Millaisia kokemuksia Terveystalon kokemattomista, vastavalmistuneista lääkäreistä?
Listoilla olevista yleislääkäreistä on valmistunut alle vuoden sisällä. Kovasti vakuuttavat hoitavansa mitä tahansa sairauksia. Kannattaako mennä ja maksaa 100e ajasta?
Kommentit (52)
Eivät osaa mitään. Hirveää sohellusta, pinnallisesti vähän vilkaistaan ja pienimmästäkin asiasta lähete sairaalapäivystykseen.
Olivat sängyssä hyviä vielä haalaribileissä.
Vierailija kirjoitti:
Olivat sängyssä hyviä vielä haalaribileissä.
Yhdellä lerpahti vähän.
Joo se vähän ihmetyttää, kun ihan noviisit mainostavat hoitavansa mitä tahansa abskessista xerodermaan. Kokeneet erikoislääkärit taas rajaa tosi tarkkaan, mitä hoitavat.
Ja mainostavat myös olevansa kokeneita, vaikka missä. Joku opiskeluajan kesätyö on kai sitä ns. kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Joo se vähän ihmetyttää, kun ihan noviisit mainostavat hoitavansa mitä tahansa abskessista xerodermaan. Kokeneet erikoislääkärit taas rajaa tosi tarkkaan, mitä hoitavat.
Siksi he ovat ERIKOISLÄÄKÄREITÄ. Vastavalmistuneet eivät ole vielä erikoistuneet mihinkään
Minä osaan kyllä ottaa ne "pari buranaa" ilman kalliita neuvojaan sekä toimistomaksua.
Vierailija kirjoitti:
Eivät osaa mitään. Hirveää sohellusta, pinnallisesti vähän vilkaistaan ja pienimmästäkin asiasta lähete sairaalapäivystykseen.
Jonka lisäksi kirjoitteli tytteli lausuntoon aivan puuta heinää, juoduin monta kertaa tarkastamaan että onko tää mun paperi ollenkaan, onneks kustannuksen hoiti työkkäri, mutta mulle syntyi varmuus sittä että ton lafkan "palveluksista" ei kannata maksaa yhtään mitään!!! Näin Valkeakoskella...
Vierailija kirjoitti:
Minä osaan kyllä ottaa ne "pari buranaa" ilman kalliita neuvojaan sekä toimistomaksua.
Sama täällä. Täytyy ihmetellä ku joka lentsu aallossa terkkarit ja arvaustalot täyttyy räkänokista. Järki sanoo: lepää, jos koskee päähän tms. ota pilleri, syö vähän, muista nesteytys. Säästä rahas ja pysy kotona ettei tauti leviä! 7-päivää se kestää, mutta lääkärin määräämillä tabuilla se kestää 14-päivää...kokemusta on!
On kokemusta, söin vahvan antibioottikuurin kahteen kertaan vaikka ei olisi ollut tarvetta, oli katsonut labrakokeen tuloksen väärin positiiviseksi.
Yhdellä kävin, jonka tiedoissa valokuva taisi olla tekoälyllä vanhennettu, kun oikeasti tyyppi olikin n. 25 v näköinen eikä n. 40.
Oma kokemukseni on, et herkästi lähete julkiselle. Jopa sellaisessa tapauksessa, et itse olin lähes varma, kaikki on ok, mut halusin lääkärin näkemyksen, kun itse en ole sen alan asiantuntija. Ei kun julkiselle, jossa sitten todettiin, kaikki ok.
Ajattelen, vastavalmistunut pelaa varman päälle ja varmistaa oman selustansa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Jos ei ole ihan pakko (esim työnantaja velvoittaa) mennä ylipäänsä lääkäriin niin välttelen enemmän kuin ruttoa. Oma kokemus on että he seisovat vain joidenkin pakollisten reseptilääkkeiden (kuten syyhylääkkeiden) edessä. Niskakivut, ihottumat, päänsäryt, ummetukset, unettomuus ymymym hoidatan muualla
Joo, ri herätä luottamusta.
Miksi siellä on nykyään niin paljon kandeja? Ennen ei ollut.
Työterveydestä Terveystalolla tällainen kokemus. Lääkäri oli kuin puulla päähän lyöty kun esitin asiani mikä ei edes ollut mikään ihmeellinen juttu. Sanoi "ööööööööh tää ei oo yhtään mun alaa", ja neuvoi menemään julkiselle. 40 minuutin aika, olin siellä varmaan minuutin, mitä lie tuostakin laskuttavat. En tiedä onko eri meininki itse maksavilla asiakkailla.
Vierailija kirjoitti:
Työterveydestä Terveystalolla tällainen kokemus. Lääkäri oli kuin puulla päähän lyöty kun esitin asiani mikä ei edes ollut mikään ihmeellinen juttu. Sanoi "ööööööööh tää ei oo yhtään mun alaa", ja neuvoi menemään julkiselle. 40 minuutin aika, olin siellä varmaan minuutin, mitä lie tuostakin laskuttavat. En tiedä onko eri meininki itse maksavilla asiakkailla.
Tuosta kannattaa valittaa.
Oonko sitten ainoa, jolle osui hyvä nuori lääkäri siellä? Ei ollut turha hänen tekemänsä lähete päivystykseen keskussairaalaan, kuvauksessa löytyi kasvain. Oli huolellisempi kuin ne kokeneet lääkärit.
Itselläni vain hyviä kokemuksia. Minusta on vaikuttanut siltä, että nuoremmat lääkärit tutkivat perusteellisemmin, ottavat labroja enemmän, oli kyse sitten oman selustan turvaamisesta tai mistä, niin onhan se tietenkin minunkin etuni. Oman kokemukseni mukaan heillä ei vaikuta olevan niin putkinäköistä, että 100% varmuudella heti diagnosoivat asian X, vaan ymmärtävät, että kyse voi olla muustakin. Samankaltaisia oireita on monissa eri sairauksissa.
Tosiaan, minulla on vain hyviä kokemuksia. En toki joudu lääkärissä usein ravaamaan. Ja voisin kuvitella, että lääkäritkin on nykyään pulassa potilaiden kanssa, jotka on diagnosoineet itsensä chatgpt:n ja Googlen avulla jo ennen, kuin ovat lääkäriä tavanneetkaan. Sitten pettyvät, kun "saavat vain Buranaa".
Rahat pois ja lähete julkiselle?