Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viitsiikö mennä puolen vuoden työhön, kun ansiosidonnaistakaan ei saa kuin 12 kk työstä?

Vierailija
16.10.2024 |

ja sitten ei ehdi ruokajonoonkaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puolen vuoden työstä saa palkkaa, ei tarvitse mennä mihinkään leipäjonoon. 

Vierailija
2/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka loisimista 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No puolen vuoden työstä saa palkkaa, ei tarvitse mennä mihinkään leipäjonoon. 

No kerrohan viisaana, paljonko ap:n palkka olisi.

4/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina töihin, ku niitä vaa on! Ens viikko olis taas 🤩

Vierailija
5/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi hyvä vaihtoehto olisi mennä ukrainaan, siellä on miehistövajetta. Tee mitä teet kunhan olet hyödyllinen 

Vierailija
6/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en menisi, ellet sitten kaipaa sosiaalisia suhteita uusia tuttavuuksia jne. Rahan taki ei kannata mennä, tämä hallitus sössi kertaheitolla heikoimmassa asemassa olevien asiat.

Vierailija
7/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kannattaa. Jos elät eläkeikään asti saat sitä eläkettä. Satku tuli lisää viime työkeikalla. Vaikken eläkeikään pääse ikänä.

Ja tuolla keikalla keräät niitä ansiosidonnaisen päiviä.

Vierailija
8/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaa ottaa työ vastaan. Tienaat palkkaa ja kerrytät ansiosidonnaisen päiviä ja eläkettä. Toisaalta, kun pääsee tutuksi taloon, voi se poikia uusia työmahdollisuuksia tulevaisuudessa.

Toisaalta, jos se työpaikka vaikuttaa huonolta, niin puoli vuotta jaksaa vaikka ihan hirveääkin työtä. Koko ajan kertyy työkokemusta, jota työnantajat arvostavat, kun haet töitä jatkossa. Ja onhan palkkaa aina ihan mukava saada. Se on itse ansaittua rahaa.

Vierailija
9/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis työtävieroksuva luuseri. Yhteiskunnan häirikkö. Mene töihin jos edes saat töitä. 

Vierailija
10/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en menisi, ellet sitten kaipaa sosiaalisia suhteita uusia tuttavuuksia jne. Rahan taki ei kannata mennä, tämä hallitus sössi kertaheitolla heikoimmassa asemassa olevien asiat.

Rahan takia ei kannata mennä ja sitten itket jostain heikosta asemasta? :D 

Vierailija
11/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet parhaillaan ansiosidonnaisella niin kannattaa mennä töihin koska työssäolojakso pidentää ansiosidonnaisen kestoa. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei töitä ole niin pitkään että ansiosidonnainen lasketaan uusiksi koska porrastus laskee ansiosidonnaista rajusti. 

Jos taas olet työttömänä niin puolen vuoden työssäkäynti ei vielä riitä ansiosidonnaiseen mutta seuraavan puolen vuoden pätkän jälkeen saat ansiosidonnaista. Joten kyllä, kannattaa mennä töihin. Toki olettaen että työstä maksetaan palkkaa eikä taskurahaa. 

Vähän ohis, olen ansiosidonnaisella ja pähkäilen itse parhaillaan hakeutuako osa-aikaisiin töihin jouluapulaiseksi. Jos 300e suoja-osuutta ei olisi poistettu niin vastaus olisi kyllä. Nykyisellään, ei kannata. Aika monella taitaa olla sama tilanne ;(

Vierailija
12/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet parhaillaan ansiosidonnaisella niin kannattaa mennä töihin koska työssäolojakso pidentää ansiosidonnaisen kestoa. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei töitä ole niin pitkään että ansiosidonnainen lasketaan uusiksi koska porrastus laskee ansiosidonnaista rajusti. 

Jos taas olet työttömänä niin puolen vuoden työssäkäynti ei vielä riitä ansiosidonnaiseen mutta seuraavan puolen vuoden pätkän jälkeen saat ansiosidonnaista. Joten kyllä, kannattaa mennä töihin. Toki olettaen että työstä maksetaan palkkaa eikä taskurahaa. 

Vähän ohis, olen ansiosidonnaisella ja pähkäilen itse parhaillaan hakeutuako osa-aikaisiin töihin jouluapulaiseksi. Jos 300e suoja-osuutta ei olisi poistettu niin vastaus olisi kyllä. Nykyisellään, ei kannata. Aika monella taitaa olla sama tilanne ;(

Tämä oli oikeastaan ainoa töllön työ hallitukselta mitä tähän saakka saaneet aikaan.

Vierailija
13/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaorjat eivät ole hyvää seuraa.

Vierailija
14/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkan markan pummi. Arvostan. Tällaisia helmiä meillä työttömissä, kun ties mitkä vajaaälyiset ovat kiinteitä osia rattaissa

Vierailija
15/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdin jo surra sitä, että työssäoloehto ei ehtinyt täyttyä, mutta se näyttikin olevan hyvä asia. Olen käyttänyt 100 päivää ja 300 on vielä jäljellä eikä tuota porrasteta.

Vierailija
16/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi hyvä vaihtoehto olisi mennä ukrainaan, siellä on miehistövajetta. Tee mitä teet kunhan olet hyödyllinen 

Tai venäjän puolelle riippuen arvoista. Jos kannattaa konservatiivista maailmankuvaa ja vanhan liiton kristillistä järjestystä, niin venäjän puolelle.

Jos kannattaa liberaalia maailmankuvaa, niin ukrainan puolelle.

Vierailija
17/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkan markan pummi. Arvostan. Tällaisia helmiä meillä työttömi

Sarkasmi on vaikea laji ;D

On silti todettava että kuka sitä omaksi vahingokseen toimisi. Jos saa nyt 1200e/kk ansiosidonnaista ja jonkun matalapalkkaisen paskaduunin jälkeen enää 800e niin hölmöhän se on joka ei ensisijaisesti etsisi ansiosidonnaisella paremmin palkattua työtä. Kyllä tässä saa hallitus ihan itse katsoa peiliin ja kysellä miksi tuilla joutuu pelaamaan. Aika loppujen lopuksi pn vapaaehtoisesti työtön mutta kun töitä ei vaan ole tai niitä ei saa, esimerkiksi ikäsyrjinnän takia. 

Vierailija
18/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menisi töihin taas 6kkdeksi ja ottas taas 20 000 e lainoja 2 kpl

sitten rallattelisi loppuelämän lainoilla ja ulosottoon vasta 5 vuoden päästä?

Vierailija
19/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut ymmärtää mitä se 12kk tarkoittaa.

Vierailija
20/21 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis työtävieroksuva luuseri. Yhteiskunnan häirikkö. Mene töihin jos edes saat töitä. 

Olen työtävieroksuva luuseri joka pelkää työtä täällä Marbellan haciendalla. Manoliitot ja ma mut häiriköivät laatujamppaa harjan heilutuksellaan ja hien hajullaan. No, kuulokkeet korviin ja simmut kiinne, vamos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä