Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis oikeesti koira viedään ulos 3-4 kertaa päivässä? Kuka jaksaa?

Vierailija
12.07.2025 |

Talutella eläintä monta kertaa päivässä. Ei hemmetti, että on tyhmää hommaa.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä. Ihan helvettiä tollanen. Eihän siinä voi lähteäkään minnekään kun on taas oltava kohta kotona koiraa pissattamassa.

No mietipä kun meillä on koiria, lehmiä ja hevosia. Ne on hoidettava vuoden jokaisena päivänä. Kotoa voi olla vain pari tuntia pois.

No ei todellakaan pidä paikkansa. Me vaan sanotaan aina, että on kiire takaisin, koska mikään muu ei kiinnosta kuin ne HE-VO-SET.

Vierailija
62/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ny, naapurissa on 2 pikkukoiraa jota.ne ulkoiluttaa erikseen.

Ei hyvää päivää. Kokoajan ramppaavat lenkittämässä. Aivan tajutonta toimintaa. Mikä järki?

Joku voi oikeesti tykätä ulkoilusta ja haluaa tehdä enemmän lenkkejä, mikä ongelma?

Ja ilman koiraa ei siis voi ulkoilla?

Jos ulkoilusta tykkää, sitä tekee kyl ihan ilman sitä koiraa.

Minä otin koiran koska tykkään olla ulkona ja vaikka tykkään ulkoilla ei tullut lähdettyä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä. Ihan helvettiä tollanen. Eihän siinä voi lähteäkään minnekään kun on taas oltava kohta kotona koiraa pissattamassa.

No mietipä kun meillä on koiria, lehmiä ja hevosia. Ne on hoidettava vuoden jokaisena päivänä. Kotoa voi olla vain pari tuntia pois.

No ei todellakaan pidä paikkansa. Me vaan sanotaan aina, että on kiire takaisin, koska mikään muu ei kiinnosta kuin ne HE-VO-SET.

No meillä pitää paikkansa. Ei voi olla kun pari tuntia pois koska eläimet pitää hoitaa.

Vierailija
64/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ruuansulatukselle ja suolistolle tekee hyvää tehdä useita pieniä kävelylenkkejä päivässä. Suosittelen kokeilemaan ihan vaikkei koiraa omistaisikaan. 

Ja jos lemmikin sitovuus aiheuttaa aloittajassa noin paljon ahdistusta, niin lienee helpottava tieto, ettei sellaisen hankinta ole välttämätöntä. Saatika lasten, ne ne vasta sitookin...(!)

Vierailija
65/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella ja huonoilla ilmoilla on tosi rasittavaa kiskoa ulkovaatteet päälleen monta kertaa päivässä. Jos on vapaapäivä, viikonloppu tai loma. Ei ole siis koiraa. 

Koiran ilo tarttuu.

Vierailija
66/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joku kieltää sulta ulostuksen ja virtsaamisen viikoksi.

Miksi?

Vierailija
67/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän rekku on päivät pihalla vapaana ja yöksi sisälle.ei karkaa mihinkään.

Vierailija
68/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä pitää paikkansa. Ei voi olla kun pari tuntia pois koska eläimet pitää hoitaa.

Hyi ku ahdistaisi. 

Vierailija
69/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siltä välillä tuntuu. Mutta elämä on valintoja.

t. sinkku koiranomistaja

Vierailija
70/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankit minkä tahansa eläimen, siitä pitää pitää huolta.

Vierailija
71/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkipelet ottaa koiran ja eivät jaksa niistä huolehtia, alkaa olla rikollista touhua.Mulla on koira ulkona 365 vuodessa, kovemmilla pakkasilla sisään , lue -30 ja siitä eteen päin, ei karvaturrini viihdy sisätiloissa.

Vierailija
72/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Eikö ihmisillä ole elämää?

Kysyi hän vauvapalstalla kesäisenä lauantai-iltana...

Vierailija
73/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on sitä paitsi hyvä apu ihmisiin tutustumisessa. Mä muutin uudelle paikkakunnalle, hankin koiran, sen avulla tulee kyll juttukavereita. 

Tuoreena koiranomistajana olen myös huomannut, että ihmiset ottaa helposti kontaktia kun koiran kanssa kulkee.

Vierailija
74/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten hanki koiraa :D

Kolme kertaa kuulostaa vähältä, mutta varmaan laatu korvaa monella määrän ja kaupungissa asuu usein niihin olosuhteisiin sopeutuneita passiivisempia rotuja, ehkä.

Mun koirat pääsee pihalle käytännössä koko ajan kun teen ulkohommia, siinä sitten leikkivät keskenään, nukkuvat puun varjossa tai katselevat kaukana laiduntavia lehmiä, (tai ihmettelevät minun touhujani)  kun minä öljyän kalusteita, kaivan kuoppia, kitken kasvimaata, istutan kukkia, leikkaan ja kastelen nurmikkoa, siirtelen kiviä, maalaan aitaa jne, ja erikseen käydään vielä lenkeillä. Ihanaa!

Mun koirat on onnentyttöjä. 

Vierailija
75/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan koirapuistoja. Ihana varjoisa paikka. Koira kommunioi lajitoveriensa kanssa ja minä luen.

Vierailija
76/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä syy, miksi omakotitalo on hyvä paikka koiralle: kun et ehdi/jaksa viemään lenkille, voit päästää tarpeilleen pihaan. Mutta ei se poista lenkin tarvetta. Jos haluaa koiran voivan hyvin ja vatsan toimivan, niin koiran on päästävä liikkumaan.

Itse asun kerrostalossa . Heti herättyämme pikaiset aamupissit, ja usein tulee isompikin,  noin 20 min. Kun on tehty aamutoimet ja päivän kotityöt, lähdetään koirapuistoon puolen päivän aikoihin. Siellä koira saa mesota  sellaisella vauhdilla, etten itse pystyisi moiseen. Siellä tapaa myös muita koirakavereita. Noin 1,5 h.

Kuudelta aterian jälkeen mennään taas koirapuistoon, 1,5 h.

Joskus joku kiva kaveri voi kysellä mukaan vielä iltamyöhään, ja taas mennään puistoon. Jos ei, niin sitten rauhallinen lenkki valjaissa isännän kunnon mukaan. 1 h.

Meille koira tuli vasta, kun jäimme eläkkeelle. Työssäkäyvä perhe on kyllä kovilla, jos koiransa kunnolla l

Tuo oma piha, ei meidän koira ainakaan omassa pihassa käy tarpeillaan. Tiedän, että monet käyttää koiran kaksi kertaa päivässä, aamuin illoin vain omassa pihassa, jopa rivitalopihassa, tarpeilla ja lenkittää vain kerran. Meillä omasta pihasta on se hyöty, että saa siinä ihan huomaamatta liikuntaa, kun kulkee koko ajan mukana kun siellä jotain touhutaan, meillä myös leikki-ikäisiä lapsia, tai heitellään koiralle palloa tms. Mutta lenkille täytyy viedä se 3 krt/päivä silti, aamulla puolisen tuntia, päivällä 1-1,5 tuntia ja iltalenkki riippuu siitä paljonko on muuten päivän aikana ollut pihalla. Varsinkin viikonloppuisin kun ollaan paljon ulkona ja muutenkin kotonaoleminen aktivoi koiraa ja käydään myös paljon metsässä koiran kanssa, saattaa iltalenkki olla vain vartin mittainen. Mutta arkena sateisina päivinä kun ei paljon pihassa olla, niin sitten pidempi iltalenkki.

Vierailija
77/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi ku ahdistaisi. 

Mikä ahdistaa?

Vierailija
78/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten hanki koiraa :D

Kolme kertaa kuulostaa vähältä, mutta varmaan laatu korvaa monella määrän ja kaupungissa asuu usein niihin olosuhteisiin sopeutuneita passiivisempia rotuja, ehkä.

Mun koirat pääsee pihalle käytännössä koko ajan kun teen ulkohommia, siinä sitten leikkivät keskenään, nukkuvat puun varjossa tai katselevat kaukana laiduntavia lehmiä, (tai ihmettelevät minun touhujani)  kun minä öljyän kalusteita, kaivan kuoppia, kitken kasvimaata, istutan kukkia, leikkaan ja kastelen nurmikkoa, siirtelen kiviä, maalaan aitaa jne, ja erikseen käydään vielä lenkeillä. Ihanaa!

Mun koirat on onnentyttöjä. 

Kyllä asia on niin että koirien ja kissojen pitää saada touhuta omia juttuja ulkona, luonnossa, asfalttiviidakossa vaan tassut palaa ja eläimet kärsii.

Vierailija
79/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄHINTÄÄN 3-4krt pv. Ja vähintään tunnin mittainen pitempi lenkki edes kerran päivässä, mieluummin kahdesti.  Koira ihmiset jaksaa koska koira on perheenjäsen ja omistaja haluaa että koiralla on hyvä olla, pysyy terveenä ja iloisena. Sekä pysyy ihminenkin kunnossa. 

Vierailija
80/92 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 11-vuotias koiruli. Aamulla käymme pihatien päässä postilaatikolla ja takaisin. Pari kolme kertaa päivässä pääsee käymään omakotitalon isossa pihassa. Illalla kunnon lenkki, vähintään puoli tuntia, mieluiten tunti tai enemmän.

Ja onneksi on koira! Muuten makaisin sohvaperunana kaiket päivät!