Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatkohan nuo kilpailijat ihan oikeasti oikeasti tuolla yksin vai onko joku tuotantoporukkaa vahtimassa?
Koko formaatti niin lapsekas. Onko poromiesten kaa muuten sovittu että poroja saa syödä? Sillähän elät puoli vuotta keveesti.
Olisi aika hölmöä jos poroja saisi syödä kun nehän on ihmisten omistamia tuotantoeläimiä, eikä mitään aitoa luontoa. Ihan sama kuin menisi jostain lammasfarmin aitauksesta metsästämään "villieläimiä".
Toivottavasti suomiversiossa metsästys on kuitenkin saatu kunnolla mukaan. Onhan se aika tärkeä osa ainakin sitä alkuperäistä versiota. Eikä Suomen erämaista ihan hirveästi muuta ruokaa löydy. Mitään syötäviä kasveja on aika turha edes yrittää löytää riittävästi. Sieniä ja marjoja syksyllä, mutta siihen se jää.
Ei kai nuo saa metsästää ihan mitä tahansa. Nehän on tarkasti määritelty milloin mitäkin eläinpolosia saa metsästää.
Metsästys on kielletty, ei ole aseita eikä lupia. Siis itsekään ei saa tehdä ansoja, kun ei ole lupaa pyytää esim. riekkoja.
Kalastus on sallittu.
Minulle yksinolo on tuttua, koska olen autistinen erakko. Eipä olisi ollut kummoinen rasti viettää erämaassa pari kuukautta. Pikiöljyä olisin salakuljettanut mukaan. 😉
Vierailija kirjoitti:
Metsästys on kielletty, ei ole aseita eikä lupia. Siis itsekään ei saa tehdä ansoja, kun ei ole lupaa pyytää esim. riekkoja.
Kalastus on sallittu.
Minulle yksinolo on tuttua, koska olen autistinen erakko. Eipä olisi ollut kummoinen rasti viettää erämaassa pari kuukautta. Pikiöljyä olisin salakuljettanut mukaan. 😉
Jos kilpailija on suorittanut metsästystutkinnon, osaa metsästää ja on saaliseläimen pyyntiaika, niin miksi sitä ei muka sallittaisi?
Aion seurata ohjelmaa, mutta tämä ketju vaikuttaa rasittavalta jankutukselta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan tässä on maksimi olla luonnon armoilla? Tätä monta kertaa miettinyt mainoksen nähtyäni.
Kaksi kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä ohjelmia. Olisi edes julkkiksia. Ketä kiinnostaa tuntemattomat. Toisaalta jos olisi julkkiksia niin kattaus olisi melkein sama kuin selviytyjissä ja muissa reality ohjelmissa.
Ite harmittelen, kun joku ihan hyvä formaatti pilataan julkkiksilla.
Ketä kiinnostaa tavikset? Eihän ne saa sanaa suustaan, kun ei ole esiintymistaitoa.
Älä jauha paskaa esim suuri seikkailu alkuaikoina ilman julkkuja oli hyvä, kyllä siellä juttua piisasi ja huumoria riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastus on sallittu.
Jos kilpailija on suorittanut metsästystutkinnon, osaa metsästää ja on saaliseläimen pyyntiaika, niin miksi sitä ei muka sallittaisi?
Maanomistajan lupa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastus on sallittu.
Koska kilpailun säännöt. Lue maikkarin sivuilta. Sitä paitsi, luvat pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan tässä on maksimi olla luonnon armoilla? Tätä monta kertaa miettinyt mainoksen nähtyäni.
Kaksi kuukautta.
Milläs voitto ratkaistaan, kun varmaan suurin osa noista on sen 2 kk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastus on sallittu.
Maanomistajan lupa?
Tarvitaan jo yöpymiseen ja tulentekoon, eikä kalastaakaan saa kuin mato-ongella ilman lupia.
500 000 dollaria sai yksinhuoltaja isä, joka voitti meillä viimeksi nähdyn ohjelman (Vancouverin saarella)
Eikö ne saakaan olla niin kauan kuin kantti kestää? Näin un USA-versiossa.
Jotenkin tää formaatti naurattaa. Suunnituspioneeri merinokerrastoineen painelee korvessa pari kilsaa kunnes bongaa maasta männynrouskuja ja paistaa ne sitten voissa. Nuori mies kuvittelee että voi tarpoa leton läpi ilman että kengät kastuu mutta juuttuukin sitten persuksista kiinni suohon. Kokenut eräriitta saa saaliiksi komean kalan, mutta särkeä vaivaakin lapamato. About kaikki suomalaiset ovat kokeneet jonkun näistä elämänsä aikana :D
Ilman telttaa yöpyminen on kyllä epämieluisa ajatus. Lapissa saattaa tulla lumimyrsky jo syyskuun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tää formaatti naurattaa. Suunnituspioneeri merinokerrastoineen painelee korvessa pari kilsaa kunnes bongaa maasta männynrouskuja ja paistaa ne sitten voissa. Nuori mies kuvittelee että voi tarpoa leton läpi ilman että kengät kastuu mutta juuttuukin sitten persuksista kiinni suohon. Kokenut eräriitta saa saaliiksi komean kalan, mutta särkeä vaivaakin lapamato. About kaikki suomalaiset ovat kokeneet jonkun näistä elämänsä aikana :D
Joo vähän erilaista kuin amerikoissa kun kohdeyleisönä on yltäkylläiset ylipainoiset motorisoiduissa tuoleissaan, syövät varmaan ribsejä ja sipsejä samalla
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä ohjelmia. Olisi edes julkkiksia. Ketä kiinnostaa tuntemattomat. Toisaalta jos olisi julkkiksia niin kattaus olisi melkein sama kuin selviytyjissä ja muissa reality ohjelmissa.
Ei vaan nimenomaan pitää olla taviksia. Mä olen katsonut useita kausia Usan Selviytyjiä ja ihan taviksia on ne ihmiset. Sitten kun tuli Suomen versio, niin kaikki onko jotakin julkkiksia. Ei näin.
Koronasta on jäänyt aivosumua noin puolen ihmiskunnan aivoihin ja sen huomaa. Ei minkäälaista kontrollia, kunhan vaan möläytellään mitä tahansa. Ihan päättävässä portaassakin noita näkee.
Sisältöä hiukan avattu: https://seura.fi/tv/alone-suomi-haastaa-kilpailijat-selviytymaan-eramaa…
Vierailija kirjoitti:
HS:n tv-toimittaja on vissiin samoilla linjoilla :D
Mietinkin että miten nelonen osaisi muka tehdä ohjelman ilman noita kaikkia, mutta tää olikin mtv:n ohjelma.