Sunnuntai-iltapäivä klo 15, ulkona 28 astetta ja aurinko paistaa ja okt-pihat tyhjinä
Pyöräilin juuri omakotitaloalueen läpi. Hienoksi on laitettu terassit, grillit, päivänvarjot, lapsille trampat. Ja kirjaimellisesti yhdelläkään pihalla ei ollut ketään, ihan haudanhiljaista kaikkialla.
Miksei ihmiset ole pihalla? Surkeaa sekin, että lyhyt aika vuodesta kun voisi järjestää juhlia tai kutsuja, pyytää sukulaisia tai kavereita kylään vaikka grillaamaan ja missään ei näy elämää.
Kommentit (111)
Kuka hullu tuolla haluaa mitään tehdä. Aurinko polttaa ihon heti, eikä varjossakin ole kosteuden takia yhtään miellyttävämpää. Päästin koirat ulos ja ajattelin niiden siellä hetken viihtyvän, vaan mitä vielä, siinäpä olivat parin minuutin jälkeen oven takana pyytämässä sisään.
Ne on mökillä, reissussa tai rannalla
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on laittaa vimmalla ja isolla rahalla pihaa kuntoon jos siellä ei voi olla ikinä? Aina on liian kuuma, tuulee liikaa, liian kylmä, sataa, pilvistä noh, toivottavasti on aseteltu tuolit ikkunan eteen sisällä niin voi ihastella ilmalämpöpumpun hellässä hurinassa terassikalusteita, uskotellen itselleen että tulee vielä päivä jolloin uskallan mennä omalle pihalle viihtymään.
Tähän asti olen viihtynyt tänä kesänä pihalla, enää ei pysty, terassille ei tuule ja lämpötila on yli 50 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu tuolla haluaa mitään tehdä. Aurinko polttaa ihon heti, eikä varjossakin ole kosteuden takia yhtään miellyttävämpää. Päästin koirat ulos ja ajattelin niiden siellä hetken viihtyvän, vaan mitä vielä, siinäpä olivat parin minuutin jälkeen oven takana pyytämässä sisään.
Vanha kissa ei suostu edes menemään ulos vaan makaa tuulettimen edessä.
Odotan yötä että pääsen uimaan. Mikään ei voita fiilistä kellua tyhjässä järvessä kello 2 yöllä.
Vain hullut helvetissä olon harjoittelijat tuonne menee ...!
Vierailija kirjoitti:
Minä yritin maata riippumatossa ja tuntui kuin olisin ollut krematoriossa.
Luovutin ja palasin sisään.
Lapsetkin jaksoi hyppiä trampalla 10 min.
Edes kissa ei tahdo ulos (valjaissa).
Sen siitä saa, kun nykyään kaikki pihat on täysin puuttomia. Meidän piha on pohjoisrinteellä täynnä isoja puita. Siellä ei ole koskaan liian kuuma.
Liian kuuma tai kylmä aina. Suomessa on huono ilmasto.
Istun mökillä terassilla. Viileä merituuli ja tässä on ehkä 22 astetta. Ei todellakaan liian kuuma. Välillä lämmittelen auringossa, sitten taas palaan puiden varjoon.
Mietin ihan samaa pyöräretkellä, jotenkin outoa nähdä isoja pihoja ilman yhtäkään ihmistä. Ehkäpä kaikki ovat mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Liian kuuma tai kylmä aina. Suomessa on huono ilmasto.
Kyllähän kesät on nykyään n. 20 asteisia. Eikös tuo juuri ole ideaali lämpötila ihmiselle? Itse pidän sisälämpötilan ainakin aina n. 20 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa pyöräretkellä, jotenkin outoa nähdä isoja pihoja ilman yhtäkään ihmistä. Ehkäpä kaikki ovat mökillä.
Varmaan ne, joilla on varaa isoon pihaan on myös niitä, joilla on varaa mökkiin. Tuhlausta tavallaan. Luksushuviloissa Hkissä uimarannan vieressä ei koskaan näy ketään.
Ei kai tuossa helteessä viitsi paahteisella pihalla kökkiä, huonoin mahdollinen sää grillaamiseen. Ihmiset ovat mökeillä, uimarannoilla, jossain missä on vettä tai varjoa.
Kuka tuolla tukalassa ilmanalassa haluaisi vapaaehtoisesti olla? Sisällä ne kaikki on viilennyskoneiden huminassa.
Me ollaan oltu ulkona, retkillä, lenkillä, grillaamassa ja pihatöissä koko kesäkuu ja heinäkuun alku, kun säät oli ihanteelliset.
Nyt +30. Ei todellakaan olla ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ne, joilla on varaa isoon pihaan on myös niitä, joilla on varaa mökkiin. Tuhlausta tavallaan. Luksushuviloissa Hkissä uimarannan vieressä ei koskaan näy ketään.
Olen ihan samaa mieltä. Asun kerrostalossa, koska en tarvitse isoa pihaa kotona sekä mökillä.
Asun omakotitalossa ja istun sisällä viileässä ja katson Yle Areenasta sarjaa En halua mennä ulos istumaan kun naapurit istuu ulkona ja heidän koira räksyttää ja meluavat, mukavampaa sisällä.
Ulkona on kuuma, sisällä ilmalämpöpumppu viilentää ihanasti, sen verran kävin ulkona että hain autolla juomista kaupasta. Kakarana sukulaisten heinähommissa tuli nauttittua helteistä ja samoin yli kolmekymmentä vuotta raksalla kesät oli tuskaa kun mitään varjoa ei aina ollut, kaveri toi kerran lämpömittarin työkohteeseen ja seinällä 70astetta koko päivän nyt ei enään kunto riittäisi.
Minä olen mökillä, täällä on 25 astetta ja pilvistä. Kävin sauvakävelylenkillä kylätiellä, yhden ihmisen näin tunnin lenkin aikana.