Helsingin sanomat on huolestunut: ihmiset eivät enää ryyppää ja biletä yökerhoissa ja baareissa!
Erittäin huolestuttava ja negatiivinen kehitys toimittajan mielestä.
https://www.hs.fi/feature/art-2000011304610.html
Kommentit (176)
Sanottiinko siinä että hesarin toimitus on huolissaan?
Syy on niin.v itun yksinkertainen: juomien hinnat on vaan liian kalliit.piste.
Alkosta Pisang Ambon ja Kossupullo ja kaupasta Cocista niin saat alle 50€ 25 drinkkiä. Baarissa ne maksaisi 250-300 euroa. Tietenkään noin montaa ei ole pakko juoda, mutta siinä olisi kahden viikonlopun eväät kohtuu kalsareille tai puistoon.
Vierailija kirjoitti:
Kävin aiemmin ravintoloissa ja vein sinne asiakkaitakin. Nyt en tee kumpaakaan, jos minua ei palkata hakemiini työpaikkoihin.
Työkkäri ei laita minua mihinkään. Jos valinta ei kohdistu minuun, tulen olemaan työtön vuoteen 2044. Tulen hakemaan samoihin työpaikkoihin vuoteen 2044 asti.
Minä olen hakenut Valmetille ja Metsolle jo kolme vuotta. Tulen jatkamaan hakua vielä parikymmentä vuotta, jos eivät ymmärrä palkata.
Kukaan ei menetä siinä mitään, jos ihmiset eivät enää ryyppää niin paljon. On tuo jo ollutkin touhua, puolen yön jälkeen vielä jonotetaan johonkin juottolaan!
Vierailija kirjoitti:
Kävin aiemmin ravintoloissa ja vein sinne asiakkaitakin. Nyt en tee kumpaakaan, jos minua ei palkata hakemiini työpaikkoihin.
Työkkäri ei laita minua mihinkään. Jos valinta ei kohdistu minuun, tulen olemaan työtön vuoteen 2044. Tulen hakemaan samoihin työpaikkoihin vuoteen 2044 asti.
Mitähän asiakkaita sinullakin on ollut! Onko ollut tapana panon jälkeen viedä asiakas vielä ravintolaankin?
Työttömyys ja on liian kallista ryypätä baarissa. Siinä voi mennä myös terveys.Voi loppua juominen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkosta Pisang Ambon ja Kossupullo ja kaupasta Cocista niin saat alle 50€ 25 drinkkiä. Baarissa ne maksaisi 250-300 euroa. Tietenkään noin montaa ei ole pakko juoda, mutta siinä olisi kahden viikonlopun eväät kohtuu kalsareille tai puistoon.
Niin, ainahan ne juopot laskee, miten sais mahdollisimman halvalla kännin.
harvaa kiinnostaa baarireissun jälkeen taksissa raiskaus tai kusetus
Vierailija kirjoitti:
Helsingille tuo tietysti ilmiönä on ikävä juttu, kun pääkaupunkiseudun asukkailla oli ainakin joskus iso syy mennä keskustaan tuo ravintolassa käyminen.
Jos käydään vain kehäteiden kauppakeskuksissa ostamassa kotiin olutta, niin keskusta jää aika tyhjäksi.
Eikö ne muualta tulleet käy Suomessa baareissa? Helsinkiinhän sitä porukkaa lappoi aika paljon tässä lähi vuosina?
Hallitus vaan nostelee alkoholin hintoja, ei enää ole varaa käydä ulkona ja siinä alkaa pubeja kaatumaan kun kansalla ei ole varaa kuluttaa, kiitos tästäkin Riikka ja Petteri
Vierailija kirjoitti:
Epäilemättä Tinderit ja deittisivut on suurin syy. Ennen ei oikein muuten tavannut muita ihmisiä, kuin ravintolassa. Toki työpaikalla, mutta jos on alalla, jossa kaikki suunnilleen samaa sukupuolta.
Ravintolasta on tullut enemmän paikka, jossa juhlitaan omien kavereiden kanssa.
Saman voi tehdä halvemmalla kotona tai vaikka puistossa.
Tämä yhdistettynä väestön ostovoiman laskuun ovat ne syyt, miksi yökerhot eivät enää vedä väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ainahan ne juopot laskee, miten sais mahdollisimman halvalla kännin.
Alkon riistohintoja ei tartte maksaa kun tilaa juotavat nettikaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluaisin maksaa isot summat rahaa siitä että pääsen hämärään huoneeseen jossa musiikki jumputtaa niin ettet mitään kuule, jonoa joka paikkaan ja ihmiset ovat sekaisin kuin seinäkellot?
Ihmettelin tätä jo vuonna 2000, kun tulin täysi-ikäiseksi. Kyllä mulle kuppi maistuu ja rahaa on, mutta mielelläni valitsen silloin seurani ja vallitsevan ympäristön itse.
Tämä. Irkkupubeista pidän, missä ei kuulu jumputus ja ölinä, mutta tällaiset mestat on aina jossain satojen kilometrien päässä. Eikä niitäkään taida enää montaa tässä maassa olla. Kunnon og grillikiostkeista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se huolestuttavaa kun nykynuoriso vetää kotona päänsä sekaisin kannabiksella, peukulla, pirillä ja lääkekoktaileilla.
Noihin huumeisiin verrattuna viina on lasten leikkiä.
Lol piri ja ganja ja suurin osa lääkkeistä on paljon vähemmän haitallisia kuin hermomyrkky alkoholi. Lue jotain tutkimuksia jos persuääliö edes osaat
Jep siis se suorastaan huokuu niiden ihmisten kasvoilta, ketkä näitä käyttää, että terveellistä on :D
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu maksaa drinkeistä vähintään kympin, kun samalla hinnalla saa kaupasta litrakaupalla samaa litkua? Hinnat on järkyttäviä.
mistä kuvittelet enää drinkkejä kympillä saavan? Ei mistään enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se huolestuttavaa kun nykynuoriso vetää kotona päänsä sekaisin kannabiksella, peukulla, pirillä ja lääkekoktaileilla.
Noihin huumeisiin verrattuna viina on lasten leikkiä.
Lol piri ja ganja ja suurin osa lääkkeistä on paljon vähemmän haitallisia kuin hermomyrkky alkoholi. Lue jotain tutkimuksia jos persuääliö edes osaat
Lol, löytyhän se yksi nisti sieltä :D
Hesari ei ole huolestunut mutta alan yrittäjät on. Ja sehän ei MAGA-persujen hallitusta häiritse yhtään, että konkurssit on hallituksen tekemien ostovoimaleikkausten takia samalla tasolla kuin ysärillä NL:n viennin romahdettua.
Kun lukutaito on mikä on ja lähdekriittisyyden jalo taito puuttuu täysin, MAGA-persu näkee maailman outona ja pelottavana ja toimittajat ja mediat salaliittoina persuja vastaan :DDD
Salaliitot on siksi niin houkuttavia perstolloille, että niillä voi huijata itsensä ajattelemaan muita kuin todellisia uhkia.
Minä lupaan tilata yökerhosta drinkin, maksaa taksin, narikan ja sisäänpääsymaksun, jos valinta kohdistuu minuun. Jos ei kohdistu, niin tehkää mun puolesta kaikki konkurssi.
Satasia baariin ja lopuksi jään kattomaan kun komeammat miehet imuttelee naisia ja naiset hinkkaa perseitään komeita miehiä vasten. Kucked olo jää baarin jälkeen. Ei kiitos