta että kannattaa sijoittaa sinne ja tänne ja kaverit kyselee että "what?! Miks et sijoita tämmöset ja tämmöset rahastot on niin hyviä ja matalariskisiä" jne. Totuus on että jos sijoittamisesta ois oikeasti hyötyä n

Kyllä, ei eroa mitenkään siitä kun aikoinaan pyöri kaiken maailman virityksiä mihin liityttyään piti myydä jotain pesuaineita että sai jotain plussapalloja. Pääasia oli saada aina vaan uutta väkeä sisään ja sama tässä sijoitustoiminnassakin. Ei sitä todellakaan muuten mainostaisi kaikki elleivät ajaisi sillä omaa etuaan.

Vierailija
31/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Viimeksi odotin ansiosidonnaista 2 kuukautta 4 kuukauden työn jälkeen. 

Hyvä että potkulaki on toiminut kohdallasi.

Vierailija
32/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä aika mielikuvituksellista historian uudelleenkirjoitusta. Pätkätyöt alkoivat jo 90-luvulla ja silloin oli myös lama eli töitä ei ollut. Edes vuosituhannen vaihteessa valmistuneille työpaikka ei ollut mitenkään itsestäänselvyys, puhumattakaan hyvistä palkoista ja kohtuuhintaisista asunnoista.

Lama kosketti vain osaa väestöstä.

Vierailija
33/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on reilut 19 000e tilillä, vajentui viimeviilkolla 2200e kun hammaslääkäri halusi keraamisesta hampaasta ja purentakiskosta  kaikkine skannerikuluineen tuon verran

puolisolla on  relut 21 000e

yhteisellä tai tilillä on 42 560e

s-pankissa on 960e kertyneitä bonuksia, joita käytetään tankkaukseen

NIIN? Ja sitten???

Vierailija
34/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kysely/ tutkimus taidettiin pitää täällä vauva palstalla missä kuka tahansa vastaa mitä tahansa. Ei mulla muuta.

Vierailija
35/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lama kosketti vain osaa väestöstä.

Näinhän se aina on?

Vierailija
36/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Pidän vanhempiani piheinä ja varakkaina, vanhemmiten ovat laiskempia sijoittamaan. Silti äiti just oli vihainen, että liikaa käyttötileillä rahaa, kun on yli 30 000. Että ei ole järkeä tässä yhtään ja jos antaisi ennakkoperintönä, kun ei enää viitsisi sijoittaa omiin nimiinsä lisää. 

Mulla itsellä ei ikinä ole ollut käyttötilillä yli 5000 Euroa paitsi jonkun remonttilainan juuri nostettuani. Nytkin saldo on 300 ja huomenna tilipäivä. Mähän sijoitan kaiken ylimääräisen sitä myöten, kun tulee tai säästän matkaan erilliselle tilille. Ja jos nyt tulee jotain, että muutaman tonnin tarvitsee heti, niin sitä varten on kaksi 5000 Euron luottokorttia, joissa on yleensä saldo nollilla. 

Vierailija
37/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Eläkeläisillä on tileillä paljon rahaa. 

Vierailija
38/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön summa, tuo on lähemmäs 250000 vanhaa markkaa. Ennen sai huvän omakotitalon alle 100000 markalla

Vierailija
39/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä jäänyt taas väliviiva pois. On mullakin tuon 40-616€ väliltä säästössä rahaa

Vierailija
40/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keskiarvo on jälleen kerran keskiarvo, kun se aina tuottaa vaikeuksia joillekin. Jos kadulla lähtisi kyselemään asiaa ja saisi todenmukaiset vastaukset, ei juuri kenelläkään olisi mitään tuon suuntaisiakaan säästöjä.