Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä ohjelmia. Olisi edes julkkiksia. Ketä kiinnostaa tuntemattomat. Toisaalta jos olisi julkkiksia niin kattaus olisi melkein sama kuin selviytyjissä ja muissa reality ohjelmissa.
Ei vaan nimenomaan pitää olla taviksia. Mä olen katsonut useita kausia Usan Selviytyjiä ja ihan taviksia on ne ihmiset. Sitten kun tuli Suomen versio, niin kaikki onko jotakin julkkiksia. Ei näin.
Suomijulkkiksistakin puolet on jotain evvk "somemitälie" joista kukaan toimituksen kaveripiirin ulkopuolella ei ole kuullutkaan. Loput on sitten sadassa muussakin tositv:ssä kiertävää turhimojengiä, joku satunnainen mistälietuttu joka on erehtynyt mukaan ja artisti + poliitikko. Tietty dei-kriteerit muistaen eli 1-2 sukupuoleltaan ja suuntaukseltaan ei-normia, pigmenttiä keskivertoa enemmän vähintään parilla, etc.
Vierailija kirjoitti:
Jaakko ei puhu turhaa siksi hän kertoo kaiken.
Erämaassa selviää ne, jotka ymmärtävät hiljaisuuden. Ja ne, jotka eivät juutu persuksista suohon.
Suohon juuttuminen nyt toki on just päinvastaista kuin selviytyminen.
RUK legenda kertoo että yksi vuosikurssi on vieläkin jossain jäätyneenä korkeaan polviasentoon homeperseensuolle (lähellä haminaa eli RUK:n harjoitusmaastoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan tässä on maksimi olla luonnon armoilla? Tätä monta kertaa miettinyt mainoksen nähtyäni.
Kaksi kuukautta.
Milläs voitto ratkaistaan, kun varmaan suurin osa noista on sen 2 kk?
Nopeasti osa lähtee. Eivät pysy kahta kuukautta. Kyllä sieltä voittajat erottuu helposti.
Eiköhän ekassa jaksossa tule jo luovutus.
Tänään alkaa! Oletteko valmiita?
Johan tuo on Katsomossa ihan ilmaiseksi katsottavissa. Aamulla heti katsoin.
Aikas hurjaahan toi varmasti on kun on kaikki epämukavuudet samaan aikaan päällä: kylmä, nälkä ja ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on tervetullut mukaan Elo ... apinaan.
...
ELO ... APINA!
Liittyäkkö klubiin joka tunkee spämmejään paikkoihin joihin ne ei kuulu? Ei todellakaan, eli suksi v...n spämmeinesi
Katsoin 3 ekaa jaksoa. Ei voi tietysti verratakaan Kanadan versioon, jossa saivat täristä pelosta teltassa, kun jokin villipeto hiipi ulkopuolella nuuskimassa.
Mun on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset eivät pysty olemaan yksin. Tai että jonkun typerän ikäväntunteen takia luovuttaa isossa kilpailussa.
Hirveää käsikirjoitettua PSKAA!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin 3 ekaa jaksoa. Ei voi tietysti verratakaan Kanadan versioon, jossa saivat täristä pelosta teltassa, kun jokin villipeto hiipi ulkopuolella nuuskimassa.
Mun on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset eivät pysty olemaan yksin. Tai että jonkun typerän ikäväntunteen takia luovuttaa isossa kilpailussa.
Tässähän oltiin jo ensimmäisenä päivänä ikävän takia tippa linssissä.
Onneksi ei ole julkkiksia. Muiden maiden versioissa kiinnostaa nimenomaan aiemmin tuntemattomat tavikset, joista osasta tulee julkkiksia, jos ovat tarpeeksi kiinnostavia. Kilpailun edetessä ihmisistä paljastuu uusia puolia ja se on kiehtovaa.
Amerikan versiossa huvitti kun osallistujat ikävöivät niin kovasti perheitään ja useimmat keskeyttivät siitä syystä. Vaikka voittopotti oli iso. Itse ajattelisin olevani ihanalla retriittilomalla luonnon helmassa ja lopuksi saisi rahaa.
Kiinnostavaa nähdä onko suomalaiset kauemmin siellä kuin amerikkalaiset, kun olosuhteetkin on melko samanlaiset.
Olisin itse saattanut hakea kilpailemaan jos olisi parempi terveys.
Onko ne koko ajan pressun armoilla vai pääsevätkö jossain vaiheessa lämpimämpään?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tulisi edes ahmalauma ärisemään teltan liepeille.
Ihmettelin samaa Kanadan versiota katsoessa. Onko ne todella niin sosiaalisia, etteivät kestä retkeillä yksin vaikka luvassa olisi tuntuva rahapalkinto.
Itse olisin kiukkuinen jos ukko tulisi takaisin kotiin ilman rahoja vain kyynel silmäkulmassa. Muuta ei olisi tarvinnut tehdä kuin asua metsässä pidempään kuin muut, ja olisit saanut rahaa.
Onko tuolla useampia kameroita vai kuvaaja mukana, kun ei kaikkia ole osallistuja ole itse kuvannut.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne koko ajan pressun armoilla vai pääsevätkö jossain vaiheessa lämpimämpään?
Tämä onkin kiinnostavaa verrattuna muiden maiden versioihin. Olen niitä katsoessa ihmetellyt, miksi ne eivät rakenna pientä hirsimökin tyyppistä asumusta ja tee nuotioksi rakovalkeaa. Rakovalkean pitäisi palaa koko yön yli ilman vahtimista.
Suomalaisilla on kai nyt tilaisuus näyttää miten metsässä selviydytään, kun ilmeisesti saa kaataa puitakin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla useampia kameroita vai kuvaaja mukana, kun ei kaikkia ole osallistuja ole itse kuvannut.
Kanadan versiossa ainakin käytettiin paljon riistakameroita. Osallistujat myös laittoivat kameran välillä kuvaamaan kauempana jalustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttivät parhaat palat jo maikkarin aamun aikana. Varmaa 5 minuuttia pyöri. Oli ihan ok sarja. Mitäpä tuota enää katsomaan enempää.
Alkuperäinen ainakin on ihan hyvää viihdettä. Jotenkin "aidompaa" kuin valtaosa tosi-tv hömpästä. Yksin luonnon keskellä niin jää se turha ihmissuhde draamailu ja juonittelu pois.
Oon itse kyllästynyt jatkuviin juonitteluohjelmiin. Jotkut hyvät ohjelmat (kuten Farmi) on pilattu liiallisella juonittelulla. Se pitäisi voida kieltää, ja taitojen perusteella pitäisi mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tulisi edes ahmalauma ärisemään teltan liepeille.
Ihmettelin samaa Kanadan versiota katsoessa. Onko ne todella niin sosiaalisia, etteivät kestä retkeillä yksin vaikka luvassa olisi tuntuva rahapalkinto.
Itse olisin kiukkuinen jos ukko tulisi takaisin kotiin ilman rahoja vain kyynel silmäkulmassa. Muuta ei olisi tarvinnut tehdä kuin asua metsässä pidempään kuin muut, ja olisit saanut rahaa.
Joo, kiehuisin kiukusta, jos ukko olisi niin vässykkä, että tulisi maitojunalla kotiin muka ikävän varjolla. Todellisuudessa ei vaan olisi kestänyt kylmää ja nälkää. Lisäksi olisi niin laiskanpulskea, ettei viitsisi edes yrittää kalastaa tai rakennella parempaa suojaa.
Jaakko ei puhu turhaa siksi hän kertoo kaiken.
Erämaassa selviää ne, jotka ymmärtävät hiljaisuuden. Ja ne, jotka eivät juutu persuksista suohon.