Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntai-iltapäivä klo 15, ulkona 28 astetta ja aurinko paistaa ja okt-pihat tyhjinä

Vierailija
13.07.2025 |

Pyöräilin juuri omakotitaloalueen läpi. Hienoksi on laitettu terassit, grillit, päivänvarjot, lapsille trampat. Ja kirjaimellisesti yhdelläkään pihalla ei ollut ketään, ihan haudanhiljaista kaikkialla.

Miksei ihmiset ole pihalla? Surkeaa sekin, että lyhyt aika vuodesta kun voisi järjestää juhlia tai kutsuja, pyytää sukulaisia tai kavereita kylään vaikka grillaamaan ja missään ei näy elämää.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä ollaan, juuri noustiin vedestä ja nyt grilli tulille. 

Vierailija
82/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla leikkaamassa pensasaitaa, mutta joku naapuri kumminkin hermostuisi, että teen sunnuntaina sellaista. Lähtee siitä ääntäkin. Niinpä mieluummin tämän päivän teen sisähommia ja menen vasta huomenna ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että monet istuu sisällä ilmalämpöpumpun äärellä. Ei huvittaisi helteessä olla kuuman grillin edessä. 

Just niitä, jotka oikein odottamalla odottaa tappohelteitä, että pääsevät olemaan viileässä huoneessa (18C) ja viilentymään uimalla. Tappohelteet on ihania, kun niiden kanssa ei tarvitse olla tekemisissä?

Ei kukaan viilennä kotiaan 18 C:een. Meillä on sisällä 23-24 ja pihalla 28 C.

Ihan samaa mietin, pidän sisälämpötilan 22-23 asteessa. Tuo 18 astetta on ihan liian kylmää. 

Vierailija
84/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on mökillä.

Tai kuukauden Välimeren rannalla.

Ei vaan sisällä ilmalämpöpumpun viilentämässä huoneessa, aivan kuten muutkin hellefanit.

Ja mikäs väärää siinä on? Niinhän sitä porukka talvellakin on pakkasta paossa lämpimässä kodissa ja sadetta taas sateensuojassa. 

Ei ole mitään väärää, mutta kun hellettä hehkuttava juntti pakenee kuumuutta viileämpään paikkaan niin siinä on ongelma. Sellaisia nimittäin 99% hellefaneista on.

Vierailija
85/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ei, mua ei ainakaan kiinnosta ihoni säteilyttäminen. Lämpötilasta riippumatta ulkoilutouhut vasta silloin, kun UV 2 tai alle. 

Vierailija
86/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävin itsekin pyörälenkillä ja eihän tuolla ollut ketään, ihan kuin olisin yksin ollut tässä maailmassa.

Vierailija
87/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mun katseilta suojassa olevalla takapihallani. Tosin asun rivarissa, mutta pihallani on yksityisyys. 

Vierailija
88/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on mökillä.

Tai kuukauden Välimeren rannalla.

Terkut Italiasta. 2 vkoa ollut nyt 28-37 ihanaa lämpöä, ulkona ollaan suunnilleen 14h vuorokaudessa. Ihanaa kun tarkenee varjossakin ja vesi on 25. Vielä 3 vkoa tätä reissua jäljellä

Vierailija
89/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin ilmastoidulla salilla ja nyt kotona ilmanviilentimen vieressä juomassa kahvia. Liian kuuma olla ulkona. Varjossakin hiki virtaa. Nou thanks. Pihasta nautin, kun helteet menee ohi.

Vierailija
90/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään pyöräilemässä ja rannalla ja aika rauhallista oli kummallakin reissulla, tuntui ettei ristinsielua missään. Rannalla ei ollut ketään, kun menin sinne. Poislähtiessä oli pari perhettä. 

Itse tykkään lämmöstä, mutta kyllä tää 27 astetta on liikaa, kun ilma on noin painostava. 

täällä lappeerannassa +30

Vierailija
91/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä helteet kokematta. Nyt 22 astetta mökin terassilla. Viileä tuuli.

Vierailija
92/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ei, mua ei ainakaan kiinnosta ihoni säteilyttäminen. Lämpötilasta riippumatta ulkoilutouhut vasta silloin, kun UV 2 tai alle. 

Ai marraskuussa? 

Täällä Italiassa tehdään pihatöitä on sitten uv 5 kuten nyt tai 9. 

Vierailija
93/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurit on mökeillä, joten siksi pihat ovat  tyhjillään.

Me ollaan just nyt kotona ja istuskellaan täällä pihalla ja myös terassilla, mutta esim. eilen oltiin syntymäpäiväjuhlissa ja istuttiin pitkään iltaa ulkona ystävien pihalla. Oma piha oli silloin tietenkin tyhjillään. 

Vierailija
94/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalla ne kaikki oli. Ainakin siitä päätellen kuinka täynnä ihmisiä täällä oli ranta.

Vierailija
95/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on laittaa vimmalla ja isolla rahalla pihaa kuntoon jos siellä ei voi olla ikinä? Aina on liian kuuma, tuulee liikaa, liian kylmä, sataa, pilvistä noh, toivottavasti on aseteltu tuolit ikkunan eteen sisällä niin voi ihastella ilmalämpöpumpun hellässä hurinassa terassikalusteita, uskotellen itselleen että tulee vielä päivä jolloin uskallan mennä omalle pihalle viihtymään.

Tähän asti olen viihtynyt tänä kesänä pihalla, enää ei pysty, terassille ei tuule ja lämpötila on yli 50 astetta. 

Saudi-Arabia vai Egypti?? 

Italiassa vain 37 ollut enimmillään, siitä voi vielä hyvin nauttia ulkona. 

Vierailija
96/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vielä helteet kokematta. Nyt 22 astetta mökin terassilla. Viileä tuuli.

No tuo onkin paljon kivempi sää kuin helle. En tykkää helteistä enkä ole koskaan tykännyt.

Vierailija
97/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä olen ja näkyy mökkinaapuritkin olevan. Vanhempani ovat omalla mökillään myös ja veli juuri laittoi uimarannalta kuvan. Ei kai sitä jaksa okt pihalla kökkiä helteessä jos mukavampiakin helleviettopaikkoja on olemassa. Ollaan kotipihalla sitten kun ei ole uimakelit tai kun on vapaapäivälle muuta menoa niin ettei viitsi mökille ajella

Vierailija
98/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen taitaa olla vähän sellainen. Valittaa koko kesän säistä, voi kuinka on ollut surkeaa. Tai talvella, että voi kun tämä ei lopu, miksei tulese  kevät ja kesä. No, sitten tulee - ja mitä tekee suomalainen? Katselee sisällä TV:stä Bondin uusintoja. 

Vai että oikein Kongon kesä ja UV-indeksit. 

Ja olen kyllä kiinnittänyt samaan huomion minäkin. Ei siellä ulkona nimittäin juuri näy ketään talvella ja syksylläkään (koska silloinhan käperrytään luvan kanssa), eikä juuri enempää nytkään. Minä kyllä pyrin nauttimaan, juon ja syön ja lueskelen pihalla, ja ulkoilen muutenkin. 

Vierailija
99/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että monet istuu sisällä ilmalämpöpumpun äärellä. Ei huvittaisi helteessä olla kuuman grillin edessä. 

Just niitä, jotka oikein odottamalla odottaa tappohelteitä, että pääsevät olemaan viileässä huoneessa (18C) ja viilentymään uimalla. Tappohelteet on ihania, kun niiden kanssa ei tarvitse olla tekemisissä?

Juuri näin. Olen huomannut saman.

Vierailija
100/111 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä höpötät? Mä oon miehen kans talon pihalla retkituoleissa ja muutama naapuri näkyy kans olevan omalla pihallaan. Me grillataan tässä ja nautitaan virvokkeita, vapaalla/lomalla kun ollaan. Täällä ylälapissa ei tosin tappohelteitä ole vaan just sopivasti. Paarmat ovat paha riesa kyllä pihalla näillä helteillä. Mulla tekis mieli pelata tietokoneella yhtä tarinapeliä, mutta en raatsi näin aurinkoisella säällä mennä sisälle möllöttää. No, ehkä tuossa lähempänä yötä meen pelaa. Mies menee pelaa Counter Strikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän