Sunnuntai-iltapäivä klo 15, ulkona 28 astetta ja aurinko paistaa ja okt-pihat tyhjinä
Pyöräilin juuri omakotitaloalueen läpi. Hienoksi on laitettu terassit, grillit, päivänvarjot, lapsille trampat. Ja kirjaimellisesti yhdelläkään pihalla ei ollut ketään, ihan haudanhiljaista kaikkialla.
Miksei ihmiset ole pihalla? Surkeaa sekin, että lyhyt aika vuodesta kun voisi järjestää juhlia tai kutsuja, pyytää sukulaisia tai kavereita kylään vaikka grillaamaan ja missään ei näy elämää.
Kommentit (111)
Ei tulisi mieleenkään mennä 28 asteeseen ja auringonpaisteeseen grillaamaan. Tänään olen ollut sisällä lukemassa ja siivoilemassa. Alkuillasta aion mennä uimaan, kun suosikkirannallani alkaa olla hieman varjoisaa. Illalla kelpaa taas istua omalla pihalla. Siinä tuli kyllä alkukesästä vietettyä paljon aikaa rentoutuen, grillaten ja puutarhatöitä tehden. Liian kuumassa en halua olla sekuntiakaan.
Mökillä ollaan. Ja kun ollaan kotona niin ei me etupihalla koskaan olla. Takapihalla ollaan aina ja sinne ei ohikulkijat näe.
+ 28 on liian kylmä kun on täällä tottunut + 38 🤣
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin eilen illalla. Ensimmäinen lämmin ilta istua ulkona pitkälle yöhön. Ei ollut edes hyttysiä. Rivitaloalueella ei ketään ulkona, vaikka olivat ainakin valtaosa kotonakin. Telkkariako ihmiset katsoo?
Varmaan kuule niitä tangomarkkinoita suuri osa katsoi.
Vierailija kirjoitti:
Odotan yötä että pääsen uimaan. Mikään ei voita fiilistä kellua tyhjässä järvessä kello 2 yöllä.
Kymppikiloinen hauki saattaa väijyä sopivaa hetkeä syöksyä kiinni varpaisiisi, et sinä siellä yksin ole.
Eilen oltiin rannalla. Oli kiva kun ei jäätynyt uimisen jälkeen. Tänään join aamukahvin terassilla ja vähän olin puutarhassa. Muuten tänään ehkä sisällä, huomenna lähdetään reissuun ja siellä tulee ulkoilua ja uimista. Tänään pitää vielä pakata ja vähän siivoilla. Nyt olen taloni kellarikerroksessa, täällä on aina viileää. Ja ei minun koko pihaa näe tieltä. Yksi naapuri on ollut päivän ainakin ulkona, toiset on jossain ehkä mökillä. Täällä on tänäänkin +30. Mieluummin tämä kuin alkukesän kylmyys. Silloin toki myös grillattiin ja se lämmitti kivasti. Nyt taas helteellä ei edes tee mieli grilliruokaa, syötiin tortillat.
Just ap sun kaltaisten kyylien takia kukaan ei ole ulkona.
Juuri tuollaisten töllöttäjien takia pihalla ei huvita olla ennen kuin kunnon näkösuojat on saatu rakennetuksi tai sitten ollaan pihalla, joka ei näy tielle päin. Auringon ottaminen ei ole terveellistä.
Älä huoli, nyt olemme lomamatkalla. Reilun viikon päästä ruohonleikkuri pärisee, grillataan ja koirat räksyttää pihalla. Myös me okt asujat haluamme lomailla muualla, kuin kotilähiössä.
Puutarhatöitä on kivempi tehdä 18c lämmössä pilvisenä päivänä. Myös terassilla istuskeluun ja grillailuun se on kivempi sää.
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut. Ehkä on olemassa joku toinen paikka jossa viettää mieluummin aurinkoista kesäpäivää kuin oma koti.
Juu, eiköhän ihmiset ole nyt toteuttamassa nyt niitä asioita, mitä ei ole vesisateessa koko alkukesänä voinut tai viitsinyt tehdä. Esim. uimarannoilla, tai vaikka huvipuistossa lasten kanssa..
Sama mun kissa tosin kopalla olisin aamusta vieny min kans varjoon. Aikanen aamu on hyvä tai ilta. Ei tua oo ny pirukaan.
Kyllä minä istun meidän varjoisalla terassilla, mutta tähän ei näy tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut. Ehkä on olemassa joku toinen paikka jossa viettää mieluummin aurinkoista kesäpäivää kuin oma koti.
Juu, eiköhän ihmiset ole nyt toteuttamassa nyt niitä asioita, mitä ei ole vesisateessa koko alkukesänä voinut tai viitsinyt tehdä. Esim. uimarannoilla, tai vaikka huvipuistossa lasten kanssa..
Ja lisäksi nyt on kesäloma-aika parhaimmillaan, ihmiset on varmaan lomareissuilla ja mökeillä. Niillä omilla pihoilla ehtii istuskella sitten kotiin palattua vielä vaikka työpäivien jälkeenkin, jos kelejä riittää..
Meidän rivaripiha on etelään, siellä ei tosiaan voi olla näin kuumalla, kuin vähän aamulla ja illalla. Ja mielestäni kesälämpötila on ideaalinen välillä +18-24 astetta (varjossa). Nyt on 29.
Miksi se sinun arsettasi kaivelee, jos joku ei ole omalla pihallaan? Se kun ei ole mitenkään pakollista. Rankkasateen jälkeinen lähes 30:n asteen kostea helle ei ole mikään nautinto. Joka niin väittää valehtelee. Sitä paitsi ilma on sakeanaan paarmoja ja hyttysiä, joten ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta on ihana syksy. Ja talvi.
Rakastan syksyä! Talvesta en niinkään pidä, mutta syksy: ihana viileys, kauniit värit ja syksyn tuoksu, aahhh..
Vierailija kirjoitti:
Meidän rivaripiha on etelään, siellä ei tosiaan voi olla näin kuumalla, kuin vähän aamulla ja illalla. Ja mielestäni kesälämpötila on ideaalinen välillä +18-24 astetta (varjossa). Nyt on 29.
Mulla on mökillä 22 astetta varjossa.
Keski-ikäiset yrittävät vaan pysyä hengissä ja vanhukset. Ehkä sisällä. Kuuma on kuumaa.
Mä olin tuolla rivareidemme yleiselle pihalla kaikkiaan nelisen tuntia (oma asukaspiha on tässä vaiheessa aivan tolkuttoma kuuma) eikä ketään muuta. Leikkipiha tyhjä, metsän reunustat paikat joissa lapset yleensä leikkii. Kai nää on sitten kyläilemässä, rantsussa tai jopa lomailemassa.
Pihaa olen laittanut, mutten mäkään siellä jaksa olla 24/7.