Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian alhainen verotus ohjaa ihmisiä kuluttamaan

Vierailija
13.07.2025 |

Nyt ei ole kulutusjuhlien aika, eikä tolkuttomien mässäilyjen.

Valtio tarvii lisää tuloja, jotta emme velkaannu jatkuvasti, ALV-veroa pitäisi tuntuvasti korottaa.

On vyön kiristyksen aika, pois leikkeleet ja herkut suomalaisesta ruokapöydästä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALV korottaminen on pakko toteuttaa hyvin pian, jatkuva velan ottaminen on täysin kestämätöntä.

Vierailija
22/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla menee aivan liian hyvin, rahaa taskut täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanos muuta. Hoivakodeissakin lihavia eläkeläisiä siirreltään nostureilla kahden hoitajan voimin. Kaikkiin yli parin tonnin eläkkeisiin ylimenevältä osalta 90% veroasteeksi. Näiltä riittää verotettavaa.

Otahan lääkkeet kusipää.

Vierailija
24/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää olla ostamassa uusia muotivaatteita, ei kelpaa kotona itse ommellut vaatteet, ei kelpaa kirpputorin uuden veroset käytetyt vaatteet, joita saa melkein ilmaiseksi.

Pitää kulkea aina nokka pystyssä viimeisen muodin mukaisissa vaatteissa ja näyttää leveillen naapureille rikkauksiaan.

Vierailija
25/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi voisi kaksinkertaistaa sähkön ALV-verotuksen aivan helposti.

Vierailija
26/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla menee selvästi aivan liian hyvin, aina pitää olla ostamassa jotakin uudempaa ja parempaa, kalliimpaa ja hienompaa.

Vierailija
27/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaantuminen voitaisiin saada kuriin, lainojen korkoja suurentamalla, ei kulutusjuhlia lainatuilla rahoilla.

Vierailija
28/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Suomi voisi kaksinkertaistaa sähkön ALV-verotuksen aivan helposti.

Paniko isi lapsena perseeseen vai mikä on päässä vikana.

Vierailija
29/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoittaa tarpeellisesta asiasta, tarpeeton kulutus aiheuttaa luonnonvarojen hävikkiä ja lisää päästöjen määrää. Tuhoamme tämän planeetan, kuluttaessamme tolkuttomasti luonnonvarojamme.

Vierailija
30/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monet tolkun kansalaiset, vastustavat jatkuvaa ja holtitonta valtion velkaantumista, vaatien suuria säästötoimia ja tuntuvia verojen korotuksia.

Vierailija
31/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Aloittaja kirjoittaa tarpeellisesta asiasta, tarpeeton kulutus aiheuttaa luonnonvarojen hävikkiä ja lisää päästöjen määrää. Tuhoamme tämän planeetan, kuluttaessamme tolkuttomasti luonnonvarojamme.

AHA.mä lähden vetää uistinta mun moottoriveneellä.

Vierailija
32/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Suomalaisten verotus on melko alhaista tasoa, verrattuna useimpaan Euroopan maahan. Meillä olisi varaa kiristää verotusta melko tuntuvasti.

Oon samaa mieltä. Mä maksan nyt 37 prosenttia ennakonpidätystä suoraan. Siihen päälle 25,5 pinnaa alvia ja muita veroja tai veroluontoisia maksuja niin kokonaisveroaste menee yli 52% tuloista.

Minun mielestä olisi oikeus ja kohtuus nostaa kaikkien verotus tuohon. 

Vierailija
33/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Suomalaisten verotus on melko alhaista tasoa, verrattuna useimpaan Euroopan maahan. Meillä olisi varaa kiristää verotusta melko tuntuvasti.

Oon samaa mieltä. Mä maksan nyt 37 prosenttia ennakonpidätystä suoraan. Siihen päälle 25,5 pinnaa alvia ja muita veroja tai veroluontoisia maksuja niin kokonaisveroaste menee yli 52% tuloista.

Minun mielestä olisi oikeus ja kohtuus nostaa kaikkien verotus tuohon. 

Jos sinäkin pystyt maksamaan tuon verran veroja, niin miksei sitten kaikki muutkin.

Vierailija
34/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika hyvästellä kulutusjuhlat.

Vierailija
35/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: On aika hyvästellä kulutusjuhlat.

hyvästele ihan yksinäs mä ostin just uuden auton.

Vierailija
36/41 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Aina pitää olla ostamassa uusia muotivaatteita, ei kelpaa kotona itse ommellut vaatteet, ei kelpaa kirpputorin uuden veroset käytetyt vaatteet, joita saa melkein ilmaiseksi. Pitää kulkea aina nokka pystyssä viimeisen muodin mukaisissa vaatteissa ja näyttää leveillen naapureille rikkauksiaan.

Ostan mitä huvittaa pyöri sinä vanhoissa räteissä jos tykkäät.

Vierailija
37/41 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa on pienentää palkat kautta linjan ilmastokestävälle, intialaisille tasolle. Oleellista tässä on se, että myös julkisen sektorin palkat alennetaan. Silloin ei tarvitse kerätä näin valtavasti verojakaan, mutta hiilijalanjälki pienenee ja luonnonvarojen kulutus loppuu. Wun-win kaikille.

Vierailija
38/41 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksen kuuluu olla 100%.

kupillinen riisiä kaikille. Työttömille ei sitäkään.

Vierailija
39/41 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko typerys? Kuluttaminen on juuri se asia, jolla valtio saataisiin takaisin taloudelliseen nousuun kapitalistisessa järjestelmässä. Alv:n nostosssa ei ole mitään järkeä, jos se vähentää kuluttamista, mikä taas puolestaan vähentää valtion tuloja. Ala-asteen matematiikkaa, mutta vaikea ymmärtää toki jos kyky loogiseen ajatteluun puuttuu.

Tosin tämäkin ketju taitaa olla bottitrollausta.

Vierailija
40/41 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jotka asumme Helsingissä on kyllä varaa nostaa verotusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä