Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ei laihdu ja on terveenä vuositolkulla. Tuotantoyhtiö joutuu keksimään tekosyyn poistoon jos kaksi tämmöistä.
"jos ei laihdu" on käytännössä mahdoton tavoite. Ainakin amerikkalaisessa versiossa ruoan hankkiminen on osoittautunut tosi vaikeaksi ongelmaksi ratkaista. Pitäisi pystyä metsästämään ja kalastamaan tosi tehokkaasti.
Sitten on vielä yksinäisyys. Kaipuu ihmisten luokse on vielä suurempi haaste kuin nälkä. Valtavan iso osa kilpailijoista on tähän mennessä luovuttanut ihan puhtaasti sen takia kun eivät kestä yksinäisyyttä ja kaipaavat läheistensä luokse.
Vierailija kirjoitti:
Ovatkohan nuo kilpailijat ihan oikeasti oikeasti tuolla yksin vai onko joku tuotantoporukkaa vahtimassa?
Koko formaatti niin lapsekas. Onko poromiesten kaa muuten sovittu että poroja saa syödä? Sillähän elät puoli vuotta keveesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli alussa lihavin, jonka pää kestää, voittaa. Se on parasta makoillatulilla lihavana vesipaastolla sen sijaan että kuluttaisi ravinnonetsintään enemmän energiaa mitä siitä saa."
Periaatteessa tuolla tavalla pääsee ainakin alkuun.
Mutta kilpailu voi kestää tosi pitkään. Pisimmillään kilpailijat on olleet yksin reilusti yli kolme kuukautta. Pelkällä vesipaastolla ei pärjää niin pitkään. On pakko löytää jotain ruokaa selviytyäkseen. Muutenkin jos haluaa nuotiolla istua niin sinun pitää kantaa polttopuita joka päivä ja siihen kuluu energiaa. Jos haluat nukkua säältä suojassa niin on pakko rakentaa jonkinlainen maja, siihenkin kuluu energiaa. Pari kuukatta kun on vesipaastolla ollut niin nuo risusavotat ja polttopuun tekemiset käy raskaaksi.
Kun maja on rakennettu ja tuli tehty mitä katsojan kannalta kiinnostavia tapahtumia jää jäljelle? Osalli
Amerikka-versiossa on tehty vene, sauna ym rekvisiittaa. Yksi mies kehitteli jotain erilaisia puupalikkapelejä joita pelasi vaimonsa kuvan kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatkohan nuo kilpailijat ihan oikeasti oikeasti tuolla yksin vai onko joku tuotantoporukkaa vahtimassa?
Koko formaatti niin lapsekas. Onko poromiesten kaa muuten sovittu että poroja saa syödä? Sillähän elät puoli vuotta keveesti.
Olisi aika hölmöä jos poroja saisi syödä kun nehän on ihmisten omistamia tuotantoeläimiä, eikä mitään aitoa luontoa. Ihan sama kuin menisi jostain lammasfarmin aitauksesta metsästämään "villieläimiä".
Toivottavasti suomiversiossa metsästys on kuitenkin saatu kunnolla mukaan. Onhan se aika tärkeä osa ainakin sitä alkuperäistä versiota. Eikä Suomen erämaista ihan hirveästi muuta ruokaa löydy. Mitään syötäviä kasveja on aika turha edes yrittää löytää riittävästi. Sieniä ja marjoja syksyllä, mutta siihen se jää.
Kerrankin reality jota haluan katsoa!
Mä tekisin kämpän ja varastoisin siihen talvea varten polttopuut ja riistaa. Tuottaja tulisi ja sanoisi ettei ole tarkoitus ruveta asumaan. Sitten mä tekisin puulaavun joen rantaan ja vetäisin joen poikki verkot. Tuottaja tulisi ja sanoisi ettei noin saa kalastaa. Mä asettuisin hillasuon kylkeen ja söisin variksenmarjoja ja hilloja päivät pitkät. Sitten tuottaja tulisi ja veisi mut väkipakolla pois, mutta mä sanoisin että ettekä vie, kamerat ja kalustonne voitte viedä, mä jään tähän ihan omalla ajalla retkeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin kämpän ja varastoisin siihen talvea varten polttopuut ja riistaa. Tuottaja tulisi ja sanoisi ettei ole tarkoitus ruveta asumaan. Sitten mä tekisin puulaavun joen rantaan ja vetäisin joen poikki verkot. Tuottaja tulisi ja sanoisi ettei noin saa kalastaa. Mä asettuisin hillasuon kylkeen ja söisin variksenmarjoja ja hilloja päivät pitkät. Sitten tuottaja tulisi ja veisi mut väkipakolla pois, mutta mä sanoisin että ettekä vie, kamerat ja kalustonne voitte viedä, mä jään tähän ihan omalla ajalla retkeilemään.
Kyllä ohjelmassa on nähny monenlaista kokeilua. Ihan kunnon hirsimökkejä on rakennettu myös. Sellaisen rakentaminen kuluttaa valtavasti energiaa ja aikaa. Ruoan hankinta ei ole ihan niin helppoa käytännössä, että vain heittää verkon veteen ja kiskoo sieltä loputtomasti kalaa.
Jos sarja saa jatkoa niin hae kilpailijaksi ja näytä miten helppoa voittaminen on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ohjelmassa on nähny monenlaista kokeilua. Ihan kunnon hirsimökkejä on rakennettu myös. Sellaisen rakentaminen kuluttaa valtavasti energiaa ja aikaa. Ruoan hankinta ei ole ihan niin helppoa käytännössä, että vain heittää verkon veteen ja kiskoo sieltä loputtomasti kalaa.
Jos sarja saa jatkoa niin hae kilpailijaksi ja näytä miten helppoa voittami
Ei ne rupea valitsemaan sellaista joka näyttää siltä että tuohan pärjäilee tuolla vuositolkulla, perustaa varmaan kohta perheensäkin sinne. - Tunnen muutaman kullankaivajan jotka aloittivat ravintohommansa pelkällä luonnonmuonalla ja suolalla ensimmäisen talven yli, huuhtoivat siinä sivussa kultaa.
Musta kilpailija jollain USA kaudella luovutti ensimmäisten tuntien aikana kun näki karhun p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkiversio ovat saarilla oikeasti alone, yksin. Suomiversio, Lapissa täysin mahdotonta olla leiriytyneenä kahta päivää ilman että joku tulee juttusille "Päevää että pätkähti! Maistuuko suklaa?"
No miten männöö? Outko suanu kalloo? Kuhhoo, haakee? Juu hah haa, mielikuva naurattaa :D Jos sattuu savolainen puhelias retkeilijä siihe kouhilleen niin jo vain on tuotantoyhtiö helisemässä hah haa :D Tulee plot twist.
Varmasti ihana ohjelma! Tämmöstä on ootettu! Tässä ei pysty kieroilemaan eikä juonimaan.
Kaikkein jännintähän on pään kestävyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika hölmöä jos poroja saisi syödä kun nehän on ihmisten omistamia tuotantoeläimiä, eikä mitään aitoa luontoa. Ihan sama kuin menisi jostain lammasfarmin aitauksesta metsästämään "villieläimiä".
Toivottavasti suomiversiossa metsästys on kuitenkin saatu kunnolla mukaan. Onhan se aika tärkeä osa ainakin sitä alkuperäistä versiota. Eikä Suomen erämaista ihan hirveästi muuta ruokaa löydy. Mitään syötäviä kasveja on aika turha edes yrittää löytää riittävästi. Sieniä ja marjoja syksyllä, mutta siihen se jää.
Et ole kaloista kuullut?
Ja yksi tärkeimmistä syötävistä asioista mitä metsästä löytyy on muuten jäkälä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sarja saa jatkoa niin
Ei ne rupea valitsemaan sellaista joka näyttää siltä että tuohan pärjäilee tuolla vuositolkulla, perustaa varmaan kohta perheensäkin sinne. - Tunnen muutaman kullankaivajan jotka aloittivat ravintohommansa pelkällä luonnonmuonalla ja suolalla ensimmäisen talven yli, huuhtoivat siinä sivussa kultaa.
Mikäs siinä on hankkiessa luonnonmuonaa jos on kunnon välineet ja taidot sitä varten.
Tämä hyvä formaatti Alone. Ei tule jälkeenpäin seksuaalisyytteitä tai avio-/avoeroja ehkä niin herkästi kuin TIS, TTK varsinkin ym.
Ensimmäinen on jo klipin mukaan pudonnut omatekoisesta lautasta järveen ja kastunut +12 asteisessa vedessä. Jännää, pian alkaa eli ens tiistaina! Kivaa!
Ekat osallistujat ihan uudessa ohjelmassa muistetaan pitkään kuten BB-Perttu. Näistäkin tulee tämän realityn esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä ohjelmia. Olisi edes julkkiksia. Ketä kiinnostaa tuntemattomat. Toisaalta jos olisi julkkiksia niin kattaus olisi melkein sama kuin selviytyjissä ja muissa reality ohjelmissa.
Katso vaikka selviytyjät joka alkoi muistaakseni äskettäin syysk. alussa. Sieltä löytyy pikkujulkkuja ja joitakin tuntemattomia julkkuja. Hyvä ohjelmafoorumi ja siihen osallistujiksi valitut ei mun mielestä tarvitse olla tunnettuja jostain, joskus mitättömistäkin syystä. Tää taitaa olla ns. aitoa kamaa. Mutt, nyt jännään kenet löydetään juontajaksi. Juontaja (onko sopiva) vaikuttaa siihen katsonko ko. ohjelmaa. Mikäli ennestään "tuttu mutta ärsyttävä" en jaksa tuhlata aikaani.
Kuinka kauan tässä on maksimi olla luonnon armoilla? Tätä monta kertaa miettinyt mainoksen nähtyäni.
Kun maja on rakennettu ja tuli tehty mitä katsojan kannalta kiinnostavia tapahtumia jää jäljelle? Osallistujille tää on varmasti mielenkiintoinen haaste, mutta epäilen vahvasti että en jaksa katsoa kun ihmiset istuvat majassaan tehden tikusta asiaa kameralle.