Alone Suomi- yksin erämaassa
Jes, tätä olen odottanut! Onko kenelläkään tietoa kattauksesta? Onko mukana julkkiksia vai ihan tuikituntemattomia? Toivoisin niin näkeväni Helmeri Pirisen tässä ohjelmassa. Olettaisin hänen pärjäävän hyvin, koska tuntuu olevan monitaitoinen, seikkailuhenkinen mies.
Ohjelma alkaa vasta syyskuussa, joutuu vielä kärvistelemään.
Katso lähetysajat : Alone Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Tosi-tv-ohjelmat pyrkivät esittämään "todellisuutta" ja "käsikirjoittamattomia" tilanteita, mutta todellisuudessa ne ovat tarkkaan suunniteltuja ja tuotettuja ohjelmia, joissa todellisuutta usein muokataan ja ohjataan.
Tässä formaatissa kuitenkin ne kisaajat itse kuvaavat. Tuotanto sitten siitä materiaalista leikkaa ja siten 'käsikirjoittaa' mitä kussakin jaksossa näytetään.
Vierailija kirjoitti:
Liisa on mun suosikki .
Munkin mielestä se oli hauska, sai nauraa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että sinne on valittu yksi eräilyn ammattilainen. Varma voitto tiedossa. No helpot massit tienaa
Henkinen kantti ja miten saa ravintoa ratkaisee voiton tässä kilpailussa. Jenkkien Alonen 2. kauden voittaja oli vanha mies, joka onnistui kalastuksessa hyvin, ja voitti siksi.
Vois heittää tästäkin talosta muutaman eläkeläisukon jotka tuntuu olevan aina kalassa ja mökillään tuohon kisaan ja nuo 3kk päästä tulisi metsästä ihmetellen että mitä tuossa nyt muka oli ja miten ne muut luovutti jo kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu on kuin luotu tähän formaattiin. Tykkää haastaa itseään perinteisten selviytymistaitojen kanssa ja on tottunut olemaan pitkiä aikoja itsekseen pohjoisen luonnossa.
Mutta typerä projekti se veneenrakennuskötöstys. Oikeastiko uskoi tuolla jotain saavuttavansa? Katiska on kyllä fiksunoloinen väline mukaan. Paljon helpompi kalastaa kuin verkolla ilman venettä ellei kahlaa viemässä verkkoja. Mutta seuraavissa jaksoissahan se nähdään miten milläkin kalastustavalla onnistutaan kalaa saamaan.
Se vanhan ukon katkeava naruviritys on kans kumma ratkaisu. Voisi toimia, jos olisi riittävän vahvaa narua, mutta tuollaisella katkeavalla saa kyllä vain aikaa ja vähiä tavaroita hukattua.
Mä pohdin että ehkä nämä verkkovritykset on pitemmällä tähtäimellä parempia systeemejä, jos saa homman pelittään. Varmaan saalis varmempi ja suurempi, jos vaan homma toimii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi-tv-ohjelmat pyrkivät esittämään "todellisuutta" ja "käsikirjoittamattomia" tilanteita, mutta todellisuudessa ne ovat tarkkaan suunniteltuja ja tuotettuja ohjelmia, joissa todellisuutta usein muokataan ja ohjataan.
Tässä formaatissa kuitenkin ne kisaajat itse kuvaavat. Tuotanto sitten siitä materiaalista leikkaa ja siten 'käsikirjoittaa' mitä kussakin jaksossa näytetään.
Joopa joo. Taitavia kuvaajia näkyy olevan... Luuleeko joku tosissaan, että kilpailijat jätetään metsään tiettömien taipaleitten taakse ypöyksin pärjäilemään ja kuvaamaan itseään. Ilman vartiointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Taitavia kuvaajia näkyy olevan... Luuleeko joku tosissaan, että kilpailijat jätetään metsään tiettömien taipaleitten taakse ypöyksin pärjäilemään ja kuvaamaan itseään. Ilman vartiointia?
Miksei jätettäisi ainakin osaksi aikaa. Toki noilla on kuvaajaporukoita jotka kiertänee leireiltä toiselle ja osallistujilla on hälytyssysteemi jos tarvitaan apua tai halutaan luovuttaa. Kameratkin tarvinnee huoltoa, joskus pitää vaihtaa koko laite ja ainakin ladattuja akkuja pitää saada uusia jatkuvasti. Ja materiaali kerätä leireiltä jos noissa ei sitten ole jotain kommunikointivälinettä datansiirtoon. Sekin sitten tarvitsee akkuja.
Selvästihän osa noista otoksista on kuvattu ulkopuolisen kuvaajan toimesta eikä kisaajan omalla kameralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kuvatut videot saadaan seuraavaan lähetykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika mitä typeryyttä. Tämä on kuvattu VIIME VUONNA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika mitä typeryyttä. Tämä on kuvattu VIIME VUONNA.
Se siitä sitten! Luulin että nyt on kyseessä oikea reaaliaikainen reality!
Veikkaan että se tatuoija pakkaa kimpsut ja kampsut ekana. Sen verran jo itki ja valitti ensimmäisessä jaksossa
Vierailija kirjoitti:
Uppoaako tuollainen soopaa oikeasti katsojiin?!? Yksin erämaan armoilla, tuotantotiimi vain muutaman metrin päässä 😂
Et tajua käsitettä "tosi-tv".On pankkikin täynnä rahaa mutta ei sitä jaeta köyhimmille asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme saa jonkun porilaisen 60v naisen joka ei ole koskaan ollut yksin lähtemään yksin erämaahan? Eikä tunnu erätaitojakaan olevan.
Sanoisin että ikäkriisi? Sellainen tietty uhma, että tässä kuollaan kuitenkin? Ja sitten myös rahan puute ehkäpä. Jos puoliso on lintubongari ja itse pätkätöissä niin 11 tonttua käteen varmasti helpottaisi omakotitalon kuluja. Jotenkin tykkään tästä tyypistä, vaikka on tosi negatiivinen. Ihanan äkäinen vanha nainen, vähän kuin brittisarjojen naispoliisit. Mulla on outo viehtymys muutenkin porilaisiin. Ovat kaikessa luotaantyöntävyydessään ja murteensa kanssa kiehtovia.
Olenko ainoa joka tykkää siitä henkäys äänestä klippien välillä? Luo tunnelmaa ja se kuulostaa raskaalta henkäykseltä, niin kuin erämaassa raskasta onkin. Sellaiselta ns viimiseltä hengenvedolta
Vierailija kirjoitti:Ikävän ihmettelijät:Kyllä itse ainakin äitinä pystyn ymmärtämään ja astumaan myös näiden ikävöitsijöiden saappaisiin. Kun on pitkään yksin, omien ajatuksien kanssa, ehtii miettiä ja alkaa pohtimaan kaikenlaista. Kyllä sitä varmastiki alkaa jossain kohtaa pohtia että onko tämä sen arvoista, että ei ole missään kontaktissa läheisiin. Mitä kaikkea ehtii mahdollisesti skipata reissun aikana? Onko lapsille reilua että vanhempi ei pidä mitään yhteyttä yhtäkkiä? Pienet lapset myös alkavat vieraantua todella nopeasti. Kun vaakakupissa painaa "vain" raha, naama telkkarissa, mahdollisesti omat itsekkäät syyt jostain rauhoittumisesta ja itsensä ylittämisestä.
Tällaisia asioita aivan varmasti alkaa miettiä siellä nälissään ja kylmissään, vaikka täältä ruudun takaa onkin helppo päivitellä ja ihmetellä muiden ikä
Hmm niin itse en ikävöi puolisoa reissussa enkä muitakaan, vaikka rakkaita ovatkin. Jos olisi lapsia niin ehkä heitä voisin ikävöidä. Tai näin kuvittelisin, mutta en tiedä tätäkään lopulta. Muistan yhden keskustelun joskus tuttuni kanssa, kun puhuttiin elämän tärkeysjärjestyksestä. Tuumasin tuttuni kotikiireisiin, että aina on aikaa siihen mitä pitää tärkeänä. Hän otti sen niin että rakkaat ovat tietenkin tärkeimpiä. Minä tarkoitin että jos haluaisit olla erämökilläsi muuallakin kuin puheissa, olisit siellä etkä keksisi muita menoja. Mulle tärkeintä on käsillä tekeminen ja luonnossa oleminen ja sitä teen niin paljon kuin mahdollista.
Tuonne on varmaan valittu muutama kokenut eräilijä, jotta ohjelma ei lässähdä siihen, että kaikki luovuttavat jo alkumetreillä. Muutamasta näkee jo ekassa jaksossa, että reissusta tulee lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme saa jonkun porilaisen 60v naisen joka ei ole koskaan ollut yksin lähtemään yksin erämaahan? Eikä tunnu erätaitojakaan olevan.
Sanoisin että ikäkriisi? Sellainen tietty uhma, että tässä kuollaan kuitenkin? Ja sitten myös rahan puute ehkäpä. Jos puoliso on lintubongari ja itse pätkätöissä niin 11 tonttua käteen varmasti helpottaisi omakotitalon kuluja. Jotenkin tykkään tästä tyypistä, vaikka on tosi negatiivinen. Ihanan äkäinen vanha nainen, vähän kuin brittisarjojen naispoliisit. Mulla on outo viehtymys muutenkin porilaisiin. Ovat kaikessa luotaantyöntävyydessään ja murteensa kanssa kiehtovia.
Lehtihaastattelun perusteella hän on rutinoitunut retkeilijä ja luonnossa liikkuja ollut koko ikänsä.
Tässä ohjelmassa ei ole juontajaa, tässä on hönkääjä, hööh aah uuuh :D Tosin parempi noin. Tommostahan se on, vaikeaa metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Todella pieni voittosumma kyllä kun vain 20k kun USA:ssa voittaja saa miljoonan ja oikeasti elämän järjestykseen
No ei kai tämän ohjelman tarkoituskaan ole laittaa ihmisten "elämä järjestykseen"?
Miksi olisi? Olisi hullua, jos osallistumalla johonkin tositv ohjelmaan olisi hetken kuluttua miljonääri :D
Eihän tuollaisissa summissa olisi mitään järkeä. USA on USA ja siellä kaikki on isompaa, tuottajat ja jopa ne katsoja määrät. Ihan hullua verrata Suomea ja jotakin jättiäiskokoista USAa keskenään.
Toki on olemassa ohjelma "haluatko miljonääriksi", mutta sieltäkään ei juuri kukaan taida sen miljoonan kanssa lähteä kotiin. Suurin osa jonkun satanen kanssa .
Noita jaksoja tullaan pyörittämään Maikkarin kanavilla uusintoina kyllästymiseen asti, varsinaisia jaksoja on vain 10.
Henkinen kantti ja miten saa ravintoa ratkaisee voiton tässä kilpailussa. Jenkkien Alonen 2. kauden voittaja oli vanha mies, joka onnistui kalastuksessa hyvin, ja voitti siksi.