Liian alhainen verotus ohjaa ihmisiä kuluttamaan
Nyt ei ole kulutusjuhlien aika, eikä tolkuttomien mässäilyjen.
Valtio tarvii lisää tuloja, jotta emme velkaannu jatkuvasti, ALV-veroa pitäisi tuntuvasti korottaa.
On vyön kiristyksen aika, pois leikkeleet ja herkut suomalaisesta ruokapöydästä.
Kommentit (41)
Suomalaisilla menee aivan liian hyvin, rahaa taskut täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta. Hoivakodeissakin lihavia eläkeläisiä siirreltään nostureilla kahden hoitajan voimin. Kaikkiin yli parin tonnin eläkkeisiin ylimenevältä osalta 90% veroasteeksi. Näiltä riittää verotettavaa.
Otahan lääkkeet kusipää.
Aina pitää olla ostamassa uusia muotivaatteita, ei kelpaa kotona itse ommellut vaatteet, ei kelpaa kirpputorin uuden veroset käytetyt vaatteet, joita saa melkein ilmaiseksi.
Pitää kulkea aina nokka pystyssä viimeisen muodin mukaisissa vaatteissa ja näyttää leveillen naapureille rikkauksiaan.
Suomi voisi kaksinkertaistaa sähkön ALV-verotuksen aivan helposti.
Suomalaisilla menee selvästi aivan liian hyvin, aina pitää olla ostamassa jotakin uudempaa ja parempaa, kalliimpaa ja hienompaa.
Velkaantuminen voitaisiin saada kuriin, lainojen korkoja suurentamalla, ei kulutusjuhlia lainatuilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti: Suomi voisi kaksinkertaistaa sähkön ALV-verotuksen aivan helposti.
Paniko isi lapsena perseeseen vai mikä on päässä vikana.
Aloittaja kirjoittaa tarpeellisesta asiasta, tarpeeton kulutus aiheuttaa luonnonvarojen hävikkiä ja lisää päästöjen määrää. Tuhoamme tämän planeetan, kuluttaessamme tolkuttomasti luonnonvarojamme.
Niin monet tolkun kansalaiset, vastustavat jatkuvaa ja holtitonta valtion velkaantumista, vaatien suuria säästötoimia ja tuntuvia verojen korotuksia.
Vierailija kirjoitti: Aloittaja kirjoittaa tarpeellisesta asiasta, tarpeeton kulutus aiheuttaa luonnonvarojen hävikkiä ja lisää päästöjen määrää. Tuhoamme tämän planeetan, kuluttaessamme tolkuttomasti luonnonvarojamme.
AHA.mä lähden vetää uistinta mun moottoriveneellä.
Vierailija kirjoitti: Suomalaisten verotus on melko alhaista tasoa, verrattuna useimpaan Euroopan maahan. Meillä olisi varaa kiristää verotusta melko tuntuvasti.
Oon samaa mieltä. Mä maksan nyt 37 prosenttia ennakonpidätystä suoraan. Siihen päälle 25,5 pinnaa alvia ja muita veroja tai veroluontoisia maksuja niin kokonaisveroaste menee yli 52% tuloista.
Minun mielestä olisi oikeus ja kohtuus nostaa kaikkien verotus tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Suomalaisten verotus on melko alhaista tasoa, verrattuna useimpaan Euroopan maahan. Meillä olisi varaa kiristää verotusta melko tuntuvasti.Oon samaa mieltä. Mä maksan nyt 37 prosenttia ennakonpidätystä suoraan. Siihen päälle 25,5 pinnaa alvia ja muita veroja tai veroluontoisia maksuja niin kokonaisveroaste menee yli 52% tuloista.
Minun mielestä olisi oikeus ja kohtuus nostaa kaikkien verotus tuohon.
Jos sinäkin pystyt maksamaan tuon verran veroja, niin miksei sitten kaikki muutkin.
On aika hyvästellä kulutusjuhlat.
Vierailija kirjoitti: On aika hyvästellä kulutusjuhlat.
hyvästele ihan yksinäs mä ostin just uuden auton.
Vierailija kirjoitti: Aina pitää olla ostamassa uusia muotivaatteita, ei kelpaa kotona itse ommellut vaatteet, ei kelpaa kirpputorin uuden veroset käytetyt vaatteet, joita saa melkein ilmaiseksi. Pitää kulkea aina nokka pystyssä viimeisen muodin mukaisissa vaatteissa ja näyttää leveillen naapureille rikkauksiaan.
Ostan mitä huvittaa pyöri sinä vanhoissa räteissä jos tykkäät.
Helpompaa on pienentää palkat kautta linjan ilmastokestävälle, intialaisille tasolle. Oleellista tässä on se, että myös julkisen sektorin palkat alennetaan. Silloin ei tarvitse kerätä näin valtavasti verojakaan, mutta hiilijalanjälki pienenee ja luonnonvarojen kulutus loppuu. Wun-win kaikille.
Verotuksen kuuluu olla 100%.
kupillinen riisiä kaikille. Työttömille ei sitäkään.
Oletko typerys? Kuluttaminen on juuri se asia, jolla valtio saataisiin takaisin taloudelliseen nousuun kapitalistisessa järjestelmässä. Alv:n nostosssa ei ole mitään järkeä, jos se vähentää kuluttamista, mikä taas puolestaan vähentää valtion tuloja. Ala-asteen matematiikkaa, mutta vaikea ymmärtää toki jos kyky loogiseen ajatteluun puuttuu.
Tosin tämäkin ketju taitaa olla bottitrollausta.
Me jotka asumme Helsingissä on kyllä varaa nostaa verotusta.
ALV korottaminen on pakko toteuttaa hyvin pian, jatkuva velan ottaminen on täysin kestämätöntä.