Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutitko pienempään, kun lapsi muutti pois kotoa?

Vierailija
12.07.2025 |

Miten moni muuttaa pienempään siinä vaiheessa? Entä kun lapsi menee opiskelemaan toiseen kaupunkiin, niin oletteko asuneet monta vuotta vielä perheasunnossa silloin, että lapsi voi vierailla kotona, vai millaisia järjestelyjä teillä on ollut? Haluaisin muuttaa pieneen ja halpaan, mutta lasta ei voi laittaa nukkumaan mihinkään keittiöönkään kotivierailuillaan. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pienempään. Myöhemmin muutin siitä sitten isompaan kuin se asunto, jossa asuin perheeni ( lapset ja mies)

Kuukausimenot pieneni omassa talossa.

Vierailija
42/45 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen asiaa. Mun nuorinkin lähti täältä neliöstä ( Hki) toiseen kaupunkiin. Nyt on vaan huono aika myydä. Mutta pari huonetta pienempään mahtuisin itse, olisi vähemmän siivottavaakin. Ehkä tässä loppuvuodesta. Ja kotiin voi aina tulla vaikka olisi pienempikin.

Pari huonetta pienempi tuosta on kaksio. Nukkuisiko lapsi luonasi vierailuilla olohuoneessa?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nuorempikin muuttamassa pois ja asutaan siis pian kaksin 5h+k. Ei mitään aietta muuttaa pois. Mihin me nyt tästä lähdettäisiin? Hyvä talo asua, mukavalla paikalla. Asumiskulut on käytännössä kaksion tai kolmion kulut. Kiva piha. Pari makkaria on pian turhia, mutta ehkä lapset voi niissä yöpyä ja vanhempihan yöpyykin edelleen vanhassa huoneessaan. En halua asua ahtaasti. Kyllä se on mukava liikkua tilavassa asunnossa. Joka päivä käyn jokaisessa tilassa. Ei tämä nyt mikään palatsi ole kuitenkaan.

Vierailija
44/45 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nuorempikin muuttamassa pois ja asutaan siis pian kaksin 5h+k. Ei mitään aietta muuttaa pois. Mihin me nyt tästä lähdettäisiin? Hyvä talo asua, mukavalla paikalla. Asumiskulut on käytännössä kaksion tai kolmion kulut. Kiva piha. Pari makkaria on pian turhia, mutta ehkä lapset voi niissä yöpyä ja vanhempihan yöpyykin edelleen vanhassa huoneessaan. En halua asua ahtaasti. Kyllä se on mukava liikkua tilavassa asunnossa. Joka päivä käyn jokaisessa tilassa. Ei tämä nyt mikään palatsi ole kuitenkaan.

Hyvä jos teillä on varaa ja on kaksi maksajaakin.

Minä olen lapsen ainoa vanhempi ja asun yksin. Määräaikainen työ päättyy vuoden päästä eli tulot saattavat pudota rajusti. Ostamani perheasunnon vastike on noussut 600 euroon kuussa ja se on liian kova yhdelle, mahdollisesti työttömälle. Olisi järkevää myydä se ja muuttaa pienempään, jossa asuminen maksaisi max 200 euroa kuussa.

Ap

Vierailija
45/45 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä talossa asutaan nyt kahdestaan. Jos kunto huononee, katsotaan sitten muutetaanko johonkin esteettömään.

Lasten huoneissa ja muuallakin on harrastevälineitä odottamassa,  että lastenlapset kasvavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi