Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kotitalouksilla oli keskimäärin 40616 euroa talletuksissa eli käyttö- ja säästötileillä

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ylittyi juuri 10k€ mutta kesälomareissun jälkeen enää 8,8k€. Onneksi tiistaina palkkapäivä niin saan pian kirittyä tuon 10k€ takaisin ja ylikin.

Vierailija
42/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt kun on tehty tämmöinen tutkimus niin voidaan alleviivata sitä miten loistavasti suomessa ihmisillä on taloudellisesti asiat, toisin kuin itänaapurissa.

Jotkut aivopestyt ne saa joka asiaan sotkettua jonkun itänaapurin vaikkei niitten asioista mitään edes tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tiistaina palkkapäivä ja nyt tilillä 1 e, kaikki mikä tulee, menee kun pskaduunia teen. Puskuria löytyy 1500 e sen kuuluisan pahan päivän varalle.

Vierailija
44/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tilillä voi makuuttaa liikaa rahaa? Tilillä makaava raha ainakin säilyy, sijoittaminen on aina riski.

Näillä neuvojilla onkin oma lehmä ojassa ja omat rahat sijoituksissa. Kannustavat rahan makuuttajiakin laittamaan rahansa tähän sijoituspajatsoon jotta neuvojien omat sijoitukset nousee. Koska kyse on pyramidipelistä niin sinne on saatava lisää pelaajia että tulee tuottoa.

Kerro että et tiedä mitään sijoittamiseta, sanomatta ettet tiedä mitään sijoittamisesta.... 

Vierailija
45/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan. Minulla on sellainen noin 10 000 euroa tileillä, eikä enempää tule. Ylimenevät menevät kyllä suoraan sijoituksiin, eivätkä makaa tilillä laiskana. Kun olin töissä tämä summa oli paljon pienempi, mutta näin pelkillä pääomatuloilla elävänä on parempi pitää vähän enemmän käteistä tasaamaan tulojen ja menojen vaihtelua. 

Vierailija
46/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön summa, tuo on lähemmäs 250000 vanhaa markkaa. Ennen sai huvän omakotitalon alle 100000 markalla

Saat sä nytkin jostain syrjäseudulta muutamalla tonnilla.Paremmilla alueilla ei kyllä 100 tuhannella markalla saanut mitään,ehkä 70-luvulla.

Vierailija
47/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, vielä tulee hiukan asumistukea.

Missä Orpo ja Purra?

Ei tule asumistukea. Orpolla ja Purralla on varmaan yli sata tonnia meidän rahaa tileillään.

Vierailija
48/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt kun on tehty tämmöinen tutkimus niin voidaan alleviivata sitä miten loistavasti suomessa ihmisillä on taloudellisesti asiat, toisin kuin itänaapurissa.

Jotkut aivopestyt ne saa joka asiaan sotkettua jonkun itänaapurin vaikkei niitten asioista mitään edes tiedä.

Jotkut venäjäperäiset ne vetää herneen nenään kun niiden totalitaarista, fasistista paskalandiaa kritisoi.

Vierailija
49/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taskussa 20 senttiä vain

Vierailija
50/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön summa, tuo on lähemmäs 250000 vanhaa markkaa. Ennen sai huvän omakotitalon alle 100000 markalla

Puhut täyttä paskaa. 

Jos haluat markkoihin verrata niin se on noin 160 000 mk (viimeinen markkavuosi) tai vähemmän jos mennään enemmän historiaan. 

Eli todella kaukana tuosta 250 000 €:sta.

Vierailija
51/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suolaa palstan bersaukisten bersaukoille. 

Vierailija
52/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa te nykyiset 25-29 vuotiaat. Ollessanne 40+ te olette taas vuorostanne niitä, jotka ovat saaneet kaiken kultalautasella ja helpon elämän. Ainakin teitä nuorempien mielestä.

Näin se kehä vain kiertää...

Vierailija
53/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40+ vuotiaat pääsivät työelämässä alkuun ennen vuotta 2008.. he saivat elää nousukautta ja työurat sen mukaisia. Heillä on enemmän rahaa ja suuremmat palkat kuin meillä jotka siirryttiin työelämään vuoden 2008 jälkeen. Voin sanoa, että se herättää jos ei katkeruutta niin jonkinlaista epäoikeudenmukaisuuden tunnetta.

Sellainen psykoosi sinulla tällä kertaa. Keneltä kuulit tuollaisen sadun vai ihan itsekö keksit?

Vierailija
54/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä nolla euroa säästössä vastavalmistuneena opiskelijana ja kesätyöt peruttiin koska yritetään säästää sitten eteen tuli sairasloma pahan onnettomuuden seurauksena. Todella köyhää on kun ei voi nyt hakea töitäkään vielä. Rahan kanssa kunnon selviytymistä joka kuukausi.

En halua pelotella, mutta jos et pääse töihin ennen talvea, niin valitettavasti työn löytäminen alkaa olemaan jo todella vaikeaa. Jo lyhytkin työttömyys on nykypäivän työnantajille kuin punainen vaate. Se onkin "hassua" koska avoimia työpaikkoja on työttömien määrään nähden todella vähän. Niihin työnantajat ottavat mieluummin työpaikan vaihtajan.

Vierailija
55/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäriä nostavien säästöt on Turkissa asunto osakkeissa. 

Työkkäriä nostavat? Mitä hemmetin mömmöjä olet taas vetänyt?

Vierailija
56/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssä käyvä 48-vuotias. Minulla on rahaa 293 euroa tilillä. Siinä kaikki mitä omistan tällä hetkellä. Palkka tulee viimeinen päivä.

Minä uskon, että tuo siun summasi kuvastaa paljon paremmin ihmisten todellisia säästöjä. Täälläkin ihmiset valehtelevat todella paljon.

Vierailija
57/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työssä käyvä 48-vuotias. Minulla on rahaa 293 euroa tilillä. Siinä kaikki mitä omistan tällä hetkellä. Palkka tulee viimeinen päivä.

Minä uskon, että tuo siun summasi kuvastaa paljon paremmin ihmisten todellisia säästöjä. Täälläkin ihmiset valehtelevat todella paljon.

Väitätkö että tuo lehtijuttukin valehtelee 

Vierailija
58/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Kenenkäs tilillä ne mun 45000 euroa on?

Vierailija
59/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.

Mutta 18-24 - vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011145289.html

Mieti: eläkkeiden indeksikorotukset oli vuosikausia jäädytettyinä, kiitos Paavo Lipposen. Kun korotus viimein tuli, eläkeläiset tiesivät, että seuraavaa ei välttämättä tule, vaikka palkat nousevat joka vuosi. Eläkeläisten pitää itse maksaa ruokansa ja hoivansa, ei puhettakaan, että olisi samanlaisia nollamaksuluokkia kuin päivähotomaksuissa.

Vierailija
60/62 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40+ vuotiaat pääsivät työelämässä alkuun ennen vuotta 2008.. he saivat elää nousukautta ja työurat sen mukaisia. Heillä on enemmän rahaa ja suuremmat palkat kuin meillä jotka siirryttiin työelämään vuoden 2008 jälkeen. Voin sanoa, että se herättää jos ei katkeruutta niin jonkinlaista epäoikeudenmukaisuuden tunnetta.

Mitä vuoteen 2008 liittyy? Kuplia on puhjennut myös muun muassa 2001 ja 1991. Ei tuo finanssikriisi ollut kummempi kuin muutkaan romahdukset, mitä nyt aika ajoin tulee.