Perintöveropäätös, kauan kesti?
Kuinka kauan päätöksen saamiseen mennyt teillä, joilla käsittely ollut viimeisen vuoden sisällä? Verottajan mukaan 6-12kk, mutta tuntuu ettei sekään usein riitä.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuosta on jo pari vuotta aikaa, mutta puolisen vuotta päätöksen tule kesti. Toisaalta päätös oli eurolleen se mitä odotinkin ja hyvä vaan että maksun aika siirtyi. Varmaan sinäkin osaat katsoa veron määrän samalla kun täytät ilmoituksen, joten ei sieltä mitään yllätyksiä ole tulossa.
Kiitos, on totta kai tiedossa tarkka määrä, mutta on vähän monimutkaisempi kuvio ja tässä tapauksessa nopea päätös helpottaisi elämää aika lailla.
Ekassa meni 5 kk, toisessa 8 kk ja tätä viimeistä ei verottaja ole edes aloittanut vielä. Perukirja saapunut verottajalle viime marraskuussa. Arvio oli että menee 12-13 kk kun kysyin asiaa.
Äitini perunkirjoitus oli viime vuoden elokuussa, olisiko ollut 6. päivänä tai sinnepäin. Päätös tuli viime viikolla.
Ok, kiitos näistä, eli vuoteen täytyy ainakin varautua.
Sain 150 000€ perintöä, mutta itse en joutunut maksamaan perintöveroa.
Melkein kaksi vuotta. Sukulainen jo kysyi verotoimistosta mikä kestää kun päätöstä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Sain 150 000€ perintöä, mutta itse en joutunut maksamaan perintöveroa.
Selvä. Tässä kyseltiin verotuspäätösten käsittelyaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaksi vuotta. Sukulainen jo kysyi verotoimistosta mikä kestää kun päätöstä ei tule.
Melkoinen aika. Oliko jotenkin poikkeava tilanne tai tavallista enemmän selvitettävää? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen aika. Oliko jotenkin poikkeava tilanne tai tavallista enemmän selvitettävää? -ap
Joo. Hommaan palkattu tyyppi oli epäpätevä ja jäi sitten vielä pitkälle sairauslomalle ja asia siirtyi toiselle joka aloitti sen alusta. Asian selvittely vei vähän yli vuoden ja sitten toinen vuosi veropäätösen odotteluun.
Perunkirjan verottajalle jättämisestä 6 kk molempien vanhempien kohdalla. Kuolemisella oli kolme vuotta välissä. Mikä kiire on päästä maksamaan? Pitäkää sivussa perintöveron maksuun tarvittava summa, eihän siitä mitään vaivaa ole odotella, vai mikä mättää?
Vierailija kirjoitti:
Perunkirjan verottajalle jättämisestä 6 kk molempien vanhempien kohdalla. Kuolemisella oli kolme vuotta välissä. Mikä kiire on päästä maksamaan? Pitäkää sivussa perintöveron maksuun tarvittava summa, eihän siitä mitään vaivaa ole odotella, vai mikä mättää?
Tilanteita ja perintöjä on erilaisia. Kyselin viimeisen vuoden sisällä tehtyjä päätöksiä, aiemminhan päätökset tulivat hyvinkin puolessa vuodessa.
Mulla tuosta on jo pari vuotta aikaa, mutta puolisen vuotta päätöksen tule kesti. Toisaalta päätös oli eurolleen se mitä odotinkin ja hyvä vaan että maksun aika siirtyi. Varmaan sinäkin osaat katsoa veron määrän samalla kun täytät ilmoituksen, joten ei sieltä mitään yllätyksiä ole tulossa.