Ystäväporukka lähti terassille ja viestittelee sieltä minulle
Mutta eivät kutsuneet minua mukaan. Laittaa viestiä, että ovat ihan kännissä ja heillä on kivaa.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi samalla tavalla eilen. Yöllä yksi laittoi viestiä, että ovat viihteellä. En tajua, että miksi tuollaista pitää mainostaa, kun ei mukaan pyydetä.
Keittiöpsykologina keksin heti kaksi todennäköistä syytä:
- Pitävät sinua huonompana, jonkinlaisena porukan "omegajäsenenä", jolle on kivaa tuottaa kimpassa pahaa mieltä. Sinun lyttäämisesi lieneekin sitten ainoa asia, joka pitää tämän sakin koossa. Moni näennäisesti kaveriporukka rakentuu sen varaan, että on se yksi nokittava. Jos nokittava lähtee, ryhmä joko löytää tilalle uuden tai hajoaa siihen, kun kaikki käyvät toistensa kimppuun.
- Vakava-asteinen sosiaalinen taidottomuus ja täysi kyvyttömyys reflektoida omaa toimintaa sekä sitä, miltä se muiden silmiin vaikuttaa. Varsin yleistä tämäkin. Sosiaaliset tumpelot yleensä löytävät toisensa ja rymistellessään kuin norsut posliinikaupassa sitten ihmettelevät, että miksi kaikki aina loukkaantuvat heille ja pitävät heitä pahoina ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi samalla tavalla eilen. Yöllä yksi laittoi viestiä, että ovat viihteellä. En tajua, että miksi tuollaista pitää mainostaa, kun ei mukaan pyydetä.
Keittiöpsykologina keksin heti kaksi todennäköistä syytä:
- Pitävät sinua huonompana, jonkinlaisena porukan "omegajäsenenä", jolle on kivaa tuottaa kimpassa pahaa mieltä. Sinun lyttäämisesi lieneekin sitten ainoa asia, joka pitää tämän sakin koossa. Moni näennäisesti kaveriporukka rakentuu sen varaan, että on se yksi nokittava. Jos nokittava lähtee, ryhmä joko löytää tilalle uuden tai hajoaa siihen, kun kaikki käyvät toistensa kimppuun.
- Vakava-asteinen sosiaalinen taidottomuus ja täysi kyvyttömyys reflektoida omaa toimintaa sekä sitä, miltä se muiden silmiin vaikuttaa. Varsin yleistä tämäkin. Sosiaaliset tumpelot yleensä löytävät toisensa ja rymistellessään kuin norsut po
Hyi, kuulostaa kamalalta. En ole onneksi ollut koskaan tuollaisessa kaveriporukassa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo pahin mahdollinen. Se pahin etteivät olisi puhuneet mitään missään vaiheessa.
Ihan sama asia. Eivät ole ystäviä, jotka noin tekee.
Kaveris koittaa houkutella sua mukaan.
Vierailija kirjoitti:
'🤪🤪🤪'
Ei minulta.
Tämän ketjun skippaan.
Ei wanha jacsa.
🤧 🤓 😎
Siellähän ne juuri yrittää sua saada mukaan! 😀
Mekko päälle ja ulos siitä!
Vähän sama kun jätin narsistisen kaverin kanssa yhteydenpidon kokonaan yhden kätevän tekosyyn jälkeen ja sitten häneltä tuli yllättäen yli vuosi myöhemmin viesti että hauskaa vappua tässä toivottelemme Marjatan kanssa! Liekö tarpeen enempää puukkoa kääntää selässä että näkyi Marjattakin valinneen puolensa
Vierailija kirjoitti:
Ap mukaan vaan, aikuinen ei vingu tuollaisesta vaan tajuaa lähteä kavereiden kimppaan kun kuvia kerran tulee.
Mitä helvetin kuvia?
Jos mun kaverit viestittelis mulle jostain terassilta, mä kyllä tulkitsisin, että ne kutsuu mua sinne. Tai jos en olisi sellaisessa tilanteessa, että pääsisin tulemaan, ne viestittelis, että ajattelevat mua ja on ikävä. Jos viestittelyyn olisi joku muu, pahantahtoinen syy, he eivät olisi mun kavereita, ja ihmettelisinkin, miten heillä on mun numero ja miksi saan näitä viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveris koittaa houkutella sua mukaan.
No ei ole houkuttelua todellakaan ja fiksu ihminen tekisi sen houkuttelun siinä kohtaa, kun viestittelee muillekin ystäville, että mentäiskö.
Ei ole nolompaa ensinnäkin kysyä saako tulla mukaan ja saada jotain vaivautunutta kiertelyä. Tai jos menee kysymättä, niin aistii, että ei ollut tarkoitettu, ttä tulee mukaan.
Tietenkin jos laittaa viestejä, että ovat viihteellä niin samalla kysyy tuletko mukaan. Minä en menisi kutsumatta. Jos ovat olleet menossa viihteelle niin ainahan kaikki keskenään sovitaan aika ja paikka. Koska tätä menemistä aloittajalle ei ollut juteltu ja ilmoitettu niin itse käsittäisin, ettei ole silloin kutsuttu.
Naiivia kun täällä moni olettaa, että tuo on kutsu liittyä mukaan ja sinne mukaan vaan. Todennäköisimmin tuossa hierotaan naamaan, että hyvin pärjätään ilman sinua (= mikset älyä lopettaa ystävyyttä meidän kanssa?). Toki voi se kutsukin olla, mutta ei kannata olla mikään hyväuskoinen pikku tenava.
Ap sun kaverit koittaa saada sua tulemaan mukaan. Älä ole tuollainen uhri!
Mä teeskentelisin infarktia jos
joku kehtais mun ylhäistä
rauhaa häiritä moisilla pyynnöillä. Lol.
Mun läheiset käsittävät, että olen
'omituinen'/'outo&/erakko/jaksan normoja
rajallisesti *self irony*
> eivätkä he edes esitä/ehdota minulle
asioita, joille tietävät mun sanovan:
'Ei, en lähde, en osallistu.'
He hyväksyvät tämän ja rakastavat minua
juuri tällaisena. Ihan kiva juttu hei..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät jaksaneet enää kutsua kun olet kieltäytynyt kymmenestä edellisestä kutsusta. Tuonkin olisit hylännyt jos olisi kutsu tullut.
No enpä ole moniakaan kutsuja hylännyt.
Mutta tästä lähtien taidan hylätä.
Oppivatpa olemaan. Tai ehkä sinä tajusit viimein jotain tärkeää 😂
Vierailija kirjoitti:
Naiivia kun täällä moni olettaa, että tuo on kutsu liittyä mukaan ja sinne mukaan vaan. Todennäköisimmin tuossa hierotaan naamaan, että hyvin pärjätään ilman sinua (= mikset älyä lopettaa ystävyyttä meidän kanssa?). Toki voi se kutsukin olla, mutta ei kannata olla mikään hyväuskoinen pikku tenava.
Kyllä maailmassa on erikoisia ihmissuhteita. Onneksi ei ole tuollaisesta kokemusta.
Kun mulle tulee terassilta viestejä niin pidän sitä kyllä kutsuna.
Vittumainen ihminen tekee noin ja ei todellakaan ole mikään oikea ystävä.