Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu vielä aikuisiällä tunne, että omat vanhemmat

Vierailija
13.07.2025 |

haluaa sulle jotain pahaa tai että ovat sua vastaan? Tunne on enemmänkin tullut vasta nyt kun 40 v on tullut täyteen, sitä ennen asiaa ei edes ajatellut.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko on narsistit luonteeltani tai eivät ole geneettisiä vanhempia. 60- 70 luvulla vaihdettiin Espanjassa 300 000 lasta ja annettin väärille vanhemmille kasvattaa. Samoin monissa muissa maissa ja myöhemmassa vaihessa. Kannatta tehdä geenitesti. Myös narsistit pitävät omia lapsia kilpailijina eivätkä halua, että lapset olisivat niistä viisammat, fiksummat, onnellisemat, menestyvämät. Sitä yritettään kaikin puoliin estää. Ajan myöten tilanne vaan pahentuu. Sama tapahtuu myös avioliitoissa, missä yksi osapuoli on narsisti ja toinen ei.

Niinpä, toisten vanhemmat auttaa lasta menestymään elämässä tarjoamalla mahdollisimman hyvät olot ja parempaa mitä itsellään oli, jotkut taas suistavat jälkikasvun heti alusta huonompaan asemaan sillä että koska itsellä ei ollut mitään mahdollisuuksia, et kyllä sinäkään saa, vaikka olisi periaatteessa m

Tämä jälkimmäinen kuvaa omia vanhempiani. He ovat jopa asian itse mulle ääneen kertoneet moneen otteeseen. Tulo jo lapsena selväksi, että koska heilläkään ei lapsena ollut mitään, niin ei minullakaan tarvitse olla. Jostain kumman syystä ei olla väleissä.

Ihmisten pitäisi hoidattaa omat lapsuuden haavansa ennen vanhemmaksi ryhtymistä, niin se oma lapsi ei joutuisi kärsimään siitä, mitä jäitte itse vaille lapsena. Lapsi ei ole mikään terapiaöelu, jolle voi kostaa oman huonon lapsuutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi